Fråga angående svensexa
Hej, undrar hur det går till med vilka man bjuder in till svensexor? Samlar man så många av brudgummens manliga kompisar/bekanta som möjligt, eller bara de han faktiskt bjudit till bröllopet?
Hej, undrar hur det går till med vilka man bjuder in till svensexor? Samlar man så många av brudgummens manliga kompisar/bekanta som möjligt, eller bara de han faktiskt bjudit till bröllopet?
På de möhippor jag varit (antar att det samma gäller för svensexor :)) har det både varit folk som varit bjudna på bröllopet och de som inte varit bjudna. Vänner som inte ska på bröllopet kan tycka att det är kul att få vara med att fira den som gifter sig.
Beror väl lite på om orsaken till att dom ej kommer på bröllopet är att dom inte är bjudna... eller om dom är bjudna och har förhinder på själva bröllopet..
I allmänhet brukar man endast bjuda brudgummen vänner/bekanta som är bjudna på bröllopet. Kan kännas konstigt att bli bjuden på en svensexa om man inte är bjuden på bröllopet.. Oftast bjuder man ju de man vill umgås med på sitt bröllop så att säga dvs ens närmaste vänner och bekanta. Så jag skulle nog inte rekomendera att bjuda någon på svensexan som inte var bjuden på bröllopet..
Jag håller precis på att anordna min brors svensexa och det är inte så lätt vem man ska bjuda och inte!? Vi har bjudit in 11st på svensexan, vänner och släktingar i samma ålder som brugumen, för det känns som om det inte får bli för många för då blir det svårt att hålla ihop alla. Men när vi var klara med vem vi skulle bjuda in så frågade vi bruden vad hon ansåg om listan....och då påpekade hon att vi hade glömt 2st. Så då bjöd vi in dom oxå och nu är vi 13. Så ta ett snack med bruden....hon borde ha koll på vem brugumen vill ha med. Hoppas det löser sig
Vanligtvis bjuder man de som redan är bjudna till bröllopet och vill arbetskamrater eller andra bekanta ordna en egen svensexa så kan de ju göra det, om det inte bara handlar om ett fåtal arbetskamrater.