• Melvinbride

älskarinnor på bröllop?

Nu får vi problem i gästlistan:
    Har en vän som sedan många år är gift.Vi har träffat både honom och hans respektive-trodde vi, men det visar sig att damen vi mött är hans älskarinna. Det uppdagades när vi hälsade på när han var sjuk och hans fru öppnade dörren ))
    Vi har senare fortfarande bara mött älskarinnan (på stora kalas och så). Vem bjuder vi in?!!Han och frun eller han och älskarinnan?

• Svar på tråden älskarinnor på bröllop?
  • jessisca

jag förstår inte ens att d e nåt att diskutera... hur tror ni frun skulle regera om ni bjöd mannen o älskarinnan?! D e väl självklart att bjuda hustrun, liksom i alla andra sammanhang!

• Nini_m

Tycker absolut ni ska bjudan frun på bröllopet. Och hur kommer det sig att ni inte frågat eller pratat med honom om hans otrohetsaffär? Som vänner är det väl självklart att man pratar om allt?! Konstigt är väl om man inte frågar...

• Mrs North

Hahaha DEFINITIVT båda damerna och karln....skulle även bunta ihop dom och placera dem bredvid varandra....skulle kunna vara en rätt intressant förklaring av gästerna i festhäftet.

• Misery

Mrs North

äntligen någon som håller med mig ^_^

• Melvinbride

Mrs North och Misery, nu är undebara! hade jag inte gift mig på riktigt utan skrivit filmmanus hade jag hängt på!!!
    men som jag sagt förut, det känns inte som mitt ansvar att vara moraltant och avslöjare, och det kan ju bli skitrist om damerna redan vet allt om varann och dessutom är nöjda med arrangemanget...
    Och ni som undrar hur man inte kan prata med sina vänner om allt; fundera en gång till, kan ni, med precis alla som ska komma på era bröllop, prata om exakt allt? Det låter rätt otroligt i mina öron!

• Jeez

Kan inte låta bli -tror att någon nämnt det förut: men det finns ju de som lever i polyamorösa relationer. Låter ju inte som att er vän direkt är diskret iom att ni konsekvent har träffat den kvinna som han då inte är gift med. Man måste inte ladda en fråga till vännen med en massa moral utan faktiskt säga som det är och fråga hur han vill ha det -att ni kan bjuda honom med sällskap och undrar vem han vill ta med eller om han hellre vill komma själv. Sen hur han lever sitt liv -det är hans ansvar.

• sharya

Nyfiken fråga bara: Hur VET ni att det är hans älskarinna och inte en kollega, syster, sjuk god väns fru m m? F ö säger nog etiketten att man bjuder med frun, det skulle annars vara i högsta grad respektlöst mot henne att ta med älskarinnan.

• Melvinbride

Om det vore hans syster skulle förhållandet vara i allra grövsta lag incestuöst! Anledningen till att jag från början räknade med att det var hans fru är att han lägger armen om , pussar ofta, delar hotellrum med, har en övernattningslägenhet ihop med och ja, ni förstår. Han kallar henne för sin extra-snutta...suck. Hade nån kallat mig för det hade jag stuckit direkt!

• sharya

Jisses! Om ni absolut vill bjuda honom är det kanske bäst att fråga vem han vill ha med sig. Men det är i högsta grad smaklöst att bjuda med älskarinnan.

• 071023 2

Men gästens fru kanske också har en älskare? Finns ju människor som har öppna förhållanden.

• Misery

men är de poly så är det väl ingen skada skedd om man bjuder båda heller?

• September mys

lånar tråden lite...

vi har ett par i vår familj som skiljde sig efter att inbjudan gått ut och en av dem har en ny partner.. hur ska man göra?? vi vill ju att båda i "orginalparet" ska komma, men jag förstår att frågan kommer att komma lite närmare bröllopet. hur skulle ni ha gjort?

• Huldahulda

September Mys: Skulle aldrig "dela" på ett par, för att jag vill bjuda det "gamla" paret!! De är ju inget par längre!!! Verkar konstigt tycker jag. I så fall kan det ju bli så att den som ni vill ska komma, tackar nej för att partnern inte är bjuden!! Det är iofs det mest sunda att göra, tycker jag. Om bara min sambo skulle bli bjuden, skulle han def. aldrig tacka ja, och gå utan mig!!!! Eftersom dininbjudan redan har gått ut, skulle jag ta kontakt med det aktuella paret och naturligtvis bjuda det nuvarande paret. Troligen vill ju ändå inte en av dem gå dit som ett par.

• 071023 2

2007-07-22 20:50 September mys

fattar inte riktigt, skulle du tycka det vore kul att gå med ditt ex på en fest om du hade en ny kille???

Det är väl bara att gå till sig själv och funderat på hur man hade kännt.

• September mys

den personen dom har en ny vill ju självklart gå med denna person, den andra parten i äktenskapet har hotat med att inte komma om "älskarinnan" kommer..

jag kan förstå båda två jag hade mått skit att se mitt ex med en ny tjej, speciellt om jag som denna kvinna kännt mig sviken.
    samtidigt så har inte "älskarinnan" gjort mig nått och han vill gärna ta med henne, det hade nog jag också velat om jag var i hans sits...

*svårt val*

Svar på tråden älskarinnor på bröllop?