• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Snöflinga76

abbie80- min tärna är väldigt liten och brukar ha S eller XS på sina kläder, så då kankse de är en aningen stor. Men om de är av en sådan modell som jag har tänkt mig och som min tärna godkänner så kan man ju alltid sy in den. Jag är bara i behov av en klänning. Så trots att storleken inte är perfekt, så maila gärna bilder ändå, så får jag se hur den ser ut! Lite justeringar är ju ganska enkelt, om man kan det... (inte jag dock!)

• ~vinterbrud~

Oz-080202:
    dina inbjudningar lät verkligen både fina och roliga (annorlunda). Jätteroligt att läsa och bli inspirerad hur man kan göra olika inbjudningar. Jag ska ta en tur till på stan och kolla in Panduro och Matton innan jag till 100% bestämmer mig för mina färdigtryckta från Caligraphen.

I helgen ska jag försöka komma iväg och prova lite olika modeller av brudklänningar - kan inte komma på vad jag egentligen gillar och trivs i.

Snöflinga76: ett tips är annars att beställa tärnklänningar från någon Kina-leverantör. De kostar runt 90USD/st. Du kan måttbeställa dem därifrån.

• jempan_

Nu är kyrkan bokad, ååå vad allt blev ännu mer verkligt :)

Vill prata och planera massor redan nu.. men min sambo tycker det är tidigt och är inte lika mycket för planering som jag.. tror dock det är nåt som ligger i manssläktet... eller hur känner ni??

• ~vinterbrud~

jempan_; utan att vilja generalisera för mycket, men jag känner utan tvekan igen det där om att ha en sambo som tycker det är för tidigt att planera och som inte gillar att planera alls. Tyyyyypskt killar!
    Ni gifter er 5 januari såg jag, så det är mindre än 6 månader kvar. Det är bara att köra igång!!
    Försök få honom att förstå att "ju mer ni gör/bestämmer NU, desto mindre jobb blir det ju framöver, under hösten".

Vad har du fixat så kanske du kan se vad du bör ta tag i härnest? Har ni bestämt hur inbjudningarna ska se ut tex? Det har vi att göra närmast på listan.

• ja2007

Oz-080202:: bor här i strängnäs så vi gifter oss här (fast jag är inte ursprungligen från stan utan det är min m2b). är du möjligen själv snäsbo?

• Qozze

Vad spännande att höra om alla inbjudningar. De där askarna lät som en riktigt bra ide. Jag ska också försöka få ändan ur med inbjudningarna. Fick äntligen semester idag så nu ska här börja pysslas. Ska bara ta en minisemester med familjen först.

Apropå karlar. Jag frågade min m2b vad han känner för att hjälpa till med (Ja, eftersom han hittills inte har gjort mycket alls). Då säger han att "ja, jag kan väl hjälpa till att göra inbjudningarna sen..." Och det var liksom allt. Hmmm, han är nog inte rikigt inne på samma spår som mig. Han är en sån som alltid ska vänta till sista minuten med allt ("det löser sig"-stilen) och det är verkligen inte jag. Jag vill ha allt planerat i god tid innan, och speciellt när det gäller vårt bröllop!
    Visserligen brukar han titta på det jag hittar/visar och säga vad han tycker men han tar inga som helst initiativ själv när det gäller detta tråkigt nog. Tror att han tycker som jempan's m2b att det är så långt kvar. Men 6 månader går ju fortare än man tror...

• Oz-080202

ja2007: Ja, ar strangnas bo fran borjan men flyttade darifran for 6 ar sedan. Ar fodd -84, nar ar din blivande fodd?

• ja2007

Han är -79 så det är ju några år mellan er, han är uppväxt ute i Fogdö & gymnasiet gick han i Ea.

• Oz-080202

ja2007:hahah jag kommer ocksa fran fogdo!Min blivande ar ocksa 79:a!Jag heter Ida Ekman, vad heter han?

• ja2007

Jan Thor heter han - hehe liten värld ibland.

Svar på tråden Januari-Februari 2008