• Anonym

Äggledarinflammation

Det börjar att planeras barn och jag är orolig eftersom jag har haft äggledarinflammation.
    Skulle vilja testa mig någon stans för att se om det är OK men får bara till svar att man måste försöka först.
    Har någon annan haft detta eller hört om någon som har haft och som redan försökt?

• Svar på tråden Äggledarinflammation
  • Anonym

Du kan kanske ringa och prata med din gyn?

Annars är det nog bara till att ge sig på att försöka och skulle det inte ge ett resultat får ni ju antagligen vänta (i minst 12 månader) precis som alla andra, tyvärr.

Lycka till! / Från en som fått tid för utredning

• Jennie med ie

Hur länge sedan var det du hade äggledarinflammationen? Och följdes inte den upp? Äggledarinflammation KAN om man har otur ge följder som kan minska fertiliteten och bör därför följas upp. Har man inte gjort det tycker jag du ska ta kontakt med den vårdinrättning som tog hand om dig då.

• milla

Jag har haft äggledarinflammation två gånger, i dag har jag en liten tjej på tre månader. Men kolla du med gyn för säkerhetsskull! Lycka till!

• Anonym

Tack för svar!
    Jag har frågat på två ställen om att få göra en undersökning men fått samma svar, först försöka sedan utreda.
    Till Anonym som ska starta utredning, jag håller mina tummar benhårt för att det resulterar i smått!!!!!!!!!
    Milla, det värmde att höra att det gått bra för dig. Säger inget om mig men det ger hopp :)
    Tack igen för svar !

• Anonym

Tack för tummarna, de behövs! :)

*kram* / Från en som fått tid för utredning

• Anonym

Hej!
    Jag har haft både äggledarinflammation 2 ggr samt inflammation i livmodern.
    Sitter nu här med facit i hand och två små barn.
    Vissa sagor har lyckliga slut :)
    Hoppas din har det med!

Svar på tråden Äggledarinflammation