• Nightingale

Förlovning 8/8 Hjälp!!!!!

Hej hej!!

Vi ska förlova oss 8/8 i vår sommarstuga, beställde ringar idag!!! Jätteroligt!
    Från början tänkte vi åka till New York, men jag blev gravid och får inte flyga då!
    Jätteroligt det med!

Så hjälp mig att komma på andra mysiga speciella saker man kan göra på dagen och kvällen, så att vi får en lite minnesvärd kväll ändå!
    Sommarstugan ligger vid vattnet mitt ute i skogen.

Jag vore så glad och tacksam om ni kunde hjälpa mig med idéer. Det känns som att NY-resan är svår att bräcka..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Förlovning 8/8 Hjälp!!!!!
  • Glitterkråkan

Tänk på att svensk sommar också är svår att bräcka! (Vi har faktiskt en hel del amerikanska turister här på sommaren!)

Jag tycker att stuga, skog och vatten låter helt perfekt som miljö för er förlovning!

Själv hade jag nog tagit med en (eller ett par...) flaskor med riktigt god champagne och skålat i, sen kanske en riktigt romantisk pick-nick i det gröna, med allt gott ni vill ha! Bara er fantasi sätter gränser!

Lycka till med förlovningen!

• Nightingale

Tack för tipset om picknick. Jag är ju som sagt gravid så nån champagne blir det inte för mig..

Dessvärre ligger stugan i ett stenparti så det är svårt med picknick ute.

Jo det låter romantiskt, men det är ju vår sommarstuga, så det känns lite som att förlova sig "hemma".. eller hur jg ska förklara mig!

Men nån god mat ska vi nog få till!
    Oxfilé kanske!

• Glitterkråkan

Oj, läste nog lite för snabbt, att du var gravid föll bort för mig... (grattis, förresten!)
    Men det finns ju jättegott alkoholfritt bubbel!

Ett annat tips är ju att göra en dagstur till något mysigt och romantiskt ställe i närheten, då kan ni förlova er där.

• Nightingale

Ja det vore kanske något... får kolla i några turistbroschyrer från dalarna (stugan ligger där).

Vi tänkte växla ringar direkt vi vaknar och sen ägna hela dagen åt varandra!

• thebrud

Alltså det låter så mysigt så det är nästan så att man vill skjuta upp bröllopet och förlova sig EN GÅNG TILL!! :)
    Grattis på er och hoppas att dagen blir helt underbar!!!!!!

• Nightingale

Tack

Det hoppas jag oxå!

Frukost med lyxgrejor blir det helt klart, sen kanske en tur till Siljan och middag på nått hotell i Tällberg!

• Nightingale

Någon mer som har bra idéer?

• Skogshuggarbrud

Vi förlovade oss den 18/6 i år, är fortfarande helt uppe i varv och går och ler för mig själv hela tiden! Meningen var att vi skulle haft en pick-nick så som ni fått förslag på, men vädret satte stopp för det. Istället så lagade vi god mat, Fläskfilé och potatissallad och till efterrätt åt vi blåbärspaj och skålade med champange (får ju bli alkoholfritt bubbel för er). Mellan maten och efterrätten gick vi in i sovrummet, satte oss i sängen och bytte ringar, så otroligt mysigt och endå på sitt sätt lite speciellt. Det blir vad man gör det till! Lycka till på er romantiska dag, den kommer att bli precis så underbar och romantisk som ni vill!
    Grattis ännu en gång!

Svar på tråden Förlovning 8/8 Hjälp!!!!!