Det kan vara så att du har svamp i magen, candida ja. men vad jag har hört är det väldigt svårt med diagnos. Det vanligaste är nog att svenska läkare inte prioriterar såna här problem utan det som kan hjälpa är i så fall naturläkare,homeopater mm. Sök i så fall kontakt med dem.
Jag har själv problem med svamp i underlivet till och från och även ätit diflucan. Har inte haft problem med magen, men provad i höstas en diet utan socker och snabba kolhydrater, drack inte mjölk, men fil o ost och andra syrade mjölkprodukter. Åt mycket grönsaker och fibrer och har nog aldrig känt mig så bra i magen som då. Även om det aldrig varit några problem annars heller. Så det kanske kan fungera även för dig.
Du kan ju alltid prova med mjölksyrebakterierpå kapslar. En vän till mig som pluggar mikrobiologi är övertygad om att detta är ett undermedel som kommer att explodera i livsmedelsbranschen. Dock är det för lite i fil, proviva t.ex. På hälsokost finns kapslar.
Men mitt tips är nog att ta kontakt med en biopat eller homeopat. Ibland kan deras metoder hjälpa bättre än annat. Och diflucan ska mna ju inte äta för ofta tyvärr.
Hoppas du blir bättre!