• Gerda

    NYtråd för ÖREBRObrudarna!!

    Nu har jag lagt upp en bild på inbjudan när det är uppvikt - så ser du mer hur jag har gjort.

    Dekorrutan med pärlan på har jag fäst på sidenbandet med gluedots och sidenbandet i sin tur fäst på den vänstra dörren för att det ska sitta fast. Tycker att det är snyggare så och hjälper till att platta till kortet. Dekorrutan sitter i mitten på själva kortet, men lite mer till vänster på dörren eftersom den överlappar den högra dörren.

    Kortet är ca. mått: 33cm x 16cm
    mitten (där inbjudningstexten är) 16cm
    vänsterdörr är ngt bredare än den högra för att kunna överlappa den.

    Hoppas att du förstår - är så dålig på att förklara!

  • Gerda

    Det är jätte enkelt!!! Därför valde vi att göra så - ett klassiskt inbjudningskort - funkar alltid Å går snabbt också

  • Gerda

    waersta

    Pärlan är en brads - har tryckt igenom pappret och bandet. Fäst med gluedots på kortet så att inte det går igenom själva kortet (Ser snyggare ut).

    Gluedots är verkligen himmelriket för en pysslare eller för vem som helst som ska masstillverka kort

  • Gerda

    Jag kollar på torsdag om vi är i det området där affären finns Bara kul att vara till hjälp.

    Vet att ide & hobby haft A4-paket i majestic men jag vet inte om de har det nu.

  • Gerda

    waersta

    Var till Norway designs, tyvärr så fick jag inte ta med provpapper - men de har vitt, ljusrosa och det röda är lite mer åt plommon-aktiga tycker jag.

    Har iaf ljusrosa hemma om du mejlar mig på: bellybotton@hotmail.com så kan jag skick en bit till dig. Har kanske creme kvar från våra inbjudningar om du vill se det också.

    Idé och hobby ska visst fortfarande ha majestic - fast bara A4 i 10 pack i den tunnaste gr.sorten - men där kan du då ser hur pappret ser ut.

  • Gerda

    waersta

    Ja - själva kortet skar vi ut ur de större Majestic arken - kommer inte ihåg storleken på den och minns inte exakt hur många stora vi köpte.

    Sidenbanden är 3cm tror jag eller 3,5cm och bradsen finns på panduro. Ni kan ju också sätta ert monogram på dekorrutan om ni inte hittar passande brads.

    Hehe, vad hade ni annars tänkt beställa?

  • Gerda

    Nej, det är billigare att göra själv (oftast ;) och roligare också )

    Det låter fint det som du skriver om med dekorrutan - det är snyggt om monogrammet matchar övrig text i trycksakerna - eller alla rubriker i trycksakerna om ni väljer en snirkligare font till monogram o rubriker men vill ha mer lättläst font till övr. text.

    Är pappret helfärgat (inte genomskinligt) ca. 60gr som minst tror jag inte att det syns igenom!

    Om det är för krångligt med altarskåp kan ni alltid ta 15x15cm kort, vanlig vikning, dekorruta mitt i och ett band som knyts på sidan. Ännu enklare men fint o klassiskt.

  • Gerda

    Waersta

    Ja- det blir jätte fint, särskilt eftersom botten är vit - blir tråkigt att lägga ännu ett vitt ovanpå då.

    Vad ska du ha det rosa?

  • Gerda

    waesrta

    När gifter ni er?? (har glömt) Menar ni fotografering inne i slottet eller på borggården?

    Det regnade när vi gifte oss, men mulet/uppehåll/dugg när vi tog foton och det blev väldigt bra bilder. Det är bättre med lite mulet än soligt när foton ska tas - det blir bättre ljus.

    Fotografen visade även bilder på när det ösregnade - brudparet var dunderfina och regnet syntes inte alls!

  • Gerda

    ok! Vi gifte oss i juli, he he.... vågar absolut inte lova bra väder

  • Gerda

    Enamorada

    Det dröjer isf Har fortfarande inte haft tid att sitta med fotografens bilder och välja ut tidningsbilden - börjar kännas lite sent nu också. Lite svårare när vi inte är på samma ort.

Svar på tråden NYtråd för ÖREBRObrudarna!!