• Bröllopstokiig

Förslag på förnedring!

Jag håller på och anordnar en möhippa och mitt på dagen så har jag tänkt att vi skämma ut bruden.

jag har så dålig fantasi så jag kan inte komma på något roligt! Jag har lite funderingar på skattjakt.

Vad kan man hitta på mer konkret?

• Svar på tråden Förslag på förnedring!
  • Bruden blå

Ja, och så kan jag ju snabbt också konstatera att när jag läser ordet förnedring i samband med möhippa så är det just en sådan stund när jag känner mig glad för att jag inte kommer få en möhippa.
    Har aldrig riktigt förstått grejen med att förnedra en blivande brud?
    Seden kommer väl från att den blivande bruden sista dagen-kvällen-natten innan bröllopet spenderade denna tiden med dom andra möerna. dvs dom unga ogifta oskulderna. Och jag har aldrig hört något om att det skall förekomma förnedring, tvärtom skulle bruden förberedas för bröllopet och fira av sitt liv som ungmö. fira! inte förnedra.

• rocketqueen

Fattar inte grejen med att förnedra någon, gör man det tycker jag inte att man är en speciellt god vän och tycker definitivt att man ska ha mer respekt än så för andra människor.

• Sister of the Night

Att "denna brud kommer gilla det" samt att det inte blir "alldeles förnedrande utan lite kul lekar" tyder ju på att TS redan fattar att man inte ska "förnedra" i ordets vanliga bemärkelse.
    Så, då så!

• Kat77

Spela in en låt, det roligaste jag har gjort.. Sen kan ni göra en musik video och visa på bröllopet, det fick vi! Kolla med killarna om dem kan göra samma sak vettja :)
    Jag gråter varje gång jag ser vår video från möhippan/svensexan...

• Daphne

Jag vill inte ha någon möhippa men om jag fått en hade drömmen varit att jag och alla mina nära vänner gick på spa och bara hade det trevligt och att man skulle få njuta och koppla av från all vardag :)

Det med att spela in en sång lät kul :D

Jag har sagt till folk i min omgivning att jag minsann inte vill bli runtsläpad på stan och göra massa pinsamheter men vi alla är ju olika en del kanske tycker sånt är skoj :)

Hoppas du kommer på nåt trevligt att göra med din vän ja något som passar henne :)

• rocketqueen

Sister of the night, håller inte riktigt med dig. Alltför ofta hör man om blivande brudar som blivit förnedrade på sin möhippa för att kompisarna "tror [att bruden] kommer tycka att det är kul", som TS skriver här. Tycker man ska fråga rätt ut isåfall om man planerar att "skämma ut" någon annan. Varför skulle man tycka att det är roligt att bli utskämd, undrar jag.

• tingtingeling

Jag förstår inte det roliga i att förnedra en annan människa - allra minst någon som är din nära vän!!! Jag skulle istället planera en möhippa med aktiviteter som jag visste att denna vän skulle uppskatta till 100%! Som hon kan se tillbaka på i efterhand och minnas med värme. Jag tycker allvarligt du ska fundera igenom det här, om det är vad din vän vill ha. Jag skulle i alla fall verkligen inte uppskatta förnedrande uppgifter!

• Liten med Mindre

Det "mest skämmiga" jag fick göra på min möhippa var att under en båtresa fråga några passagerare (som såg ut att vara i par) hur de håller liv i kärleken.

Inte helt bekvämt, men egentligen inge farligt. Och de tyckte ju alla att det var kul att hjälpa till med goda råd.

I övrigt gjorde vi alla en massa skoj saker tillsammans.

• sjölejon

Ja, välj bara sådana aktiviteter som ni VET att brudarna gillar.
    En del här har sagt att spela in låt är roligt - och det är det säkert för många.

För mig skulle det kännas oerhört förnedrande och jättehemskt.
    Jag skulle vägra helt enkelt!

• Cecely

Hm, jag tror kanske att förnedring var ett dåligt ord som förklaring på vad jag hade tänkt mig.

Vi ska bla spela lasergame och avsluta med 80tals fest med clabbe för att bruden så hemskt gärna vill ut och dansa.

Men vi har lite tid över som jag tänkte vi kunde leka lite. Bla ska vi spöka ut hennes häst lite så att de ser ung likadana ut!=) Sen ska vi ta kort på dem.

Att fota olika saker var en bra grej faktiskt!=)

• Lilla Li

Gör det som mitt gäng utsatte mig för:

Jag fick gå på spa med allihop. De hade sina vanliga bikinis på sig, jag fick en röd baddräkt som de sytt i tvättsvampar vid brösten på (skitsnyggt...). Sedan fick jag ha på mig en blond peruk också. Jag badade bubbelpool som vanligt, sedan kom ett gäng främlingar som skulle vara med på ett vattengympapass. Så jag fick såklart hålla detta pass, för främlingar och för mitt möhippegäng. Kände vrålsnygg i röd baddräkt, tvättsvampstuttar och blond peruk... :D Men hur kul som helst!

• rocketqueen

Lasergame och 80-tal låter superkul! Hur hade ni tänkt göra så att hästen och er kompis blir lika varandra?

Svar på tråden Förslag på förnedring!