• Slarvmaja

tips på upplevelse i rom!

Vi ska till rom på bröllopsresa och jag tänkte ge min blivnade någon rom-upplevelse i morgongåva.
    Inte något sightseeing-aktigt. Det kommer vi göra ändå.

Hade vi varit i rom på en söndag hade fotbollsbiljetter varit spikat, men nu går ju inte det.

tips???

• Svar på tråden tips på upplevelse i rom!
  • Septembersol

Allt är fantastiskt i Rom! När vi firade ett år tillsammans åkte vi dit. Kanske en picknick uppe på en av Roms kullar - Pallatinien? (tror det stavas så). Det finns en liten olivlund där som är vacker. En äkta cappuccino och chokladkaka på en tvärgata till Fontana Di Trevi är inte heller så tokigt, men tyvärr rätt dyrt.

Ha en skön resa!!

• Slarvmaja

tack för de tipsen, någon mer?

• Fluffbullarna

Vad gillar han mer än fotboll? Vilken prisklass har du tänkt dig?

• Slarvmaja

typ 1000 kronor. fotboll, whiskysamlare, mat och upplevelser, inget särskilt...

• Fluffbullarna

Kanske en matlagningskurs kan vara något? Eller ett besök på en riktigt fin restaurang eller enotek (vinbar).

• Marskatt

Det finns en ganska rolig jazzklubb i Rom som har ett enormt sortiment av whisky. Svärfar fullkomligt älskade det stället!

• Slarvmaja

vill ha mer tips, puffar!
    var på nätet kan man hitta biljetter till evenemang i rom tex?

• Leónsmamma

vill gärna höra lite tips jag med!

• Slarvmaja

marskatt:. Vad hette ställer och var låg det?

• Leónsmamma

Nån som har mer tips????

• Marskatt

Slarvmaja
    Oj, det kommer jag inte ihåg, men jag kan nog kolla upp det om det fortfarande är aktuellt. Jag är inte här så ofta längre, bl a för att Telia trasslat till det med vår telefonanslutning i det nya huset...

• Slarvmaja

Marskatt: ja gärna, det är verkligen aktuellt nu när jag köpt en 25årig fin whisky till min whiskysamlande m2b i morgongåva..

vore toppen!!

• hedera

att stå i Pantheon i mitten är otroligt! Att bar stå där och finnas. Det är verkligen ngt jag rekommenderar. En upplevelse som nästan fick mig att bli religiös. (Pantehon är en kyrka som från början var ett hedninskt tempel. Det är helt öppet i mitten, inget tak och runt.) Och magsikt även om det oftast är mkt folk. Mitt absoluta favoritställe i Rom!

• Kirsto

Oj, Pantheon imponerade inte på mig. Eller jo, byggnaden är fantastisk! Men jag störde mig på allt prat och surr, var väldigt mycket folk där och det fotades med blixt stup i kvarten.. Men jag förstår att det KAN vara väldigt fint där!

Slarvmaja: Pizzakurs, kanske?

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Ak pa picknick till Tivoli, Emperor Hadrian palats i Alban kullarna ungefar 45 bussresa utanfor Rom. Extra plus att det inte var knappt nagra turister dar. Maste saga att det var det absolut basta under varan vecka i Rom fast jag inte ar speciellt historie intereserad.

Svar på tråden tips på upplevelse i rom!