Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Vänner i Lund tråd 7

    Men hej och hallå

    Nu hittade jag äntligen denna tråd igen!!! Saltakatten jag är ju vansinnesnyfiken på hur ditt bröllop blev. Har inte sett dig på msn på evigheter! :) Vill se massor av bilder...

    Hej Anne69 så du huserar här inne oxå ;) Ninni75 oxå ser jag ju nu. Vad kul...

    Jag mindes ej vad tråden hette och den hade försvunnit från mina favoriter av nån anledning??? Super att den stängdes så ni var tvungna att öppna en ny :D

    Typiskt att jag missat fika osv. Vill verkligen jättegärna komma nästa gång!

    Har hänt massor sen jag skrev sist. Har faktiskt börjat jobba, wow ;) och bröllopsplaneringen går så sakta framåt. Nu är Klosterkyrkan bokad och Izunia, jag kommer ha tusen frågor till dig angående AF-borgen som vi ju bokade för ett halvår sen ;)

    Jättekul att ha hittat er igen tjejer. Har faktiskt tänkt en hel del på er :)

    kramar

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Jaaa och självklart STORT GRATTIS jupiter2 till er dotter. Vilket fint namn :) Vilken bröllopsdagspresent!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Hej Izunia

    Just nu sitter jag på jobbet och kommer inte på en enda fråga. Ska skriva ner dem efterhand jag kommer på dem ;)

    Jag jobbar på ett behandlings/utredningshem i stan. På den avdelning där jag jobbar bor barn som av olika anledningar ej kan bo m sina föräldrar, utan väntar på familjehemsplaceringar eller annat. Både tragiskt, jätteroligt, intressant och givande. Trivs super.

    Jo kom på en sak... Visst hade ni stora festsalen? Är det endast i den som det finns runda bord? Vi har ju en bordsplacering som utgår från runda bord (sambon ska ABSOLUT ha runda bord och vägrar ha nåt annat) men nu kom jag på att när jag var ochkollade i lokalerna så tittade jag ju i de här utrymmena där borden står hopfällda (vi har ju lilla festsalen och nya festsalen) och där stod bara rektangulära bord.

    Sedan undrar jag hur det är med serveringsavgifterna när man själv har med sig dryckerna. Som jag förstått så tar de en speciell serveringsavgift per gäst då de serverar medtagen dryck. Vet du hur mycket det är?

    Finns där några fler "extra" avgifter som tillkommer, mer än hyran och städningen?

    Hur är det med dekorationer? Får man komma till i tid så man kan dekorera? Eller görs detta precis innan? Får man tillgång till lokalerna redan på morgonen? Isåfall kunde man kanske be någon vän dekorera (efter utförliga instruktioner ;) )

    Hur är det med dig annars? Allt väl? Gör du fortf naglar... Jag frågade ju dig för ett halvår sen om du vill göra mina naglar inför stora dagen :) (vet ej om du minns). Vet ju dock att det mitt i semestertid, men OM du har tid, möjlighet och lust så vill jag sååååå gärna att du ska göra dem. har faktiskt lagt in några bilder på naglar från din hemsida i min blogg. Det får man kanske ej kom jag på nu!!! Usch, så knäppt... Hade ej en tanke på det. Säg till om det ej är ok, så tar jag bort dem direkt!!!

    Tycker du är såååå duktig :)

    Några barnplaner eller annat hos er? Så nyfiken :) Vart är det ni ska resa?

    Kramar

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Izunia

    Vi kommer bli ca 85-90 personer och har räknat 8 personer per bord (typ elva bord) och det BORDE gå att få in i lilla salen! Dans har vi ju i nya salen sen.

    Ni var väl över hundra personer om jag inte minns fel?

    Hur mycket betalade ni för stora salen?

    Så synd att du ej hinner med naglar längre men det är inget att göra åt. Jag får surfa runt och se om jag hittar någon. Du kanske kan rekommendera någon som är riktigt duktig???

    Vilket material skulle du rekommendera? Spelar det någon roll hurdana naglar man har själv (hårdhet, form osv).

    Vill så gärna att det ska se snyggt ut. Är livrädd att få såna där fula superfejkade naglar ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Izunia

    Glömde ju fråga. Vad är det för jobb du har fått :)

  • Anja 19 juli 2008

    :)

    Bröllopet är den 19 juli (mitt i semestertider) så jag förstår helt och fullt om du inte hinner klämma in det :)

    Hade dock blivit såååå glad om det gick, såklart :) Diggar dina naglar skarpt!!

    vi ska kolla igenom vår gästlista lite närmre. Jag hoppas ärligt talat kunna sålla lite till (är en hel del personer som sambon bjudit som jag ifrågasätter då han ej umgåtts med dem på år och dag!) sedan vet vi inte om hans släkt från slovakien kommer att ha råd att komma, så jag hoppas faktiskt på att sålla ner antalet till runt 75 (elakt va, hehe) :D

  • Anja 19 juli 2008

    Alltså menade inte att jag hoppas att hans släkt inte ska kunna komma *asg* utan menade att jag hoppas kunna sålla bort en hel del personer som han ej umgåtts med på väldigt länge och som han ej har kontakt med. :)

  • Anja 19 juli 2008

    Haha nääää det förstår jag :) Ibland är det inte enbart positivt att vara ute i god tid. Men när det gällde att boka kyrkan och af-borgen så är jag glad att jag var ute i god tid (hon på af sa redan för ett halvår sen att det redan var mkt bokat i juli nästa år!!!) Det är kanske sånt de bara säger? men jag blev helstressad, haha...

  • Anja 19 juli 2008

    Precis som vi då :) Började planera i slutet av december och bröllopet är i juli 08. Tror det blir lagom :)

    Hade ni band, eller dj eller hur löste ni det med musik? Några tips? Har lyssnat inne på artistbanken och artistcentrum men ingenting har gjort mig speciellt imponerad tyvärr. definitivt inte för de priser som de tar heller!

  • Anja 19 juli 2008

    Aha, han är musiker! Då förstår jag att ni hade musiken fixad på ett självklart sätt.

    Jag finner det hopplöst. Just nu lutar det åt att vi fixar musiken själva och spelar den på musikanläggning. För jag hittar verkligen inte ett enda band som låter ok :(

    DJ känns inte heller så kul! Då kan jag lika gärna spara dom pengarna känns det som och så får jag den musik jag gillar ;) i originalversion :D

    Men det kanske inte blir lika ösigt! Ett band brukar ju stå lite för underhållning oxå, se till att folk håller igång!

  • Anja 19 juli 2008

    Izunia

    jag tittade nu på min bokningsbekräftelse från AF-borgen och där står det att jag har salarna from kl.14 den 18 juli, till kl 07 på morgonen den 20 juli :)

    Det måste väl betyda att jag kan fixa i salarna redan kvällen innan??? Eller?

    Minns du hur det var för er? Stod det så på er oxå? (förstår om du inte lagt såna detaljer på minnet ;) )

  • Anja 19 juli 2008

    Ja det vore absolut trevligt med liveband, om jag bara kunde hitta ett band som var BRA. Suck...

    Jag vill ju höra de låtar som är bra just nu, de låtar man minns osv, så då blir det ju ett coverband men det är inte ett enda som jag hört, som spelar låtarna så att de är bra. Suck...

    Vet inte vad sjutton jag ska göra. För egen del så skiter jag ju i dans, jag dansar inte, det gör inte sambon heller, men jag antar ju att gästerna gärna vill dansa :)

    Själv har jag tänkt mig att mingla, sitta och dricka drinkar och prata med alla gäster och ha roligt hela natten. Dans är ju inte alls min grej (pluss att jag inte alls gillar hög musik, så jag lär inte hålla till i själva "dans"rummet så värst mycket) ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Tjena Saltakatten

    Hojtar på dig från jobbet :)

    Nu måste jag tyvärr lämna datorn, typiskt...

    Undrar oxå hur bröllopet var brud 20070825

    :)

  • Anja 19 juli 2008

    brud20070825

    Har du några bilder från den stora dagen. skulle vara jättekul att se :)

Svar på tråden Vänner i Lund tråd 7