• FruCol

1-årig bröllopsdag -minnesgåva till gäster?

Är det någon som har någon bra idé på hur man kan uppmärksamma gästerna på att man har 1-års bröllopsdag och tacka dem igen för den fina dagen?

Vi har bilder på alla gäster, vissa ihop med andra gäster, men oftast paren för sig. funderade på om man kunde skicka en kopia till respektive och klistra in i nåt fint kort eller så? vad kan man skriva? Gör det något om det är flera gäster på varje bild?

något annat tips på vad man kan göra?

maken är tyvärr inte lika noga med detta som jag, och ingen fantasi har han heller, så jag får ingen hjälp där...

Så jag är SÅ tacksam för hjälp

• Svar på tråden 1-årig bröllopsdag -minnesgåva till gäster?
  • Bruden blå

oj, jikes. Du om jag ska vara ärlig. Om jag skulle få någon påminnelse från bröllop vi varit på om att det är deras årsdag så skulle jag tycka det va mest kontigt och pinsamt.
    Vet inte om jag är ensam om att tycka så, men jag tycker inte man skall påminna sina gäster om att nu är det våran årsdag. Det klingar bara fel i mina öron.

• brud 11/11

Kan ju skicka en fröpåse och en liten lapp....

Gör som vi, låt kärleken gro

eller nått....

• brud 11/11

bruden blå!

Håller med dig.. känns som att man tigger presenter...

• FruCol

Oj då, hade inte alls tänkt mig det så, vill ABSOLUT INTE ha några presenter!? Kan man tolka det så? Hade mest tänkt tacka för en sån fantastisk dag och att de själva skulle få uppleva hur fina de var och så. men då kanske jag ska strunta i att skicka då. känns ju hemskt om nån tycker på det sättet!!!!

• viktualia

FruCol - har ni inte redan skickat tackkort till alla gäster?!?!?

Om ni har gjort det - skippa uppvaktningen av gästerna och fira mysigt på något annat sätt.

Om ni inte fått iväg tackkorten så kan väl årsdagen vara en bra dag att uppmärksamma.

• lysmasken

Hmm...om jag fick något skickat till mig som "påminnelse" för någons 1-års bröllopsdag, då skulle jag se det som att de vill ha presenter. De som kommer ihåg gör väl det och "gratulerar" er ändå. Strunta i att skicka något till gästerna, och fokusera på er själva i stället. Det går ju lite att jämföra med att skicka ut nåt vid årsdagen för ett dop...vem gör det??

• anne på grönkulla

Jag skulle nog också se 1-årsdagen som en privat sak - inte en sak för alla som var gäster på bröllopet. Håller med viktualia - har ni inte förut skickat tackkort kan det vara ett bra tillfälle att göra det - men annars tror skulle jag uppfatta det som lite smaklöst att få en sån hälsning. Inte kanske som att ni vill ha presenter, men som att det är något jag förväntas hålla reda på och uppmärksamma.

*en som knappt håller reda på sina egna årsdagar och definitivt inte har energi till andras! *

• FruCol

Okej, har fattat. ska inte ta upp nåt mer här tack ändå för hjälpen

• lysmasken

Saxat från Dn, och Magdalena Ribbing:

"Bröllopsdagar är parets egna, så att säga, och det är inte förväntat att andra gratulerar, annat än kanske till silver- och guldbröllop."

• spännande!!

Jag fick en inbjudan till ett-år-efter fest. fattade ärligt talat ingenting, men festen var K A N O N!! jätteroligt att träffa alla igen, festen var en grillfest och långt i från alla kom men som mest var vi nog 40 personer.

• Tant Brud

Ja, hellre party på ettårsdagen än något slags gåva, känns helkonstigt. Många verkar ju annonsera i tidningen på ettårsdagen (själva bröllopsannonsen kommer alltså in exakt ett år efter). Lite småfånigt tycker jag.

• Yllo

FruCol: Jag tycker tanken är urgullig, men samtidigt så skulle jag nog inte skicka ut något kort.. däremot kanske göra som Spännande!! skrev.. Bjud in gästerna till ett 1-års kalas istället Kanske någon typ av knytkalas så ingen känner sig tvingad att köpa någon gåva

• FruCol

spännande!! och yllo:
    tack vad gulligt av er att komma med så fina förslag, ska fundera lite på detta, verkar jättemysigt!

• Sister of the Night

Det är en fråga om avvägning, som så mycket annat.

I värsta fall kan det såklart tolkas som "oj, kräver de att vi ska uppvakta, eller vad?"
    I bästa fall upplever de det du TS faktiskt ville förmedla: "Oj, har det gått ett år? Tänk vilket trevligt bröllop det var!"

Fest idén är kanske bättre ändå.
    Men din idé med bilder på gästerna är inte så tokig... men den kanske kan omfomuleras på något vis (vet dessvärre inte vilket).

• Sister of the Night

Kan förresten tillägga att jag funderade på att skicka Grattiskort till min väninna på deras ettårsdag. (Men nu är jag en rätt glömsk person och missade det givetvis när det var dags....)

• Miss Cykel

Jag tror man får passa sig (både inför bröllopet och årsdagar) så man inte får för sig att alla människor i hela världen ser ens bröllop som århundradets grej... Det ÄR en jättestor sak för brudparet och deras närmaste, men för andra så blir det ju inte riktigt samma sak.

Jag tycker att det känns överdrivet att ge presenter, både på bröllopsdagen och senare. Däremot tackkort efter bröllopet kommer vi ju givetvis att skicka.

Svar på tråden 1-årig bröllopsdag -minnesgåva till gäster?