• Bröllopstokiig

Förslag på förnedring!

Jag håller på och anordnar en möhippa och mitt på dagen så har jag tänkt att vi skämma ut bruden.

jag har så dålig fantasi så jag kan inte komma på något roligt! Jag har lite funderingar på skattjakt.

Vad kan man hitta på mer konkret?

• Svar på tråden Förslag på förnedring!
  • Lillamig

Nej fy, ingen fornedring!! Varfor inte en trevlig dag med bruden och hennes vanner??

• sjölejon

Förslag på något roligt?
    Men förnedring är väl inte roligt???

Eller är bruden en sådan person som tydligt uttalat att hon gillar att "skämma ut sig".
    Är ni inte helt säkra på att hon VILL bli förnedrad (vilket man väl egentligen inte kan säga, för om man VILL göra något så blir man väl inte förnedrad av det...)
    så borde ni tänka om och göra något som ni vet att hon tycker är roligt.
    Vad har hon för intressen??

• Cecely

Det blir det också! Men denna bruden tror jag kommer tycka det är ganska roligt.=)

Det ska inte bli aldeles förnedrande men lite roliga lekar hade jag tänkt!=)

• rocketqueen

Varför vill ni förnedra en kompis?

• Vernalis

Hoppas det inte är min möhippa du planerar!

• albin04

Jag skulle ärligt talat bli besviken och lessen på mina vänner om dom kommer att förnedra mig på en ev möhippa. Nä usch,hitta hellre på något trevligt,kul och roligt som hon kan minnas som något positivt när hon "tittar tillbaka" på sin möhippa!!

Lycka till!

• Bruden blå

Jag hoppas innerligt att ni utgår från att skapa en bra dag för er vän och inte tänker på att ni skall ha roligt på hennes bekostnad.
    Visst kan en del säkert uppskatta en del lite småroliga saker, men förnedring låter så hemskt. Det låter illa.
    Visst finns det klassiker som att sälja godiskyssar, fota olika små uppdrag, tex fota en killes fot, prova en killes glasögon och fota. ja sånna grejer. Men det måste vara med måtta. Tänk efter vad den blivande bruden kan komma och gilla. Att utgå från ordet förnedring kan båda för en brud i tårar, det vill ni väl inte?

• 070630 - Uppsalabrud

att förnedra och skömma ut är taskigt men du kanske inte menar det så ordagrant som du säger det..
    vad menar du?

• Susanne, Lund

Nej fy för förnedring!

Jag har allvarligt sagt till mina kompisar att den som ordnar nåt taskigt eller förnedrande på min möhippa får inte komma på bröllopet. :)

• Akvavit

Ingen förnedring, men ett uppdrag...
    Min kompis fick en engångskamera och en lista med saker att fotografera, typ någons tatuering, någons piercing, en speciell blomma, en hund med en tant....ett lyckligt par m.m.

Sen eftersom i vår historia tillsammans vi alltid ätit en viss typ av godis så fick hon såna fastsatta med säkerhetsnålar på tröjan som hon sen skulle sälja för valfri summa.

Svar på tråden Förslag på förnedring!