• snartsmartbrud

kom igen nu - det vackraste ni vet

Denna tråd upprättas för att vi kan utväxla de FINASTE/MEST SANNA ord om kärleken och äktenskapet som vi nånsin har läst eller lyssnat till på ett bröllop. (... och för att jag behöver input till vårt borgerliga vigselritual om ett par veckor). Kom igen nu - vad är det finaste ni vet - dikt, sångtext eller annat?

• Svar på tråden kom igen nu - det vackraste ni vet
  • Paola

Jag älskar en dikt av Erik Lindegren som heter "Arioso" och börjar så här:

"Någonstans inom oss är vi alltid tillsamman,
    någonstans inom oss kan vår kärlek aldrig fly
    Någonstans
    o någonstans
    har alla tågen gått och alla klockor stannat:
    någonstans inom oss är vi alltid här och nu,
    är vi alltid du intill förväxling och förblandning,
    är vi plötsligt undrans under och förvandling,
    brytande havsvåg, roseneld och snö."

Det är ne lång dikt, kan inte hela - men den finns med i t ex de flesta antologier emd kärleksdikter.

• snartsmartbrud

Joleen - den var riktigt fin den där; vart kommer den ifrån?

• Joleen

snartsmartbrud:

Vet ej, har hittat den på nätet.

Paola:

Den var mycket vacker!

• matildas

jessisca :

är det en sång eller?!
    har aldrig hört den förut!
    vackra ord, vet du vem som sjunger, ifall det är en sång alltså ? :D

• zukigirl

Joleen:
    Ja den var underbar!

• Joleen

Jag tycker om den bara för att den är så självständig, stark och jämlik. Jag vill vara ditt allt men inte på bekostnad av något annat!

• jessisca

matildas:

yes, d e en sång, heter The Pearl och kommer från carolas My Show-album. Tyvärr verkar d helt hopplöst att få tag i noter till den, för vår del slutade d me att solisten o han som ska spela fick varsin skiva me låten så dom kan ta ut den...

• Paola

Joleen: tack (fast det är ju inte jag som har skrivit den...) jag tycker också mycket om den. Och dikten du skrev var jätetfin, kärleksfull och jämlik!

• M.O:s älskling

Dum spiro, spero. Så länge jag lever, hoppas jag.

• jagärsåkär

På ett bröllop jag var på höll bruden ett tal som var så vackert att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag grät (jag som knappt känner dem) och kommer ihåg talet än idag! Det var helt naturligt, kom rakt fr hjärtat, mkt spontant och slutade med att hon alltid vill somna på hans arm... aaahhh vad fint

Svar på tråden kom igen nu - det vackraste ni vet