• Saya

Frågor angående förlovning- resp. vigselringar

Hej,

Är ny här och jag har läst vad som känns som 1 miljard oerhört intressanta trådar och fått många användbara tips!

Jag och min sambo ska förlova oss i augusti och vi är nu i taget med att köpa ringar (vilket är ett enormt projekt har jag redan nu insett)

Några frågor om jag hoppas att nån av er orkar svara på... Jag vet att det inte finns några "måsten" eller så och jag är totalt medveten om att man gör som man själv känner. Men jag måste ändå fråga om det är det "okej" att ha en slät ring med en liten brilliant i (är inne på titan och då ringar från titanringar.com) som förlovningsring och sedan ha en helt slät som vigselring eller bör det vara tvärtom?

Annars kanske man kan ha en slät förlovningsring med en brilliant och sedan ha en vigselring med fler än en brilliant i? Eller blir detta för mycket?

Tacksam för svar!

/Saya

• Svar på tråden Frågor angående förlovning- resp. vigselringar
  • succubusan

Jag har en bred förlovningsring.(stål) med 5 diamanter i, min vigsel ring är inte lika bred ( men lika hög:viktigt) med 9 diamater i...och det kommer bli såååååå skit snyggt:D :D :D :D

Gifter oss i juli men ringarna är klara.

• 20071231

Jag har två brillianter i förlovningsringen & ska ha ett helt gäng i vigselringen...
    Det är helt enkelt smaksak!
    Lycka till & grattis till den stundande förlovningen!

• Saya

20071231

Tack så mycket!
    Ska ta och prata med sambon när han kommer hem, men jag får för mig att det hade varit jättefint med en eller ett par brillanter i förlovningsringen och sedan kanske 5-7 stycken i vigselringen.

Vi (eller rättare sagt jag) var fram tills idag inne på en tvåfärgad förlovningsring (rött och vitt guld) men efter att ha läst här på forumet så har jag ändrat mig helt och är nu som sagt mer inne på titan. Min sambo sa redan när förlovning kom på tal att han inte är så förtjust i guld och eftersom jag då var helt insnöad på guld fann vi kompromissen med en tvåfärgad. Men titan lockar mig mer nu och det borde ju göra min sambo överlycklig då det är så långt från guld man kan komma (nästan iallafall )

• MrsMoreira

jag har briljanter som ett snett band över min förlovningsring som är 5 mm bred, och kommer ha en helt slät vigselring.

•  Miss Cee

Det traditionella i Sverige är:

Paret byter ringar vid förlovning, man betalar varandras. Likadana släta rödguldsringar.

Vid vigseln får kvinnan ytterligare en slät guldring, som mannen betalar. I mannens ring graverar man in ett datum till.

...

Vill man frångå traditionen så kan man göra _precis_ hur man vill. Det här är ju ett område där ingen öht kan ta illa upp eller må dåligt för att man struntar i traditionen, så om man vill ha en fantomenring på fingret så går det bra!

Svar på tråden Frågor angående förlovning- resp. vigselringar