• catte

    Här är den Västerås tråd nr 13

    Gudinnan:

    Har idag varit på träff med Mari-Louise och diskuterade bröllopsfesten osv. Kändes helt plötsligt så verkligt när man gick omkring och kollade på hur man skulle ställa upp borden och vart DJ ska stå osv.... Vi skall återkomma ytterligare en gång och få provsmaka lite mat.. har inte bestämt oss riktigt det än. Har ni?

    Nämnde att jag hade hört att det skulle köpas in stolsöverdrag och att det inte riktigt var 100 % säkert än att det kommer ske, tydligen ledningen som tycker det är lite för kostsamt osv. Men hon var mer positiv än negativ över att det skulle ske. Vore ju toppen om det hinns med innan Juli (augusti för er)....

    Hur går det annars med planeringen?

    /catte

  • catte

    Igår blev jag hippad Vilken underbar dag det blev i sommarvärmen.... tror jag mötte typ 4-5 andra hippor i VÄsterås, kanske det var någon av er?

  • catte

    Gudinnan:

    Nu har vi varit och provsmakat lite på festmenyn på hotellet. Känner att jag verkligen snart spricker. Vi provade 3 st förrätter och sen 2 varmrätter - visserligen var de inte riktigt full storlek, men nära inpå - fick även smaka lite vin (smuttar eftersom vi båda körde). Väldigt givmilda då även våra barn fick varsin rätt när det blev hungriga och otåliga - behövde inte betala ett öre! Hade ni redan varit och provsmakat?

    Hur går det annars för er med planeringen, har ni varit mer kontakt med M-L?

  • catte

    Gudinnan:

    Vi provade till förrätt dessa:

    -Löjromstallrik med créme fraiche och rödlök,
    -Skagen canapé,
    -Gin- och enbärsgravad lax med senapscréme serverad på krispig sallad,

    Sen till huvudrätt provade vi:

    -Hjortytterfilé med murkel- och gorgonzolasås serverad med primörer och potatiskaka,
    -Halstrad laxfilé, lökfräst bladspenat, kräft hollandais och mandelpotatis

    ALLT var jättegott verkligen men vi fastnade för Gin och enbärsgravad lax samt hjortytterfilén. Superdupergott!!!!

    Rätterna kommer kännas lite svenskt och eftersom hälften av gästerna är från england så kommer det nog passa bra! Se till att inte äta innan ni går dit för ni kommer rulla hem. Väldigt fin presentation av rätterna så vi ger dom massa stjärnor!!!

    Totalt ville hon ha 355:-/inkl moms för dessa 2 rätter (jag som inte fattar riktigt undrar nu om priset är MED eller UTAN moms) isåfall borde det väl stått exkl moms??? Snurrig? Vad tror du?

    Frågade även om stolsöverdragen på mailen och hon hade svarat idag att hon kommer få ett prov imorgon som de skall prova med. Hoppas det kommer bli bra!

    Lycka till med eran provsmakning!

  • catte

    Jag skriver också upp mig....

    22 juni 2007 - Jenny-Maria
    30 juni 2007 - little_heaven
    7 juli 2007 - Fredrica07
    7 juli 2007 - fru?
    14 Juli 2007 - Catte
    14 juli 2007 - Gabbies
    14 juli 2007 - Smurfan_JM
    28 juli 2007 - E2007
    4 august 2007 - Gudinnan
    18 augusti 2007-Chokladtårtan
    1 sept 2007 - Karin.A
    1 sept 2007 - Niia
    15 sep 2007 - Billa
    17 nov 2007 - Fillifjonkan80

    31 maj 2008 - majbrud2008

    Gifta 2007
    13 jan 2007 - Ylvisen
    10 feb 2007 - vinter007
    16 juni 2007 *Sandra*2007*

  • catte

    Gabbies: Ja just det, det borde vi kanske göra! Ta bort ev gammal björkris och sätta upp ny kanske! Det är ju svårt att dekorera snyggt med byggnadställningar runtom men det blir ju avsevärt bättre, eller hur? Hade du tänkt mer än björkris?

  • catte

    Gabbies:

    Eftersom vi sätter upp riset på lördagen och det säkert inte har vissnat tills på söndag då det är gudtjänst osv så kan man ju låta det vara kvar (så vet jag att det gjort förrut iallafall) - skulle vi inte kunna hjälpas åt att smycka med björkris tillsammans istället på lördag morgon (eller fredag)?

  • catte

    Ja, det är ju samma för oss men kanske man kan fråga någon släkting/vän som kan göra det åt en, annars kanske inte vi hinner heller....

  • catte

    Gudinnan:

    Vet faktiskt inte men jag tycker inte de har så mkt förövrigt på "brudställen" för priset man betalar. Jag hittade mina på wedins för 400 kr... tror det finns rätt mkt i vanliga affärer om du inte redan kollat där....

    .... pratade med M-L idag och allt börjar bli så verkligt nu! Fortfarande inga stolsöverdrag men hon jobbar på det för fullt Vilken tid kommer ni ha sittning och när räknar ni på att middagen är klar?

  • catte

    Vi har ungefär samma tidsschema.....

    14.30 Vigsel
    15.00 Riskastning och gratulationer
    15.15-15.45 Fotografering med resp familjer
    16.00 Avresa för mig och Phil för fotografering medans gäster åker buss från skerike med buss till hotell
    17.00 Jag och Phil anländer till hotell och minglar tills det är dags att sitta.
    17.30 Sittning
    17.45 Förrätt
    18.45 Varmrätt
    19.45 Efterrätt
    20.30 Här kommer DJ börja spela och partygästerna anländer....
    22.00 Tårta
    24.00 Vickning (korv med bröd)

    Hoppas jag fått med allt och lycka till ikväll med maten, berätta gärna sen vad ni valde!

  • catte

    Gudinnan: Hur gick det igår? Vad har ni bestämt er för för mat? Efterrätt?

  • catte

    Gudinnan:

    För oss går det bara bra nu på sluttampen. Skall träffa M-L nu på torsdag och gå igenom tidsschemat för hela kvällen och diskutera lite dryck och div grejer. Kommer bli spännande! Pratade med henne på telefon igår och hon berättade att de inte fått tag på några stolsöverdrag som passade och om det skulle bli något skulle de ligga på 100:- /styck, precis som du nämnde. Men men, det spelar ingen roll nu... trodde inte heller att det skulle bli av om jag ska vara ärlig!

    Vad kommer ni ha för välkommstdrink till gästerna - hur gör ni med resterande av alkoholen?

    Men nu är det farligt nära!

  • catte

    Antar att Gudinnan nu sitter och äter gott på Elite och har sin bästa dag någonsin.... lite avis faktiskt...

    Här kommer några bilder från våran dag den 14:e - har dock ej fått bilder från fotografen än....

    www.familjeliv.se/hem/catte/galleri.php

  • catte

    Billa: De är köpta på Coast i England... hittade dom redan i januari och slog till! Inte den "vanliga" färgen på tärnklänningar men passade mitt färgtema utmärkt! Kul att du gillade dom!

  • catte

    Gudinna, grattis till blivit fru..... läste att allt gått bra för er! Är själv just hemkommen från Maldiverna och det var FANTASTISKT underbart... kolla in mina bilder på familjeliv så får du se vad du har att vänta dig...

    www.familjeliv.se/hem/catte/galleri.php%E5nad+-+Maldiverna+%26+Dubai

  • catte

    Ja man kan ju aldig garantera sol nu när det är monsunsäsong och allt. Våra 4 första dagar där var regn men sen fick vi toppenväder resterande av resan... likaväl som det kan från moln bli sol på 10 minuter kan det även bli molningt från sol på 10 minuter... men jag tror man har riktigt otur om man INTE får någon sol när man är där.... Hade ni tänkt att dyka? Tog mitt Open Water certifikat där och dykningen var fantastisk...

  • catte

    Snart_Thorell:

    Vi hade vår fest på stadshotellet i Västerås. Vad vill du veta så berättar jag.... förövrigt blev det underbart och vi fick allt som vi önskade på hotellet....

  • catte

    Gudinnan: Åker ni imorgon nu till Maldiverna eller? Lite så man blir avundsjuk! Hoppas ni får en härlig, avslappnad smekmånad nu med mycket sol och bad!

Svar på tråden Här är den Västerås tråd nr 13