Emilios högtidskläder...
Nån som vet vad det kostar att lägga upp sin klänning på Emilio´s Högtidskläder i Kungälv???
Nån som vet vad det kostar att lägga upp sin klänning på Emilio´s Högtidskläder i Kungälv???
beror på hur många lager
räkna ca 100 kr lager
850:- tog han för att lägga upp min, och då var det 2 lager. Han gjorde även en ögla så att jag kan bära upp släpet under dansen, han gjorde även lite ändringar på livet. Han är mycket duktig.
lady arwen: 850 kr? Jag ringde dit igår, och hon sa 200 kr till mig?? Sa bara att det var släp och lite pärlor på den.
vadå lager..? underkjolar o så eller...? nu känner jag mig okunnigt dum om min egen klänning...
Ska inte sy in den utan bara lägga upp den. Det är med släp.
snälla svara på min sista fråga...?
Jag har 2 lager på klänningen, sen gjorde han lite ändringar på livet, det är 2 band som går ut över axlarna, de gjorde han mindre, sen satte han fast pärlor som satte löst, gjorde ögla på kjolen m.m.
Jag det är underkjol i klänningen.
Ursäkta att jag snor tråden lite, men har Emilios öppet lördagar?
Någon som vet?
Emilios högtidskläder öppnar lördagar 11-15, ska dit igen på lördag med vår vän som skall hyra sin brudklänning och eventuellt hennes blivande ska ha en frockcoat därifrån, själv blev jag nöjd sist jag va där för att hyra våra bröllopskläder.
Lite frågor till er som haft kläder från Emilios högtidskläder i Kungälv. Kan man bara hyra kläder där eller går det att köpa? Vad har de för märken på klänningarna? Kostar det något att prova? Måste man beställa tid?
Jag ska oxå hyra därifrån tror ja, dock inte varit där, men kollat utbudet på nätet, frågan är ju om man kan hyra samma klänningar som finns på nätet?
snowgirl84
Vad jag vet så kan man både hyra och köpa kläder där. Vi varken behövde beställa tid eller betala något för provning, men det brukar väl aldrig kosta något att prova kläder i en butik. När jag gjorde min andra provning så beställde jag tid för det. Skulle kunna tro att man kan få bestämma lite sjäv där. Ring och hör om det. Dom är trevliga och hjälpsamma där :)
Tack Summerbreez.
Någon som vet om de har någon hemsida? Hittar ingen när jag letar.
Snowgirl84: Nej han har tyvärr ingen sida
Men jag kan starkt rekomendera denna karl! Billig och med otrolig service.
Vi hyr M2B kläder där 1200:- med skor och han tog sig verkligen tid för att det skulle blir perfekt! (I stan där vi kollat har de tagit en bra bit över 2000:- utan skor)
Min klänning som jag köpt i annan affär (nedlagd) behövs nu sys in och trots det fixar han nu detta. Insyning ca 8 cm (*Skryt varning* har iof gått ner en del i vikt, men 8 cm under bysten var en överaskning) och tre lager uppläggning av kjolar (en i schiffong) mellan 500-700kr.
Men ring innan och kolla så han har öppet! Denna veckan var det tydligen mässa som han skulle i väg på (han skulle köpa in nytt )
Vet ni när dom har öppet på dagarna? Ska ta mig dit nåndag och se vad man kan hitta för skojigt...
På vardagarna 10-18 och på lördagar 11-14. På söndagar har han stängt. Min man och hans bestman hyrde där och vi är jättenöjda- prova bara kläderna när ni hämtar dem!!
Ja, jag funderar på att hyra där med...får se vad man kan hitta för nåt..