• Fluffbullarna

Handla i Fredrikshamn?

Alla trådar där TS ställer frågor om att köpa öl och vin i Fredrikshamn verkar spåra ut till tips om ställen i Tyskland. Skriv inte sånt i den här tråden tack, det är inte intressant för oss.

Jag vill ha tips på ställen i eller i närheten av Fredrikshamn där man kan köpa öl och vin. Skriv gärna med hemsida om de har det. Och har ni tips på något bra vin till buffé så tar jag gärna emot det!

• Svar på tråden Handla i Fredrikshamn?
  • Superpuman

Hej! Kolla på vanliga mataffärer/stormarknader typ Bilka, Superbrugsen eller Netto. Där brukar det finnas bra erbjudanden.

• Fluffbullarna

Ok tack! Någon mer som har tips? Vart hittar jag dessa affärer?

• lillfraggel

Hej!

Jag kom hem från Fredrikshamn i morse så kanske jag kan hjälpa dig. Fredrikshamn är en otroligt mysig stad. Det finns flera ställen där man kan köpa vin m.m till bra pris. Jag var där på EM i cheerleading så jag kunde tyvärr inte släpa med mig så mycket hem. Lyckades endast trycka ner 4 bag in box i resväskan. Det finns en affär i terminalen (man tar en rulltrappa ner). Där finns vin, sprit lite mat m.m. Det är en supermarket. Den här affären har öppet sent. I går söndag så stängde de kl 21. Utenför terminalen finns det en större affär med vin och sprit (ungefär samma priser) Denna har bara öppet till kl 15 på lördagar och söndagar. Bakom detta hus finns också en NETTO butik som ska ha billigt vin. Flera som var och tittade på tävlingarna rekomenderade NETTO. Tyvärr hann jag inte dit, då vi hade brottom till Färjan.

Ca priser i danska kr.

JP kostade 115 3l
    Chillout 99 3l
    Amfora 95 3l

Det fanns ett antal vita för 79dkr för 3l. samt röda för runt 100lappen. Man kunde också köpa 3 flaskor för ca 100.

Amarula 89dkr för en flaska
    Pinot 39dkr

Tyvärr så kollade jag aldrig på öl men det var många som handlade öl så jag antar att det var billigt.

På den stora färjan (långsamma) till Göteborg så kunde man handla box vin för ca 20dkr mer än i affären. På snabbfärjan fanns det inget bra att handla i vin väg billigt.

Ett annat litet tips. Jag köpte fina hjärtballonger i en affär i Fredrikshamn för 10kr påsen (20st)

Lycka till

• Fluffbullarna

Tack lillfraggel, väldigt bra information!
    Hoppas det gick bra på tävlingen :)

• lillfraggel

Va bra att du tyckte att informationen var något att ha.
    PS Tack tävlingen gick mycket bra. Tjejen jag tränar tog hem ett EM brons DS

Svar på tråden Handla i Fredrikshamn?