• Juni2008

Måste någon fria

Kanske en jättedum och konstig fråga men måste man fria?
    Jag vill ju så gärna att Han friar men när vi förlovade oss så bestämmde vi det tillsammans. Vi sa då att det inte betydde att vi skulle gifta oss om ett år som seden säger.
    Men nu har vi pratat mer och mer att vi kanske vill gifta oss.
    Då skulle det nog vara något som vi kom fram till gemensamt.

Sen vill jag ju kunna säga till folk runt omkring att han gick ner på knä och fria.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Måste någon fria
  • LukasU

Ingen MÅSTE ju fria man jag förstår precis hur du känner. Vi har gjort precis likadant. Vi kom överrens om att förlova oss och beställde ringar ihop och hämatde de tillsammans. Nu har vi precis bestämt ett datum för vigseln tillsammans. Hade också gärna velat bli friad till men min sambo är helt enkelt inte av den sorten som friar... När vi förlovade oss friade jag lite så där halvt på skoj. Vi hade ju redan bestämt då att vi skulle gifta oss men jag tyckte att någon skulle ställa frågan.

• Bettina.

Vi bestämmde också gemensamt att vi skulle förlova oss, men utan att göra upp några direkta bröllopsplaner.
    Efter det pratade vi väl om det lite till och från, för att vi skulle gifta oss nån gång det var vi säkra på. Jag sa även som det var att jag gärna såg att han friade till mig "på riktigt" när han tyckte att det var dax.
    Så i höstas gick han ner på knä och friade, drygt tre år efter förlovningen, nu har vi varit gifta i en månad.

Som svar på din fråga, ingen måste fria, men du kan ju alltid hinta lite om att det skulle vara roligt med ett "riktigt" frieri.

• Petra74

Vi bestämde både förlovningen och giftermålet ihop. självklart hade jag velat att min sambo friade men då skulle jag väl aldrig bli gift!

• brud_aug08

Haha, samma här! Vi kom också mer eller mindre överens om det hela..men jag tror ändå att jag kommer att skoja till det lite med ett frieri när vi förlovar oss, bara för att det ska vá liksom!

Svar på tråden Måste någon fria