• snart_dax

fest-lekar

Det börjar snart bli dax. Tanken med vårt bröllop är att vi vill ha en så kul fest som möjlig, där strålkastarljuset inte bara ligger på oss utan främst också på våra gäster. Därför undrar jag om det är någon som har några bra tips på lekar alt. spex som alla gäster kan ha roligt med. Vi blir ca 80 och jag känner att det är svårt att få med alla (åldrar och personligheter) i roligheterna.. help!

• Svar på tråden fest-lekar
  • 8108

flyttar upp din tråd lite och hoppas få hjälp jag med

• Miss Moi

Ingen lek direkt men jag gillar bordsbingon... Vi gjorde det som värdpar åt vänner som gifte sig och alla som fick bingo vann priser som bestod av saker de ska få göra åt brudparet under det kommande året.

Läste någonstans här om någon som skulle ha typ tipspromenad med ledtrådar som skulle se till att alla visste vem de skulle sitta bredvid och på det sättet få ihop bordsplaceringen (typ så men inte helt hundra)

Börja med ett stort paket som skickas från person till person medans musiken spelar. När det blir tyst får den som håller i paketet öppna det. Innehållet kan också vara gåvor till brudparet eller något annat skoj. Ha sen flera mindre paket i så det får skickas runt ett tag.

Kanske några ideer som kan hjälpa på traven??

Lycka till!

• toastmastrarna

Bomullsstafett... (kräver större yta)

Stafett för 3-4 personer (eller fler beroende på utrymme och tillgång till skålar etc.).

Tävlingsbanan består av ett bord på vardera sidan och på respektive bord står en skål.
    Den ena skålen är fylld med bomullsbollar. Stafetten går ut på att man med förbundna ögon med sked ska förflytta bomullsbollarna från skål ett till skål två utan att röra/lägga på bomullsbollarna med händerna.
    Den som först förflyttat alla bollarna har vunnit.

Det kan se väldigt roligt ut när de i stort sett smyger över golvet med en tom sked - vilket inträffar ganska ofta eftersom man varken känner om man har något på skeden eller får hjälpa till att lägga på bollarna på skeden.

Svar på tråden fest-lekar