• silverdrake

fråga ang färgad dagkräm!

fick ett prov på Dermalogicas sheer tint moisture som jag nyss provade och funderade på att beställa men så kom jag att tänka på att jag egentligen inte vet vad man har den till.. *korkad* :D:D

är det som ett komplement till foundation eller är det så att man kan ha foundation ovanpå? eller är det i själva verket som en foundation bara mer utspätt??
    för isåfall kan man ju lika gärna skippa den och köra vidare på sin vanliga (mineral foundation) och om man vill ha mindre täckning bara ta mindre...

vad tänker ni som älskar tinted moisturizer? varför är det bra helt enkelt??

• Svar på tråden fråga ang färgad dagkräm!
  • Limegrön

Färgad dagkräm är bättre på sommaren. Vanlig underlagskräm känns ofta som den "smälter" i värmen. En färgad dagcreme är lättare och täcker inte lika bra men jämnar ut litegrann i alla fall. Om du vill täcka över något, är detta inte ett alternativ för dig. Däremot kan du kombinera en färgad dagcreme med en concealer.
    Jag var ute i solen några timmar igår med min vanliga underlagscreme som sitter jättebra i vanliga fall. Jag kände hur den klibbade och "skavde av" mot solglasögonen. Under dagen fick jag dessutom nya finnar...

• silverdrake

aha, okej, så egentligen räknas det mer som smink än hudvård?
    då kanske jag ska överväga ett tag till då om jag "behöver" en sån då, för jag tycker inte det känns lika klibbigt med mineralfoundation som med vanlig rinnande.

• Limegrön

Den är mer fuktighetsgivande än vanligt smink. Du kan ha en färgad dagcreme utan underlagscreme men inte underlagscreme utan dagcreme...

• Modestie

Jag kör både med och utan foundation. Tycker en färgad dagkräm kan ge riktig dockhy på sommaren om man har en foundation ovanpå. Men dte har jag bara på fest, blir väl täckande annars på dagtid. I övrigt har jag det bara som en liiite utjämnande dagkräm, brukar sola lite och en vanlig foundation blir för täckande och gör att porerna ser så stora ut.

För det mesta kör jag med färgad dagkräm + concealer sommartid

• jocelyn

Jag använder färgad dagkräm ovanpå min vanliga ansiktskräm,dvs istället för foundation. Man använder den på samma sätt som en foundation annars, inga konstigheter... Resultatet blir mer naturligt och lättarbetat.

• silverdrake

åh, nu blir jag faktiskt riktigt sugen att skicka iväg en beställning mo sheer tint moisture spf 15. man kan ju alltid allternera mellan sin vanliga mineralfoundation och den. smart att ha med till gymet t.ex om man inte orkar bära med sig burkar och borstar....

• silverdrake

oj, ska stå PÅ inte mo :D:D

• mandarina

Jag använder aldrig smink men har däremot en färgad dagcreme från nivea som jag kan smörja in när jag känner mig blek eller vill få jämtare hy. Skönt att man inte behöver tvätta bort den.

• silverdrake

va?! behöver man inte tvätta bort den? men jag trodde det var som foundation light.. nu tvättar jag iofs ansiktet varje kväll oavsett om jag har smink men det låter lite konstigt, för det är ju ändå färg i...eller har jag missförstått totalt?

• Limegrön

Man ska alltid tvätta ansiktet på kvällen innan man går och lägger sig! Sen kan man ju smörja in sig med en ofärgad creme efteråt.
    Jag skulle aldrig gå och lägga mig med en färgad creme i ansiktet.

• jocelyn

Vadå inte tvätta bort den? Jag rengör alltid ansiktet, oavsett om jag använt smink eller inte. Att lämna en färgad dagkräm på huden är inte meningen! Om inte annat borde ju örngotten börja se lite sjabbiga ut efter ett tag...

• silverdrake

jocelyn

*brrr* bruna örngott ;););)

• Modestie

Hihihi...jag tycker oxå man ska tvätta bort den. Det är ju pigment som väl glider ned lite i porerna...men okej, vill man ha bruna örngott är det ju smart att passa på att färga dem medan man sover

• rocketqueen

Hoppar in här... Någon som testat Biotherms Aquateinte tinted moisturizer?

• vixen not a tramp

Nope, sorry!

Men, ett hett tips för oss som lätt blir blanka är att lägga på Dermalogicas sköna oil control lotion innan.
    ÄÄÄlskar sheer tint, men är natuligtvis alltid ute efter nåt nytt...

Jocelyn, vilken (färgad dagcreme) är det du har? Var det en från YSL?

• jocelyn

Jag har provat Biotherms. Tyvärr tyvärr så är formulan ändrad -liksom för många andra av deras tidigare så bra produkter- till det sämre...
    Men det är vad jag tycker!

Flaskan är direkt osmidig -förr var det en tub- och doften lämnar en hel del att önska -den var frsächare förr- och själva produkten...jag vet inte vad de gjort med den men det är inte samma produkt som för några år sedan.

Tipset får bli att be om ett gratisprov på kicks, du vet en sån där miniburk.

Jag har nu "tinted matt moisture" från YSL men den känns inte 100%...vet inte riktigt vad det är. Den har god doft och huden blir matt så är man lite oljig är den ett ganska bra val. Täckningen är ungefär som Laura Merciers färgade dagkräm, kanske något lättare.

Så mitt nästa "offer" ska bli estée lauders daywearplus tinted miosture...den ska numera finnas i flera nyanser och mer likna dagkrämen -som jag gillar.

Jakten fortsätter... :D

Svar på tråden fråga ang färgad dagkräm!