• mandarina

Vi som har mindre än tre veckor kvar...

Nu ni, nu är det snart dags! Jag är skit nervig när jag tänker på det. 18 dagar kvar nu. Jag gifter mig den 9 juni.

Hur känner ni er? Glada, rädda, stressade, nervösa, arga, trötta, hoppfulla, ledsna?

• Svar på tråden Vi som har mindre än tre veckor kvar...
  • mandarina

Det kommer säkert gå jättebra. Hon fick ju lite blått i alla fall. Förmodligen har hon behöv av att känna lite egen kontroll och fixerar sig då vid en färg.

Här kommer min största mardröms näbbhistoria. Den första. Jag tror att jag var fyra eller fem år och hade tjockt vågigt hår långt ner på rygger. Tre veckor innan bröllopet så undrar jag en morgon vad som händer om jag klipper av en liten tuss. Provar och inget händer. Så jag klipper av en till... och en till... När jag är klar är håret i varierande längd på huvudet. Pappa tog mig till frisören och ger mig en hockeyfrilla. Bruden och mamma tar mig sedan förskräckt till frisör nr 2 som klippen kort page. Det finns inga bilder från det bröllopet eller tiden efteråt. Jag undrar fortfarande hur jag såg ut.'

Själv valde jga min 12-åriga syrra som "näbb"

• brud070609

jag börjar bli jättenervös..allt som är kvar o fixa..även om det inte är några stora grejer..men ändå!!

Imorse försov jag mig, hade värsta mardrömmen. Brudgummen kom aldrig och jag sprang runt i min klänning och grät o grät. Försökte ringa honom, hans syster, bestman..allas telefoner var avstängda..och det konstigaste, jag hade glömt att gå till frissan och såg helt risig ut. Sen hade mina manliga gäster gått och letat rätt på m2b..det visade sig att han hade ramlat och kom med gipsad arm. Hade sån där riktig maffia-kostym på sig..hans enda kommentar var: men herregud hur du ser ut, du har ju inte ens fixat håret. Sen vaknade jag som tur var och insåg att mobilen hade lagt av och väckarklockan (i mobilen) aldrig hade ringt..är fortfarande omtumlad...men kan tänka mig att det kommer bli mer såna drömmar ju närmare bröllopet..det är ju bara 15-16 dagar kvar :o

• mandarina

Jobbigt med drömmar. Jag drömmer massar. Minns dem när jag vaknar och de är alltid jättekonstiga. 10 miinuter har jag förträngt drömmen. Haha

• Juni07

Vi ska ha våra två barn som näbbar, stora tjejen,11 år, tycker det är lika kul som jag
    den lilla däremot 4 år, kan få för sig att inte vilja gå (förbereder m2b lite att i värsta fall får han ta henne på armen )

Drömmar, har inte haft en enda dröm alla verkar drömma, undrar om det kommer för mig också....

• Mattas

Åh, jag gifter mig också snart. Den 5:e! Mindre än 2v kvar och så mycket att göra! Ska på prov för klänningen idag och MÅSTE leta upp någpn som har svarta rosor. Panik! Men naturligtvis samtidigt kul.

• mandarina

Juni07
    Du kanske drömmer utan att du minns dem.

Mattas
    Svarta roser. Snacka om häftigt och udda.

Hade panikkaos här nyss. Vårt konditori som gör tårtan ringde och sa att vi inte får provsmaka mousserna till tårtan. Det löste sig till slut. Men jag är jävligt trött på sånt krångel. Förra veckan fick vi mail från fotografen som frågade vilket datum vi ska gifta oss och vad vi vill ska ingå i fotograferingen. Han hjade glömt. Inte så himla proffsigt.
    Här är den hysteriska tråden jag skrev nyss om tårtjäveln:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2306306.html

• namaste

gifter mig 6 juni

inte nervös, ännu, men så ska vi också gifta oss hemligt med min kompis som vittne. inte så mycket som kan gå fel med andra ord, förutom vädret för vi tänkte gifta oss ute. kyrkan är plan B

• Juni07

11 dagar kvar idag för mig festprogrammet precis klart, avvaktar med att skriva ut och satta ihop ifall nåt ändras
    träffa prästen idag
    hämta ringar och klänning i morgon
    Vigselprogram skivas ut och sättas ihop efter träffen med präst ikväll.

Ska ha askar som bordsplaceringskort, men vet inte vad jag ska lägga i dem, några förslag....?

• cissi77

Jag ska gifta mig den 8/6 i visby (borgligt) och jag börjar bli super nervös men allt är fixat förhoppningsvis!

• Mattas

Nu har vi köpt sugarpaste och ska färga den. Baka kakor ska vi också göra idag, och fixa färdigt rimmet på gästerna. Herregud! Nu är det snart dags. Om 5 dagar gifter vi oss! Hur går det för er andra?

• mandarina

Ska till frissan idag. KLippa och slinga blondrött. Rätt nervigt. Var hos morfar igår som ska viga oss. Han är rätt gammal och blev lite förvirrat för att vi ville byta ut ett avsnitt i vigselakten. Jag ska skriva ner all text åt honom idag annars är han nervös för att göra fel. Stackarn var helt förstörd igår.

• brud070609

snart är det dags tjejer...man kan redan börja räkna timmarna....och varmt kommer det att bli...kilorna kommer att rasa under klänning, undertjolm korsett...kommer nog att svettas ihjäl...men det blir nog värt det!!

jag är hur lugn som helst...men det kommer väl på lördag morgon

Svar på tråden Vi som har mindre än tre veckor kvar...