UVI för 53de gången... Kan man utreda??
Hej!
Jag är en av alla kvinnor som ständigt drabbas av urinvägsinfektion... För ungeför 2 år sen började jag med p-ring och sedan p-piller och under de 9 månader jag använde detta fick jag 7 urinvägsinfektioner...! Jag var så jäkla trött på det så det var inte klokt, därför slutade jag med alla hormoner och jag och killen använde kondom. Då blev allt jätte bra och jag fick inga mer infektioner.
Men nu... Idag kände jag av att det var här igen. Mer än ett år sen sist, men det känns precis samma och det går inte att ta miste på. Jag blir så ledsen. Jag vill inte ha det så här jämt..
Jag har samma pojkvän nu med och det senaste har vi slarvat med kondomen för att jag faktiskt känner mig kropp väldigt väl och vi funderar även på p-dator eller kopparspiral. Men tänk om det är hans bakterier jag inte tål!!! Vad gör man då? Använder kondom resten av livet?
Någon som råkat ut för samma eller som vet om man kan få en utredning för alla urinvägsinfektioner? Hos doktorn eller gyn. Kan man kanske få reda på vad orsaken är??
Jag vet alla 1000 kurer man kan hålla på med när man har en infektion och för att förebygga så sånna tips så det behöver ni inte skriva men all annan info är mycket välkomen!!