• Bruden med stort B

Är alla som friar förlovade innan?

Hej!
    Har läst lite om allas frieri här på BT och upptäcker att de flesta som friar är redan förlovade innan.
    Jag planerar att fria till min älskling på midsommarafton men vi är inte förlovade, utan det är det jag vill att vi skall göra. Självklart också gifta oss inom ett eller två år.

Är det fel att göra så.
    Jag tänkte fria men jag vill att vi sedan går och kollar på ringar ihop. Kan man förlova sig utan ringar?

• Svar på tråden Är alla som friar förlovade innan?
  • novali

Man kan göra precis som man vill...:)
    När min m2b friade bytte vi också ringar. Alltså förlovade vi oss när han frågade om jag ville gifta mig med honom...

Men det där är så olika. Min syster förlovade sig på en resa utan ringar. Ringarna köpte de när de kom hem och det funkade det också!

• gargamel

Min kille friade till mig genom att fråga om vi skulle förlova oss. Då sa jag typ, Men du vet väl att om man ska förlova sig så innebär det ju att man ska gifta sig sen? Ja jag vet, och jag vill gifta mig med dig. Sen gick vi och kollade på ringar Så nu i Juli ska vi förlova oss, men ska vänta ett par år innan vi gifter oss. Vi har ingen panik med det.
    Så vad jag vill säga är att man får göra som man vill! Man bestämmer själv
    Lycka till!

• Whirlie

Vi hade inga ringar och kombinerade frieri/förlovning (har alltid trott att det var samma sak innan). Han friade på Kinesiska muren och hade köpt ett armband med våra namn som han gav mig där. Sedan gick vi och tittade på ringar tillsammans när vi kom hem till Sverige. Nu ska vi gifta oss 1,5 år senare.

• c_t

Min m2b friade till mig och vi var absolut inte förlovade innan.
    För mig är ett förlovning och frieri samma sak. Skulle aldrig ha förlovat mig om inte avsikten var att gifta sig.

• Gabbies

Min älskling friade till mig men sedan efter att ha varit förlovade några år så bestämde vi gemensamt att vi skulle gifta oss den 14 juli 2007

• c_t

Och han hade köpt ringar innan.

• luscious

Vet inte hur det SKA gå till men min sambo friade iom att han frågade om jag ville förlova mig med honom. Vi bokade kyrkan ganska direkt så vi kommer gifta oss två år efter förlovningen.

Kan tillägga att sambon inte hade några ringar när han friade, han hade dock hämtat flera broshyrer så vi valde ringarna ihop. Men själva frieriet ordnade han och det var en total suprise

• Bedbug

När man har friat och fått ett ja har man ju lovat att gifta sig med varandra och efter det är man alltså förlovade. Så tänker iaf jag.
    Jag friade till blivande maken i augusti, han sa ja och vi skaffade förlovningsringar och nästa helg ska vi gifta oss. :)
    Lycka till!

• Joleen

Alla gör som dem vill. Min fästman frågade om jag ville förlova mig med honom, jag sade ja. Sen dröjde det 3 månader innan vi skaffade ringar, men vi var ju ändå förlovade under den tiden, det är ju inte ringarna det hänger på utan överenskommelsen. Vi började prata om att gifta oss med en gång efter förlovningen och nu förra veckan så friade jag till honom och vi gifter oss i april nästa år.

• Bruden med stort B

Jag har en ring som jag har ärvt som jag älskar, kan jag ha den som förlovningsring tills vi har köpt riktiga? Skall även han ha en tillfällig förlovningsring eller kan han gå utan?

Svar på tråden Är alla som friar förlovade innan?