Roligar och udda frierier
Har du blivit friad till eller friat på ett udda sätt. Kanske du blev helt ställd, paff ja vad vet jag. Berätta!
Har du blivit friad till eller friat på ett udda sätt. Kanske du blev helt ställd, paff ja vad vet jag. Berätta!
ingen? puffar....
Ja, jag vill också verkligen veta detta.
Är det verkligen ingen som har något lite mer annorlund att berätta...?
Hej!
Jag tänkte precis dela med mig av det blivande frieriet! i ett nytt forum men jag kan lika gärna berätta här :)
Ringarna har jag gömt hämma och ska ta bild så fort jag är ensam, sååååååå nöjd fick dem i måndags. Kommer vara ett mirakel om jag och hon som gjorde ringarna fixa rätt storlek :O
Första gången vi träffades (ett år sedan) var det på en liten elektronisk musikfestival då jag var så "full" av liv så jag inte ens mins att jag hade träffat honom där :D
Därför har jag mer än allt annat velat fria till honom på festivalen för att det symboliserar så mycket av vad vi är m.m.
Så nu har jag anordnat så att jag ska kunna på denna fantastiska mimerlav (alltså en gammal industri byggnad) kunna ha en romanisk picknick med honom och då jag hade tänkt påstå att jag endast vill fira vårat första möte. Senare ska jag plötsligt bli toanödig och be honom vänta tills jag kommer tillbaka. Efter ett tag ska min bästa vän komma ut i en liten kostym och hålla i ett silver fat med ett kuvert. Hon får inte prata med honom eller något ur huvud taget. Han öppnar kuvert, där det kommer stå följ det röda bandet. Och vid dörren kommer det ligga ett rött band som kommer gå enda upp till toppen av byggnaden där jag kommer stå på mitt bara knä med ett helium hjärta på ena sidan om mig där min första bokstav är skrivet och sen hans bokstav på andra som är på andra sidan om mig. Och sen ställa den stora frågan om han vill gifta sig med mig?! :D
Om han säger ja, kommer jag hissa ner en stor vit duk på byggnaden där det kommer stå HE SAID YES!
o sen festa natten lång! :D
lite annorlunda kanske.
Pratat med många ang. det hela och känns väldigt tråkigt att tjejer inte vill fria och att det är mest något som folk kommer överens över. :(
Hoppas han inte läser det här nu ;) och här är en bild på huset www.moroten.se/utstallningar/mi/ext-west.jpg
Eftersom jag ar lite lat av mig lankar jag till den trad jag tidigare skrivit om hur jag blev friad till :)
www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m2108060.html
Zoria: Oj, vad avancerat och genomtänkt! Kul!! Jag skule bli oerhört smickrade om han la ner så mycket tid på frieriet
Zoria...
Klockrent!
Älskar människor med fantasi och ideer!
Kör hårt!
Zoria
Det ser ut som mimerlaven i Norberg, är det den?
Har inte satt min plan i verket men håller på att pyssla ihop den just nu.
Min pojke bor 50 mil ifrån mig så jag har tänkt börja redan där. Har tänkt fixa så att han får ett kuvert på jobbet som han INTE får öppna men ska bära med sig hela resan.
När han kommer hem till sig har jag budat en godislåda med hans favvogodis som han kan ha som resgodis, med tillhörande meddelande där det finns en packlista där jag ska lägga till något skumt för att göra det hela lite knasigare..typ stövlar. Har tidigare gett honom en cd med "våra" låtar som jag ska be honom lyssna på på vägen.
Ska komma på något som han ska göra på vägen mot stockholm, vet inte vad ännu.
När han närmar sig ska jag försöka få lämna en hälsning över radion..vet vad han alltid lyssnar på när han är här.
Via sms ska jag be honom åka till mina päron som inte säger ett ord, de får vara tillfälligt stumma. Ger honom bara en nyckel till min lägenhet. Hos dom får han också öppna det hemliga kuvertet som ber honom låna något skumt av dom för att klura till det lite...vet inte vad ännu.
I min lägenhet ska jag be honom starta dator och där har jag pysslat ihop en rolig film. Be honom gå in på de community där vi lärde känna varandra och där har jag lämnat nästa meddelande i hans gästbok som ber honom åka mot vaxholm.
Slutstationen är en hamn där min familjs båt ligger. Vid bommen ner ska jag rita ett hjärta i gruset och där placera ett korsord om oss som ger honom rätt nummer på bryggan. På bryggan väntar ljus i massor och sen myspys med mat i sittbrunn resten av kvällen/natten.
Morgonen efter tänkte jag vi kunde mysa för att sen äta frukost på hotell i vaxholm och därefter ha två dagar på oss att titta på ringar tillsammans.
Långt blev de *ler*
Mrs Rosan, jodå det stämmer att det är mimerlaven! Bor du där?
Gud vad glad jag blir för all positiv respons! TACK!
Tro mig det är fruktansvärt svårt att hålla sig. Det är två månader kvar och jag vill fria nu! Försöker inte låssas om något och bara glömma bort det hela. :)
*prinsessa*: Lät kul! Du har också verkligen tänkt till! Han har en halv Sverige resa på sej att fundera på vad som är i görningen Lycka till!
Zoria
Är född och uppvuxen i Norberg bor tyvärr inte där längre men har kvar min familj där! Häftig idé!
Min blivande friade till mig på våra bästa kompisars bröllopsfest, under hans tal till dem, (hade frågat dem innan så det gick bra) Jag blev helt paff för vi hade inte ens diskuterat att förlova oss ens. Hur romantiskt som helst, jag gråt, bruden min bästis grät och alla närmre 60 gäster stod upp och applåderade när min älskling gick ner på knä framför mig och ställde frågan.... jag bara grät men fick tillslut fram ett JA.
Här är en till latmask... *S*
Mitt frieri kan du läsa om här:
www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m2290206.html
Han bara garvade...
...och jag som tyckte att jag verkligen hade fått till det och lyckats leka med orden där... *S*