Jag har perioral dermatit, hur gör jag med min makeup?
Har som sagt perioral dermatit och får inte alls använda smink eller så.
Men ska gifta mig och vill givetvis ha smink, men vad ska jag tänka på?
Är det nån som kan ge mig lite tips?
Har som sagt perioral dermatit och får inte alls använda smink eller så.
Men ska gifta mig och vill givetvis ha smink, men vad ska jag tänka på?
Är det nån som kan ge mig lite tips?
Var har du dina sår?? Jag har runt näsvingarna. Har nu börjat en ny kur med Tetralysal, antibiotika som gör att såren försvinner. De ska väl egentligen inte ätas över sommaren eftersom man inte får sola med dem i kroppen men men... Så så fort det värsta försvinner, om några dagar, så slutar jag med tabletterna och smörjer regelbundet och kan således använda smink som vanligt... Bara berättar hur jag gör, det kanske inte alls funka för dig...
Ok! Äter inget just nu, har bara nåt liniment som inte funkar direkt!
Tänkte på om det är nån speciell produkt man ska ha eller så. Min frissa ska fixa allt med hår och make-up!
Har runt munnen och näsan mest!
OK... Innan jag fick mina tabletter för några år sen hade jag jätteproblem. Sol brukar hjälpa lite så det är perfekt att resa utomlands Om jag verkligen vill ha smink men har sår så brukar jag göra så att jag behandlar riktigt ordentligt med fuktkrämer dagarna innan. Och sen tar jag på ett lager fuktkräm som får absorberas av huden innan jag lägger foundation. Har även en foundation som inte torkar ut huden. Det kan du få hjälp med om du går in i en sminkaffär, en som passar för torra hudtyper. Vet inte om det är någon hjälp detta men men...
Ok, tack!!
Någon mer?
Här är min blogg om hur det är att leva med Peroral Dermatit!
Hoppas den kan göra någon nytta! Kram
perioraldermatit.blogg.se