• anNea

Min m2b är den enda jag haft sex med

Jag lyssnade på radion igår om en disskussion om sex före äktenskapet i katolska länder. Det var en kille som sa att han aldrig skulle gifta sig med någon som han inte haft sex med "Man måste ju veta om man passar ihop rent sexuellt".

Jag förstår inte riktigt. På vad sätt skulle man inte kunna passa ihop? Jag har bara haft sex med min blivande man och han med mig och vi har det bra tillsammans. Jag förstår inte varför man måste testa en massa olika innan man bestämmer sig för att gifta sig.

• Svar på tråden Min m2b är den enda jag haft sex med
  • jocelyn

Å andra sidan kan man ju välja att inte veta vad som finns "därute". Eller hur? En del är kanske bekväma med tanken på att just inte veta.

Inte för att jag personligen skulle föredra det men det lär ju förekomma.

•  Miss Cee

Ja är man nöjd med det man har så finns ju ingen anledning att stressa upp sig över att man inte testat andra. MAn kan ändå inte testa _alla_ så möjligheten att det finns någon bättre föreligger ju alltid :)

Det är bara det här med oskuld till bröllopsnatten som jag anser är galet.

• jocelyn

Ja hu, det skulle jag nog inte våga. Kan inte påstå att första försöket var något man vill prova på igen. Man borde kunna börja direkt på försök nr 2 om du fårgar mig! :D

• Abra

Den sexuella kemin är ju jätteviktig! Finns inte den så är man ju mer på ett "kompisplan". Är oxå viktigt att man känner sej trygg med och attrahrerad av varandra, och sexuell attraktion är inte samma sak som "intellektuell" attraktion.

Själv har jag testat en hel del innan jag fann min älskling - och han oxå! Så vi vet båda att vi passar bra ihop - även på det sexuella området. För vi har ju att jämföra med alltså. Men visst kan det "störa" mej att han tänt även på andra - man vill ju innerst inne vara "the one and only" och den bästa! Och han säger iaf att jag är den allra bästa han haft - tur för han det!

((Kram))

• pickolina

anNea - Det är nog något man bara kan förstå innebörden av om man haft flera sexpartners. Det är en enorm skillnad på sex och sex och det kan man bara förstå om man haft flera sexuella partners. Precis som man kan passa mer eller mindre bra ihop på andra plan så gäller det även det sexuella planet och man vill ju ha någon som man passar ihop med på alla plan.

• jocelyn

Men man är ju "the one" när man hittat rätt man och planerar bröllop...

Jag skulle bli apskraj om han hade visat sig vara oskuld. Ok, kanske lite mer bisarrt för oss då vi är x antal år äldre än TS men iaf...

• miffolina

Jag tror inte att det handlar om att man MÅSTE testa andra och provköra snubbar tills man hittar rätt - jag tror att det snarare är en fråga om att man KAN ligga med många utan några moraliska konsekvenser (byäldsten har dött) eller att bli/göra nån på smällen (preventivmedel). Sen kan man såklart välja att AVSTÅ från att ligga runt, och det funkar det också.

Märkligt tycker jag att tendenserna är att det snarare är näst intill ens moraliska plikt att ligga/provköra innan giftemålet för att det ska bli bra, när det förr var tvärtom:?

*etnologen funderar och tvinnar sina skäggstrån*

• jocelyn

Att ha sex med andra förutom sin make innebär ju inte "att ligga runt". Det är lite konstigt att det alltid är extremer det talas om; antingen är det en "fin" oskuld eller någon som "ligger runt". Hej hopp, medeltalet för antal sexpartners är 6 stycken. En ganska modest siffra.

• miffolina

Jag har inte lagt någon värdering i "ligga runt", som i motsatsen till "fin oskuld" - det var mer en bekväm generalisering som är lättare att skriva än "i snitt 4,2 partners".

• jocelyn

Det är lugnt. Jag hajar hur du menar.

• pickolina

miffolina - Fast det är det väl ingen som påstått?

Alla gör ju sina val och det är självklart allas rättighet att göra, inget är mer fel än det andra. MEN om man aldrig gör något så kan man faktiskt aldrig veta vad det innebär, oavsett om man pratar om sex eller ej. Man kan gissa men aldrig veta. Det är ett faktum.

Vilket oxå speglar sig i TS fråga, för hon vet ej/förstår ej, för att hon aldrig upplevt det.

Då pratar jag inte alls om att det ena skulle vara mer rätt än det andra faktum, att så är det. Sedan får var och en göra sitt eget val.. :)

• pickolina

Oj, tappade några ord på slutet.. Men ni hajar va? :)

Svar på tråden Min m2b är den enda jag haft sex med