• HLS

Brasiliansk vaxning i Stockholm!

Efterlyses - grundlig, prisvärd vaxning av heeeela underredet i Stockholmstrakten!

Salong, pris och mycket gärna hemsida/adress!

(Ska på en fyraveckors roadtrip och vill inte ha några rakhyvlar med!) :)

(vet att det finns trådar i ämnet, men de verkar spreta runt i andra städer eller vara inaktuella)

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning i Stockholm!
  • Tittij

Jag har gått på Astron på Birger Jarlsgatan. Hon kör med vanligt vax istället för brasiliansk. Fördelen är att det går MYCKET snabbare. Tar ca 15 minuter jämfört med en timme med brasilianskt vax. Har för mig att jag betalade 295 kr för ett år sen.

• Tittij

Astron
    Birger Jarlsgatan 26
    Tel: 08-6112718

• sommar_brud

Vad är skillnaden mellan Brasiliansk och vanlig vaxning? Håller endera längre, blir bättre?

• Tittij

Brasiliansk vaxning innebär att man tar bort rubbet jämfört med bikinivaxning tex där man bara vaxar sidorna.

Vanligt vax läggs på och dras bort med hjälp av små tygremsor.

Brasiliansk vax stelnar och så drar man bort hela vaxet, alltså tar tag i änden på vaxet och rycker.

Hoppas jag lyckats förklara :)

• sommar_brud

Ok! För vaxning av benen, blir brasilianskt mycket bättre eller går det lika bra med vanlig vaxning?

• Tittij

till benen är det nog bättre med vanligt vax.

Fast jag tycker ju att vanligt vax är bäst även till intimområdet. Gör inte lika ont :)

• HLS

sommar_brud
    det finns massa trådar om olika sorters vax och vaxning, bara att söka.

MEN:
    nån som vet nåt annat ställe än Astron som är bra?

• Aniara4

Den här tråden är gammal, men det finns säkert fler som undrar samma sak. Jag rekommenderar Tara på Clinic Divine nära Odenplan i Stockholm. Hon är mycket proffsig och säker och hjälper till att underlätta det pinsamma i situationen!

• Tittij

Bra att den här gamla tråden kom upp igen. Funderar på en tid nästa vecka innan bröllopet.. Vilket vax använder Divine? 

• FelizLane

jag har varit på brazilian beauty. Hon är duktig. Dock ganska B ställe... Men helt ok tycker jag. Hon är liksom proffsig och kände att henne kommer jag då inte träffa på stan och känna att det är pinsamt!  DOCK tycker jag absolut att man ska ha varmvax till itimområden. Det är faktiskt super. Vanligt kallvax tycker jag inte alls fungerar lika bra, det är otympligt. Inte lika mycket follikuliter. Detta av egna erfarenheter som hudterapeut. 

• Tittij
    Aniara4 skrev 2011-08-08 19:44:23 följande:
    clinicdivine.se/stockholm/vaxning/brasiliansk...
    Åh tack. De använder kallvax läste jag. Perfekt då det passar mig mycket bättre! De två gånger jag testar varmvax höll jag på att dö av smärta, och dessutom ryckte de i vaxet som inte lossnade flera gånger. Aldrig mer!! Huuu!!!
    Ska nog boka tid imorgon! 
Svar på tråden Brasiliansk vaxning i Stockholm!