Blev hippad igår 2/6
I fredags stod ett kuvert på matbordet hemma där det stod att jag skulle vara beredd på lördag morgon..... Och jag som trodde att jag kanske inte skulle bli hippad eftersom jag inte ska ha någon tärna och vi ska ha ett litet bröllop.
När jag fått kuvertet så tänkte jag att det kanske blir de kompisar som vi bjudit. (Jag har haft sån vånda sedan inbjudningarna gått ut eftersom jag inte haft möjlighet att bjuda alla mina kompisar).
....men så fel jag hade. Utanför dörren stod alla mina närmsta kompisar med videokamera, picknickfiltar och allt. Jag blev så paff och glad att jag fick tårar i ögonen. De tog över köket, packade upp bubbel, jordgubbar och snittar. Med var även en tjej jag aldrig träffat förut och det visade sig att jag skulle vara krokimodell (stavas det så?). Jag blev jättenervös och inte alls bekväm naken inför någon man inte känner, men hon var superproffsig. Vi var ensamma i ett rum medan hon ritade och de andra hade mingel med bubbel utanför. Resultatet blev jättevackert och nu skall de ge det till min blivande.
De hade gjort en fin agenda över dagen där de läste upp en punkt i taget vad som skulle hända. Jag fick så fina kläder, såg ut som en liten babydoll.... Vita strumpor upp till knäna, vit volangkjol, vit T-shirt med Bridzilla skrivet på framsidan med mitt foto, sedan allas namn på baksidan, plus tiara, smycken och slöja.....Sedan stuvade vi in oss i bilar som tog oss till Nacka där vi tog båten ut till Fjäderholmarna. Där hade vi en fantastisk picknick och mer bubbel. Sedan fick jag dreja hos en av konstnärerna där ute. Det var jättekul, tror att jag hittat en ny hobby.... :) De skall nu brännas och sedan får jag dem. En liten urna och en skål.
Efter detta bar det av tillbaka till fastlandet och till Hammarby sjöstad där en av mina kompisar bor. Där var mitt uppdrag att laga sushi till de andra, självklart med lite bubbel i handen. Innanför dörren stod min kompis sambo som är kock så jag fick finfina instruktioner. Skall kanske tillägga att jag har jätteproblem med att göra kladdiga saker med händerna...så både leran och sushin var speciellt utvalda dagen till ära.....Många kul bilder med mina äckelminer......
Kvällen avslutades där med god mat, gott vin i fantastiskt sällskap av mina underbara kompisar. De hade dock lite frågor till mig.....alla inkluderade såklart mitt tidigare datingliv innan jag äntligen träffat min mannen i mitt liv. Det blev mycket skratt eftersom alla varit med i olika delar av mitt liv och alla hade någon kul historia att berätta...
Vädret var underbart och mina kompisar gav mig en dag som jag aldrig kommer att glömma.....