• Bessi

lite surt

Min pojk vart kidnappad i går, de hade inte varit i kontakt med mig innan så visste inte att det skulle bli i går, ren tur att vi var hemma.

Men tyckte det var kul att de fixa något åt honom.
    Mindre roligt var att jag knappt kunde sova i natt (man är väll en hönsmamma) och när killen fortfarande inte hade kommit hem vid 5,30 i morse kunde jag inte låta bli att skicka ett sms och undra om han hade kul och vad som hände.
    Hade sån tur att han svara så snart, för vid det här laget var jag rejält orolig och var redo och ringa sjukhus osv.

Då visar det sig att hela gänget sovit över hos en kille i gänget, och detta var planerat innan. Tycker att någon borde ha kunnat tänkt ut att medela mig så jag slapp oroa halvt i hjäl mig...

Nu löste det sig ju och det var ingen fara, men jag är fortfarande grymt irriterad på hela gänget inklusive sambon som jag tycker gott kunde ha slängt i väg ett sms när han fick tillbaks telefonen i natt...
    Var bara tvungen och skriva av mig lite.

En annan sak, visst sjutton kan man väll få ha möhippa fast man är gravid???
    Tycker folk verkar allmänt knepiga, och de verkar tycka att jag inte ska få någon möhippa för att jag är gravid.

Blir grymt besviken om jag inte får någon möhippa...
    Har förstås inte pratat med några kompisar om det, och de har inte sagt något. Det är mest puckade släktingar som har yttrat sig, så jag lever på hoppet än att jag får en engen hippa ändå...

• Svar på tråden lite surt
  • arizza

Jag håller med dig fullständigt, hade det varit min sambo hade jag varit sjukt orolig och arg!

Det är klart du kan ha möhippa fast du är gravid, möhippa ska vara en rolig dag, ett minne, med lite bortgörning och kul saker. Inte jätteelaka saker och ett fylleslag! Stå på dig

• Limegrön

De kanske bara vill få dig att tro att du inte ska få någon hippa

• tvillingmor

Jag var med och planerade en möhippa för några år sedan... och hon var gravid..

Vi kidnappa henne med en militärbuss. . Hon hade ögonbindel och musik i öronen.
    Körde ut till en öde villa långt ute skogen, där vi hade dukat ett bord utomhus. Vi grillade och hade supertrevligt. Sen fick vi gå på en "spökrunda" mitt i natten som några killar riggat. Vi skrek må du tro. (hon var bara i 3:e månaden). Sen när vi kom tillbaka till villan stod där en stor skål med jordgubbar som belöning.

Låter kanske inte så roligt, men sällskapet gör mycket...

• Bessi

Jag kan ju alltid hopppas att de vill få mig att tro att det inte blir något... :)

Har också varit på hippa med en som var gravid.
    Men hon var så tidigt så hon hade bara berättat för en tjej i gänget, som tur var skvallra hon till oss så vi kunde avstyra vattenskidorna vi hade planerat.
    Sen berätta hon under kvällen att hon var gravid. :) Så vi behövde inte låtsas som vi inte visste längre. :)

• elora

Självklart är man värd en möhippa oavsett om man är gravid eller ej! Vi hippade en kompis som var gravid, tog med henne på Spa, Linedance träning (hon var inte höggravid som tur var hehe) och sedan middag hemma hos en tjej på kvällen. Jag tror hon blev väldigt glad, visst kunde hon inte dricka drinkar etc men det tog hon nog igen när hon fyllde 30 för en månad sen :D

• jagärsåkär

Håller med, gänget borde ha upplyst dig. Jag vet inte om det är många singelkillar? Det brukar vara så att singlar inte tänker som par och inte riktigt fattar hur det är att leva i tvåsamhet.

Klart man oroar sig om inte ens partner kommer hem... Av tusen anledningar.

Klart du ska ha en möhippa! Man behöver inte dricka alkohol för att ha kul...

• Bessi

nja nä ingen singel kille i gänget alls, så lite hjärna kunde de väll ha haft... *S*

• rocketqueen

Om du verkligen var så orolig, så varför satte du dig inte och ringde runt? Hur ska de kunna veta att du oroar dig - du hade väl kunnat fråga hur länge de skulle vara borta om du är så orolig av dig?

Klart att man ska kunna ha möhippa fast man är gravid!

• Bessi

Jag hade nog trott att han kunde komma indrällande vid fem tiden, men inte så mkt senare än det. Så ville väll inte höra av mig innan, så lyckas jag somna några timmar på slutet och vart väll ännu mer orolig när han inte var hemma när jag vakna på morgonen.

Jag hade ingen möjlighet att prata med någon eftersom jag inte var med när de hämta honom.
    Sen har jag nog inte nummren tills hans kompisar heller, fast det hade ju inte varit några problem att ta reda på förstås. :)

• rocketqueen

Men hur hade du tänkt att hans kompisar skulle kunna veta att de skulle höra av sig till dig? Så konstigt är det ju ändå inte att vara ute länge på svensexan. Om du inte ville ringa din egen partner, men till och med var beredd att ringa sjukhus - hur tänker du där och varför är du irriterad på andra personer?

• 7 juli 2007

Men herregud: det är väl klart att dem skulle talat om att han inte skulle komma alls på natten!! Sen att det alltid brukar bli sent är väl en sak, men tanlöst att inte tala om att han sover borta!

• 7 juli 2007

tanklöst skulle det stå...

• Sister of the Night

Instämmer med kören som anser att en hint om läget till den blivande bruden vore en fiffig idé.
    Så även att gravid + hippa inte behöver vara oförenligt på något vis. Varför skulle det?

En annan sak som jag reagerar på då och då här är att det verkar vara "regel" (?) att man plockar mobilen av den som hippas/sexas.

Varför det? Jag förstår inte vare sig poängen eller legitimiteten i den biten.
    Skulle aldrig komma på tanken själv, och inte heller acceptera att utsättas för den biten själv.

• Mrs Marley

Bessi kan du hjälpa mig?

Min bästa vän gifte sig hemligt för en tid sedan och väntar barn nu i sommar. Vi vänner vill så gärna överraska henne med en möhippa, kanske får kalla det fru hippa Tycker du att vi ska vänta tills efter barnet har kommit?

• Bessi

Mrs Marley, om jag tänker på mig själv som också ska ha barn i sommar.

Så är det nog innan barnet är fött, för sen har hon ju barnet också att tänka på, och mjölk som rinner till osv.

Jag själv drömmer om en spa vistelse och bara få bli ompysslad, och få lite lugn och ro, kanske det är något?

Sen när barnet är lite större kan ni kanske dra ihop till fest och gå ut eller något? Om ni känner att ni saknar fest delen.

• Bessi

Klart jag hade tänkt ringa sambons mobil innan jag hörde av mig till någon annan.

Men eftersom jag misstänkte att han inte hade mobilen hörde jag inte av mig tidigare, och sen vill i alla fall jag inte störa festligheterna i onödan, svensexa är ju ändå till för bara honom.

Men jag tänkte att när klockan har passerat fyra så får man höra av sig utan att vara gnällig... :)

Svar på tråden lite surt