Titan resväska?
Undrar lite om resväskor i Titan, nån därute som har en Titanväska eller som vet hur kvaliteten på Titan väskorna är? De är ju superlätta och smidiga och snygga, men finns det nån hake?
Undrar lite om resväskor i Titan, nån därute som har en Titanväska eller som vet hur kvaliteten på Titan väskorna är? De är ju superlätta och smidiga och snygga, men finns det nån hake?
Ingen?
Puffar vidare...
Men NÅN borde väl ändå ha en Titan resväska? Eller hört nåt om de är bra eller kanske inte alls bra? Vill gärna veta för jag funderar på att köpa en !
Till vår bröllopsresa alltså, så det är inte OT...
Har läst någonstans nått test om att de var kassa. Kommer inte ihåg vad det var som var felet. Nått tror jag det var att dragkedjan av lite klen.
Kollade på sån väska förrut men när jag såg testet slutade jag genast att kollade på dem.
Hittade ett test.
PLUS har testat.
TITAN Trolley
Pris: 999 kr
Inköpt: Wedins Accent
Omdöme: Sämst i test! Väskan klarade oacceptabelt få lyft. Efter 10 000 lyft revs själva väskmaterialet runt ena handtagsfästet sönder. Detta var också den väska som hade det svagaste materialet och därmed klarade slag sämst. Den enda fördelen är att denna väska är något kilo lättare än
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=209690
Kop en hard Samsonite vaska i plast istallet. Reser med min 5-10 ganger om aret och det har hallt jattebra i over 15 ar.
Om det ar en snygg (dyr) vanska du ar ute efter sa kop en i alliminium typ Rimowa
www.luggage.com/Rimowa-C13491.html
Åh vad bra, tack för infon. Väskan behöver inte vara dyr (!) men snygg självklart. Och framför allt kvalitet vill jag ha. Väskan jag har tittat på finns på Åhlens väskavdelning, är supersnygg och smidig men känns för bra för att vara sann. "Min" väska fanns dock inte med i nåt av ovanstående tester. Den kanske är ny och bättre *hoppas*. Annars behöver den inte vara i Titan. Kanske får satsa på en Samsonite eller Carlton som jag har idag.
Vill gärna höra fler erfarenheter av Titan!
Kolla Ica Kurriren's websida, de har jattebra 'best-i-test' reportage.
Tack, har kollat lite där. Får väl kolla med de i butiken också, den jag har kollat på verkar vara lite nyare, och kanske bättre... *hoppas*
Nån annan med erfarenhet av Titanväskor?