• Heleneli

Nu börjar det

När m2b kom hem från jobbet idag skulle vi åka och handla. Det gjorde vi inte. Han sa att vi inte hade tid. Istället blev det till att packa en väska och åka ut till Sturup och flyga till Sthlm. Mina systrar mötte mig på flygplatsen och nu är vi hemma hos mor & far. Grillat till middag och snart filmkväll... Imorgon börjar allvaret... Undra vilket som är värst? Att veta eller inte veta... :D

Jag kommer INTE kunna sova inatt! :D

• Svar på tråden Nu börjar det
  • smulan1

Åh så roligt !! Du kommer att få en toppen härlig helg ska du se ! Ser fram emot att höra hur du haft det

• Heleneli

Hej!

Nu är jag tillbaka i vardagen igen! Lite trött, men det är smällar man får ta!

I lördags morse klev vi upp i lugn och ro, jag hann till och med duscha innan gänget kom! Då var det frukost och schemat delades ut. Jag är lärare så temat för hippan var skola. Jag fick på mig min skoluniform; kort kort kort svart/vitrutig kjol, vita knästrumpor, svart linne och en vit skjorta.

Efter frukost hoppade vi in i två bilar och åkte till ett ställe där vi skulle dreja. Det var en mycket märklig kvinna som höll i det hela, men jag lyckades i alla fall tillslut göra en kanna. Tyvärr får jag den inte förrän i september...

Efter det åkte vi tunnelbana in till stan. Jag hade fått i uppdrag att fråga folk om vägen till ett lyckat äktenskap. Jag skulle fråga ett pensionärspar, en medelålders man, en medelålders kvinna, en kassörska, några barn, fjortisar i grupp. Pensionärsparet jag hittade var så söta! De hade varit gifta i 58 år. Hon sa att hon brukade sjunga för honom och då kan han inte vara arg på henne... :D Det roligaste med det var att gubben hennes var näst intill döv! :D

Vi åkte till Humlegården och hade picknick. Där frågade jag några barn om tips. En liten kille på 4,5 år gav mig tipset att leka med min kille. Det bästa var ju om vi kunde leka med riddare... :D

Sen traskade vi till centralbadet och trängdes med 47 andra möhippor/svensexor. :) Jag fick en massage och hade det hur bra som helst!

När vi hade torkat gick vi hem till min syster och hade hemkunskap. Vi grillade och åt jättegott! Efter middagen var det musik på schemat. Vi sjöng Singstar-Karaoke för full hals! Jättekul!

Jag saknade en och annan kompis, men det är ju näst intill omöjligt att få med alla på samma dag!

Jag hade i alla fall en toppendag!

• Heleneli

Nu är m2b på svensexa! Det lilla jag vet tyder på att jag kommer få hem världens lyckligaste men väääldigt trötta m2b ikväll/natt! :D

• jadam070707

min är också iväg på roligheter idag, han var vaken och uppe kl 8 det händer aldrig en lördag annars!

• Heleneli

jadam, ja, samma här! Min fick ett sms vid 7.15 där det stod att han skulle ta bussen 7.49.. :D Då blev han lite pirrig! Vi har båda sovit dåligt inatt (han visste om att det skulle bli idag eftersom vi flugit upp till sthlm från skåne för ändamålet) så han var lite trött, men han piggnade nog till så fort han klev av bussen! :D

• jadam070707

Har ni flugit upp till Sthlm för detta kuligt! Bor ni i Skåne, var? Jg kommer från Helsingborg.
    Vad ska du göra idag då?
    Kram Josefin

• Heleneli

Vi bor i Eslöv men kommer båda från sthlm så alla kompisarna bor här uppe.

Idag ska jag till IKEA och köpa ljusfat och ljusglas som ska bli vaser på bröllopet! Sen ska jag prova klänningen igen och kolla hur vi ska fästa upp släpet. Gifter mig den 21/7. Imorse var mamma och jag till floristen och gick igenom detaljerna för brudbuketten och så.

Sen ska vi pyssla med vigselprogrammen och sånt! Du då? Mycket att göra? Det är ju jättesnart för er ju!

• jadam070707

Läste om din möhippa också, jag hade min på fredagen den 15 juni. De tog mig här hemma vid 12.00 och mannen hade jobbat på datorn hemma hos våra kompisar lite bort så han tog hand om lilltjejen. Jag fick köra bubbla in till stan, de trodde jag kunde fickparkera med den men det var ont om parkeringsplatser, garaget vid medborgarplatsen. Mcdonalds lunch, Chokladfabriken för att göra brudpar i marsipan, sergel spa med massage champagne och frukt, skaldjursbuffe och kallskuret, ostbricka,smågodis (alla mina favoriter), strawberrydaiquiries, avsluteades med karaoke på golden hits, snark. En trött men nöjd Josefin...goa vänninor man har.

• jadam070707

Jag ska mysa med tjejerna och sedan ska jag träffa tre andra mammor på em vars män är ute med min m2b idag, vi ska äta middag ihop. Ska även göra bordsplaceringar och sy färdigt det sista på tjejernas näbbklänningar. Jag hade tänkt att mammorna och jag kunde kolla kort och film från min möhippa, men tyckte de inte var så bra jag får nog se det en annan gång typ 7/7....jag e så nyfiken. Var ska ni gifta er då, här uppe i sthlm eller?
    Kram igen Josefin

• Heleneli

Ja, vi gifter oss i sambons konfirmationskyrka i Vallentuna! Ni då?

Vad kul med brudparet, ska ni ha det på er tårta? :) Vi har beställt vår tårta från chokladfabriken!

Ja, det är så härligt att få bekräftat vilka bra kompisar man har!

• jadam070707

Hej igen! Har varit iväg ett tag...Vallentuna kyrka är en fin kyrka, har varit där på bröllop. Vi gifter oss i Hässelby villastads kyrka och har sedan festen på Hässelby slott, det kommer bli bra de är jättetrevliga där.
    Jo, vår tårta är också från Chokladfabriken, jag känner Ellinor och Martin som har butiken. Roligt!
    Ha det!
    Josefin

• jadam070707

Hur var det på Ikea, vad ska du ha för blommor i buketten?
    Klänningen, hur blev det med släpet? Mitt lilla släp satt de bara en genomskinlig tryckknapp så att det hänger pricis vid golvet. Kanonbra!
    Josefin

• Heleneli

Hej, vi gifter oss i Frösunda kyrka, utanför vallentuna, uttryckte mig lite slarvigt där. Ikea var bra och allt fanns!

M2b är full och glad och tänker inte komma hem ikväll... Men men, han träffar de kompisarna så sällan så varför inte? :) Hur går det för din?

jag har lite bilder på
    http://www.brollops guiden.se/gallery/gallery_view.php

Mamma fixade släpet jättefint! :) Jag känner mig som en riktig prinsessa i den! :D
    Hälsa de där chokladfabriken människorna att jag älskar telefonsvararen! :D

Svar på tråden Nu börjar det