• Bröllopstokiig

Ponnytrav?

Finns det någon som har provat ponnytrav? Vi funderar på att rida eller köra ponnytrav på en möhippa. Var det kul, och var körde ni någonstans? Hippan ska vara i Stockholm.

• Svar på tråden Ponnytrav?
  • Bröllopstokiig

Hej Linna!

Vi var för ett tag sedan ute och red på islandshästar. Det kostade 350 kr för två timmar. Islandshästar är inte så höga runt 150 cm och har man aldrig ridit så är det en fördel att det inte är så långt ner. Hästarna har en speciell gång, man säger att de tultar (osäker på stavningen) och det var väldigt roligt. Detta finns en del i Skåne. Vet inte om ni har det i Stockholm. Ett förslag, som kanske passar?

• Bröllopstokiig

Det finns ett ställe ute på Ekerö som sysslar med ponnytrav och som jag tror brukar hyra ut sina hästar. Du kan läsa om dem på www.ekeroturism.se. Jag har inte provat själv men det verkar kul.

Annars är ju som sagt islandshästar otroligt skojigt. Dock är det alltid bra om det finns några ridkunniga med. Jag har ibland varit den enda som kunnat rida och det blir mycket att hålla reda på när man 8-10 nybörjare med sig och en turledare.

• Bröllopstokiig

tölt tror jag det heter, Mari

• Bröllopstokiig

Har också hört om det där stället på Ekerö. En kompis var där på en möhippa. Det var lyckat och de körde flera heat med tävlingar och avslutade med en final!

• Bröllopstokiig

Tölt heter det, stämmer bra Gun :) Islandshästar är mellan 120-145 cm i mankhöjd för den som är intresserad. Det finns många turridningsfirmor i Sthlmsområdet, välj din favoritsökmotor och skriv in bara!

Svar på tråden Ponnytrav?