• mandarina

Ska ni ha blombåge vid honnörsbordet?

Ska ni ha blombåge vid honnörsbordet eller smyckarr ni på annat sätt?

Vi hade tänkt det men det är ju löjligt dyrt. Ett ställe skulle ha över 3000 spänn för en enkel variant!

• Svar på tråden Ska ni ha blombåge vid honnörsbordet?
  • Duchess

En praktisk detalj:

Min pappa brukar filma vigslar och bröllop. Blomsterbågar framför brudparet är en av de saker som gör det svårt för honom att dokumentera kvällen. Om man inte står precis rakt framför brudparet när man filmar/fotar, så skymmer bågen.

Bara en tanke :)

• Pyretsdag

Vi ska ha brudbåge. Gillar traditionen och tycker att det känns festligt och fint!

Behöver inte alls bli tacky, det är helheten som avgör tycker jag. "Lagom är bäst"...

• caja

Vi skulle inte ha någon båge på vårt bröllop, ingen extra dekoration framför oss förutom min bukett. Men, när vi kom upp till bordet hade mina föräldrar beställt ett lågt, enmeters arrangemang på någon låg ställning, som var famför oss. Jättesöt, med två små hjärtan i mittet och hållare för brudbuketten. Blommorna i den var samma färger som i min bukett.. DEt blev mycket bra och kan verkligen rekommenderas. De finns nog att hyra hos de flesta floister och bö vara betydligt billigare än en tradtionell båge.

• Vickan77

Kan vara väldigt vackert med brudbåge, MEN som gäst ser man ju för sjutton inte brudparet..!
    Kan ju som sagt var vara fint med ett lägre arrangemang eller någonting bakom brudparet som markerar deras plats.

• mooogn

Nej, det skall vi inte. Jag tror att gästerna vet var vi, brudparet, sitter ändå *S*

• Bröllopsplaner

Vi ska ha en stor blomsterkrants i form av ett hjärta som hänger i sidenband över våra platser.

• littlepixiegrl - Mrs B

Vi hade blomsterbåge som vi fick i present av floristen, som är en vän till mig. Det skymde visserligen lite ibland, men det var bara om man stod upp bakom den. Eftersom vi hade ganska enkal bordsdekorationer utan blommor och inga andra blomsterdekorationer i restaurangen, så blev det varken tacky eller overkill, utan jättefint faktiskt :)

• be happy

Senaste bröllopet jag var på, så hade man inte blomsterbåge. Har inte tänkt så mycket på den innan, på andra bröllop, men jag saknade den faktiskt! Kändes lite trist utan!

• jessisca

men om man nu e rädd att blombågen ska skymma... kan man inte sätta den bakom brudparet då? På ett eget bord? Eller e d helt åt skogen?

• jocelyn

Nej. Vill inte ha något sådant!

• Lovely Bride

Vi tänkte ha det först men sen när jag tänkte efter kom jag på att det blir "för mycket" och så är det en onödig kostnad. JAg kommer ha min egen bukett på bordet samt kandelabrar med murgröna på och rosor strött på borden i samma färg som buketten. Så det räcker väl tycker jag. Blombåde skymmer dessutom brudparet!
    Men vill man ha det så ska man ha det, det är vackert men känns för mig lite förbi.

Svar på tråden Ska ni ha blombåge vid honnörsbordet?