• Koalasara

Secretbox i Malmöområdet?

Har någon gjort secretbox i Malmö eller runtomkring Malmö? Var? Pris? För vem? Spelade det någon roll för känslan och självförtroendet om det var en kvinna eller man som fotograferade? HUr mycket/vad ingick i priset? Fick man bilderna på skiva? Redigerades bilderna något?
    Vore även tacksam om ni beskrev vad ni hade på er. Om någon vågar visa sina bilder, tar jag gärna emot det, allt för tips och inspiration.
    Har läst någonstans om en fotograf vid Slussen i Malmö. Någon som vet och har erfarenhet därifrån?
    Vad avgjorde att ni verkligen vågade göra secretbox? har era män uppskattat det? var det värt mödan och priset?

rarasara79@hotmail.com

• Svar på tråden Secretbox i Malmöområdet?
  • Hoffsan

Vet du vad hon har för pris?

• K´s brud

Caroline tar 850kr, och då inkluderar 4 foton. Du väljer själv utomhus,inomhus, svart vita eller färgfoton.
    Hon är jätte bra! =)

• Koalasara

Jag förstår inte. Har nu fått ett klagobrev från BT om att man inte får skriva ut sin e-mail adress, för det kan anses som reklam. 1000 pers gör ju det varje dag, både där de själv ger sin adress för att de inte vågar ge tips här och dels för att be om tips. Ser ju det i flera forum varje dag. varför drabbas JAG då? Är det för att jag inbjuder andra till att göra reklam? ingen behöver ju läsa våra mail, det är väl upp till oss vad vi skriver i dem, eller? Blir så arg! Eftersom man inte får göra reklam här, är det väl bättre att göra det via mail eller? Det är ju privat. Behöver ju inte vara reklam heller, bara tips hit och dit, som vi alla behöver i stundande dagar. Är det verkligen reklam att skriva ut sin e-mail, när jag inte ens har nämnt något företag eller någon reklam om n´mig själv på något sätt?
    //Från en upprörd, som snart inte vågar använda BT längre, hur gärna jag än vill.

• rocketqueen

Är det alltså i den här tråden de påpekade det? Låter himla konstigt... Du har ju knappast något reklambudskap här..!

• Koalasara

Tack, tyckte det med!ja, det var härifrån. Skumt!

• rocketqueen

Tycker att det låter superskumt, jag skulle själv gärna vilja ha svar på de frågor du ställer! De kanske vill ha svar bara i tråden och inte möjligheten att maila till dig så att det inte blir några forumsinlägg...? Nåväl...

• Koalasara

Ibland känns det som om någon är ute efter mig, någon som av olika skäl inte gillar mig här eller privat(om någon kan min e-mail) och gör allt för att reklammera mina inlägg. Det är nämligen inte första gången tyvärr jag får mitt inlägg reklammerat, fastän det inte har varit någon vidare reklam. Jag uppgav knappt några namn, utan bad dem få uppgifter via mail och skrev då min mailadress. Men då var det tydligen betraktat som reklam. Flera skrev då och frågastatte vad det egentligen var som var reklam i mitt inlägg, det var ju väldigt oskyldigt. Flera andra gör betydligt mer reklam och bertydligt mer odeskret, tom om sig själva. Vad får de för det mer än fräcka kommentarer från andra? Men inte blir de borttagna för det. Förstår inget! Ska man verkligen behöva vara rädd för att skriva något på BT? Vi vill ju bara hjälpa varandra på alla möjliga sätt!

• Signatur NN

Nu har jag blivit fotograferad för Secret Box!!! Jippi! Det var en upplevelse! Caroline Jacobsen (www.carolinejacobsen.com )fotograferade mig och det var jätteskoj! Hon är väldigt duktig och hjälpte mig att hitta massa bra poser, så det blev en bra variation på bilderna: några mer romantiska/oskyldiga, några diviga modellbilder, ett par riktigt stiliga med "Carola-fläkten", så det är riktigt svårt att välja ut fyra stycken som ingår i priset.
    Tips till er tjejer som funderar på att göra Secret Box: lägg gärna lite extra tid på smink och hår och ta med ett par högklackade skor (även om de inte syns på alla bilderna så ser benen snyggare ut).

Angående dina frågor, Koalasara, personligen hade jag nog inte känt mig lika bekväm om jag hade blivit fotad av en man (fast det är kanske bara jag...) Jag är rätt glad att jag gjorde det hos Caroline: hon är ung, väldigt öppen, glad och förklarar enkelt hur och vad man ska göra. Hon mailade alla bilder som blev bra (förminskade dock) så man får välja ut fyra stycken. Vill man ha fler får man betala 100 kronor extra/bild. Jag tror inte hon redigerar bilderna, förutom att man kan få några i svart-vitt och några i sepia (bruntonade - läckert!)

Lycka till om du bestämmer dig för Secret Box, berätta gärna hur det gick!

Svar på tråden Secretbox i Malmöområdet?