Färga ögonfransar
Hej! Någon som har provat på att färga ögonfransarna? Tog du brunt eller svart? Färgar man både uppe och nere? Försvinner allt behov av mascara? Måste man använda fransböjare istället? Hur länge hålller det? Blev DU nöjd?
Hej! Någon som har provat på att färga ögonfransarna? Tog du brunt eller svart? Färgar man både uppe och nere? Försvinner allt behov av mascara? Måste man använda fransböjare istället? Hur länge hålller det? Blev DU nöjd?
Jag färgar ofta ögonfransarna. Svart.Färg både uppe och nere. Jag tycker inte att behovet av mascara försvinner, eftersom hårstråna inte blir "tjockare" av färgning som de blir av maskaran. Man jag sminkar mig inte varje dag, och då tycker jag att det ser bättre ut med färgade ögonfransar. Det håller ett par veckor, jag är nöjd. Min frissa tar bara 50 kr för det, men hade det varit dyrare så vet jag inte om jag hade gjort det, beror väl lite på hur ljusa ögonfransar du har.
Svart, det håller ca 7 veckor, man färgar både uppe och nere, använder ingen mascara då om man måste böja fransarna vet jag inte för det gör jag aldrig.
jag rekomenderar det, det är supersnyggt
Jag färgar ibland, både på salong och hemma. Det blir MYCKET bättre på salong och håller längre. Men ibland kör jag en budgetvariant....;) Jag böjer dem ibland ändå då mina är så raka.
Svart!
Jag har färgat hemma i mängder med år. Jag svarar på dina frågor en i taget
Tog du brunt eller svart?
- Svart. Tycker brun hemmafärg blir för röd på mig. Svart blir brunsvart.
Färgar man både uppe och nere?
- Japp, och är noga med att få med alla små, små fransar i ögonvån samt alla fransar längst in mot själva ögonlocket.
Försvinner allt behov av mascara?
- Nej inte alls tycker jag. Däremot tycker jag inte att jag "behöver" lika mycket mascara och framförallt slipper jag den ljusare randen intill ögonlocket som är svår att komma åt med mascara... Det blir svart hela vägen in alltså utan att det klumpar sig.
Måste man använda fransböjare istället?
- Näe..
Hur länge hålller det?
- Några veckor/1 månad på mig. Fast det är ju klart mörkast i början.
Blev DU nöjd?
- Japp! Jag blir såå mycket stiligare med färgade fransar och bryn... men så är jag riktigt ljus också. Men akta dig för att färga ögonbrynen själv om du är ljus i fransar och bryn. Det behövs bara 30 sekunder för lång tid för att man ska se helt jädra galen ut med på tok för mörka ögonbryn på ett konstigt sätt
Lycka till och skölj noga om du får i ögonen. Det svider som f-n!
Jag var på salong idag och färgade fransar och -bryn. Det är snyggt och man får faärg i ansiktet och kan garanterat gå till närbutiken och köpa mjölk och frukostbullar utan att skämmas. Däremot tänker jag använda min mascara som vanligt och sminka mig som vanligt för det blir en helt annan effekt. Jag är dessutom en såndär som sminkar mig rätt mycket till vardags... Det bästa tycker jag var plockningen utav ögonbrynen, för jag är kass på att plocka ögonbrynen själv...
Negativt? Ja, kanske att ögonbrynen fick för mycket färg - men det är samtidigt svårt att säga, för det sitter kvar en hel del på huden som hinner försvinna de närmaste dagarna... Får se hur jag ser ut på lördag när vi har vårt bröllop!
Tack för alla tips!! Jag och syrran ska gå och ta elevbehandlingar på en kosmetologskola på fredag, har beställt en djuprens av ansiktet, men nu tror jag jag ska lägga till en fransfärgning!
På sommaren brukar jag både färga och permanenta ögonfransarna. Jag ser ut som en filmstjärna när jag vaknar och kliver upp ur badet.
Jag har svart, fast jag själv är ljust ljust blond. Och jag är super nöjd. Håller 2 mån ungefär
Jag har precis färgat och permanentböjt mina fransar (svarta), vilket är helt underbart nu till sommaren.
Ska jag vara lite extra fin så sminkar jag även ögonen ändå, för det gör ju en hel del åt volymen men till vardags struntar jag i det.
Skönt med hur mycket tid det sparar på morgonen och att slippa tänka på fula sminkmärken när det är varmt. :)
Jag är jättenöjd.
Jag färgar mina ganska ofta. Jag färgar dom svarta, på salong. Det är jätte skönt att slippa anv mascara. Jag anv bara en fransböjare om jag vill att dom ska synas lite mer.. Fast ibland anv jag mascara ändå, om jag vill ha mer effekt.
Förr brukade jag även permanentböja fransarna men nu är det ju så dyrt. Plus att det bara är snyggt i 2-4v på mig. Sedan står fransarna åt precis alla håll och ser hemskt ut (tydligen blir det bara så på vissa).. Och man måste låta det gå minst 6v mellan.. Så.. Jag testade nyligen att göra det på en skola, där det inte är fullt så dyrt, men det skulle jag varna alla för att göra!