• Stella78

svampinfektion- magen

Jag har haft problem med svampinfektioner i underlivet en längre tid (till o från i flera år) och har fått Diflucan mot det. Samtidigt har jag haft ont och svullen mage (uppblåst), nu har jag märkt att min mage blir platt och lugn varje gång jag tar diflucan. Flera som märkt av det? Läste någonstans att man kan ha svamp i magen och att tarmsköljning kunde hjälpa eller en strikt diet utan socker el snabba konhydrater. Någon som har bra erfarnhet av något naturläkemedel?

• Svar på tråden svampinfektion- magen
  • Buslinna

Du menar candida? Jag har själv inga sådana problem, men har en bekant med diagnos. Prata med en läkare och hör om din medicin kan påverka candida och om dina symtom stämmer överens med candida. Det är svårt, och såvitt jag förstår ovanligt, att få diagnos. Min väninna har inte blivit särskilt hjälpt av något hon provat, tyvärr, och hon har gjort det mesta.

• fröken caramel

Jag kan rekommendera att börja dricka Aloe vera från FLP. Jag har haft väldigt stora och långvariga bekymmer med magen, både matsmältning och olika infektioner.

För mig har aloen lugnat ner och balanserat magen och dessutom har jag fått så mycket energi då det innehåller så mycket näringsämnen!

• cissig

Det kan vara så att du har svamp i magen, candida ja. men vad jag har hört är det väldigt svårt med diagnos. Det vanligaste är nog att svenska läkare inte prioriterar såna här problem utan det som kan hjälpa är i så fall naturläkare,homeopater mm. Sök i så fall kontakt med dem.

Jag har själv problem med svamp i underlivet till och från och även ätit diflucan. Har inte haft problem med magen, men provad i höstas en diet utan socker och snabba kolhydrater, drack inte mjölk, men fil o ost och andra syrade mjölkprodukter. Åt mycket grönsaker och fibrer och har nog aldrig känt mig så bra i magen som då. Även om det aldrig varit några problem annars heller. Så det kanske kan fungera även för dig.

Du kan ju alltid prova med mjölksyrebakterierpå kapslar. En vän till mig som pluggar mikrobiologi är övertygad om att detta är ett undermedel som kommer att explodera i livsmedelsbranschen. Dock är det för lite i fil, proviva t.ex. På hälsokost finns kapslar.

Men mitt tips är nog att ta kontakt med en biopat eller homeopat. Ibland kan deras metoder hjälpa bättre än annat. Och diflucan ska mna ju inte äta för ofta tyvärr.

Hoppas du blir bättre!

• Stella78

Vad händer om man äter Diflucan för ofta?

• cissig

Diflucan är varken bra för njurar eller lever. så man ska äta det sparsamt

• Cousin

Svampinfektioner är svåra att komma tillrätta med. Man måste hålla en strikt diet utan socker (snabba kolhydrater) och jäst under 2 mån + behandling med vitamin/mineralterapi och örtmedicin.
    Läs boken CANDIDA - Vår tids folksjukdom av Peter Wilhelmsson så finner du mycket information om svampinfektion. Försök inte att behandla dig på egen hand utan ta kontakt med en närings- och fytoterapeut för att få den rätta behandlingen. Om du äter P-piller så slopa dem. Lycka till!!!

Svar på tråden svampinfektion- magen