• Heleneli

Nu börjar det

När m2b kom hem från jobbet idag skulle vi åka och handla. Det gjorde vi inte. Han sa att vi inte hade tid. Istället blev det till att packa en väska och åka ut till Sturup och flyga till Sthlm. Mina systrar mötte mig på flygplatsen och nu är vi hemma hos mor & far. Grillat till middag och snart filmkväll... Imorgon börjar allvaret... Undra vilket som är värst? Att veta eller inte veta... :D

Jag kommer INTE kunna sova inatt! :D

• Svar på tråden Nu börjar det
  • smulan1

Åh så roligt !! Du kommer att få en toppen härlig helg ska du se ! Ser fram emot att höra hur du haft det

• Heleneli

Hej!

Nu är jag tillbaka i vardagen igen! Lite trött, men det är smällar man får ta!

I lördags morse klev vi upp i lugn och ro, jag hann till och med duscha innan gänget kom! Då var det frukost och schemat delades ut. Jag är lärare så temat för hippan var skola. Jag fick på mig min skoluniform; kort kort kort svart/vitrutig kjol, vita knästrumpor, svart linne och en vit skjorta.

Efter frukost hoppade vi in i två bilar och åkte till ett ställe där vi skulle dreja. Det var en mycket märklig kvinna som höll i det hela, men jag lyckades i alla fall tillslut göra en kanna. Tyvärr får jag den inte förrän i september...

Efter det åkte vi tunnelbana in till stan. Jag hade fått i uppdrag att fråga folk om vägen till ett lyckat äktenskap. Jag skulle fråga ett pensionärspar, en medelålders man, en medelålders kvinna, en kassörska, några barn, fjortisar i grupp. Pensionärsparet jag hittade var så söta! De hade varit gifta i 58 år. Hon sa att hon brukade sjunga för honom och då kan han inte vara arg på henne... :D Det roligaste med det var att gubben hennes var näst intill döv! :D

Vi åkte till Humlegården och hade picknick. Där frågade jag några barn om tips. En liten kille på 4,5 år gav mig tipset att leka med min kille. Det bästa var ju om vi kunde leka med riddare... :D