• Humma 11/8

Vad heter "saftblandare" på fackspråk?

Hej alla!
    Jag är på jakt efter saftblandare, det vill säga dryckesbehållare som rymmer någon/några liter med uthällningspip och ett sådant blad som roterar och håller drycken inuti blandad.

Någon som förstår vad jag svamlar om?
    Någon som vet vad det heter och vad man kan få tag på en sådan?

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Vad heter "saftblandare" på fackspråk?
  • Humma 11/8

Lollo070707
    Ja, något sådant fast inte lika avancerat... mer för hembruk än för storkök.
    Saken är den att vi ska blanda 2 olika sorters drinkar i sådana och ha i vår öppna bar på mottagning så de kommer egentligen bara att användas då... och kanske på min kommande 30-årsfest

• Humma 11/8

Fler kloka förslag?
    Dryckesdispenser? Juicedispenser?

• brud  nästa år

en vanlig mixer eller????

• Humma 11/8

brud nästa år
    Nej, precis som den dom Lollo föreslår fastän för hemmabruk

• Lollo070707

Inte lätt att hitta detta du. :) Jag har googlat runt lite och tror att dispenser är en bra grej att söka på juice dispenser typ då, men det blir inte jättemånga träffar ändå och det jag hittar ingen för hemmabruk direkt.
    En variant jag hittade till som inte känns så jättestor är:

www.bigstore.se/

Men kanske för privat bruk det ändå är smidigare med en smoothie-blender, finns ju även tappkran på dom, som t.ex. denna som jag hittade på elgiganten:
    www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000p8gKZEGb&CatalogCategoryID=ojvD4QFH0W0AAAEOyxhZtSze

• Lollo070707

som vanligt så kom inte hela med när det var en så lång url. På www.elgiganten.se är det iaf under köks- & hushållsprodukter/köksmaskin/sida 2/kenwood mixer - smoothie mixer

• Humma 11/8

Lollo
    TACK! vilket besvär dum har gjort dig för min skull, tack så mycket, ska kolla upp dina tips genast!
    (BT är ändå så seeeegt just nu att man inte har lust att vara kvar...)

• Lollo070707

Humma 11/8
    Tyckte att det var en rolig idé ni hade att ha färdiga drinkar så i baren. :) så jag ville oxå veta :) så det var bara roligt! Hoppas att du hittar något som du kan ha användning för ;)

• Humma 11/8

Lollo
    Jag skulle vilja ha den du länkade till från Bigstore, men det känns rätt mycket med 3000:- styck.... århhhh, hittar jag ett billigare alternativ lovar jag att tipsa dig först

• Lollo070707

Tyckte dom var fina på bigstore, ser inte så bamba-aktiga ut...
    För vår del tycker jag oxå att priset är lite "saftigt" ;), vi försöker ju få ner budgeten så det blir nog inte aktuellt med att lägga 3000:- för en blandare. Tror vi satsar på att serveringshjälpen löser goda drinkar ändå :) men idéen är kul och vem vet när man får användning för den? :D

Svar på tråden Vad heter "saftblandare" på fackspråk?