• Russinboll

Påstridig?

Behöver råd....vi har pratat om o gifta oss...,han har inte friat än och jag vet inte riktigt vart han står...han bara fnyser när jag börjar prata om bröllop....fast jag tror han ä lite sugen.... ska jag fria till honom eller ska jag vänta....kanske blev lite "luddig" fråga....

• Svar på tråden Påstridig?
  • Mrs Rosan

Ni tjejer som friat till era blivande/män, är lite nyfiken vad ni hittade på och hur han reagerade?

• miffolina

Hej, hallå! :)

Jag var heelt övertygad om att min käre make var totalt ointressard av bröllop och sånt tjafs. Jag hade frågat, och han tyckte "Nää" ungefär. Helt ok för mig, han var ändå mitt livs kärlek livet ut alldeles oavsett. Så en en dag äntligen tog han äntligen initiativ om att vi skulle renovera. Till min stora lycka, för jag hade tjatat i flera år om hur fult vårt sovrum var. Så plötlist, utan förvarning friar han! Nu är det snart ett år sen vi gifte oss!

Så det kommer när det kommer, oavsett vem som tar initiativet!

• Paola

Jag spontanfriade till min sambo!
    Jag hade hintat jättelänge att "jag skulle gärna vilja att vi gifte oss nån gång" och så, han svarade alltid saker som "det vill så klart jag med" eller "det har jag velat sedan första gången jag såg dig", men inget frieri! Så en kväll när vi hade gått och lagt oss och låg och pratade sa jag plötsligt (igen) "Jag vill gifta mig med dig" och då sa han "Det vill jag med." "Varför gifter vi oss inte, då?" frågade jag. "Är det här ett frieri eller?" sa han. "Ja, om du vill" sa jag. Och då sa han att han inte ville något så mycket i hela världen, vi blev båda två jätterörda och upprymda och var vakna hela natten (fast det var vardag), drack en massa vin och började att planera vår bröllop. Det var jätteromantiskt.
    Vi gifter oss nu i augisti! Om jag hade väntat på att han skulle ställa frågan hade det tagit evigheter, inte för att han inte vill men han tänkte för mycket på rätt plats, rätt sätt o s v. Så go for it, tjejer!

• Mrs Rosan

Paola
    Otroligt inspirerande!

• U+M

Jag friade. Gick hem från jobbet tidigt, köpte bra vin, lagade oxfile, köpte blommor. Väntade... och väntade... Ringde och försökte få tag på honom, men han svarade inte. Tillslut ringde han och sa att NU är jag på väg hem från jobbet, ska jag köpa mat på vägen hem? Nej, kom hem du, vi fixar något sa jag...

När han kom hem såg han jättechockad ut. Så friade jag med ringar jag gjort av mässingstråd, och han sa ja!

Ett tips är att inte tro att de är redo att börja prata bröllop direkt. Det tog ett tag innan han var redo att titta på förlovningsringar, och jag var lite frustrerad. Men jag hade ju vant mig vid tanken medan jag funderade på att fria. För honom var det helt nytt! Så ta det lite lungt med honom

• missZapon

Här är en till som trånar efter bröllop!

Min sambo vet hur mycket jag vill gifta mig han vet att jag hänger här på BT varje dag osv. Tillochmed alla hans kompisar vet att jag hänger på BT varje dag

Jag har sagt till honom att om han inte friat innan skottdagen nästa år så kommer jag fria till honom, måste sätta lite press på gubben om det ska hända något

Men åh andra sidan så förlovade vi oss för drygt ett år sedan efter att en jätte tragisk händelse. Hade då en livskris och ville inte skjuta upp saker till morgondagen eftersom man aldrig vet om det kommer en morgondag. Men iaf. så bestämmde vi att vi skulle gifta oss inom fem år och jag sa att jag ändå ville ha ett traditionlt frieri ett år innan själva bröllopet skulle bli... Så ett bröllop blir det, frågan är ju bara när

• Russinboll

Vi har varit förlovade sen julafton 2001....känns som det ä dags o ta steget liksom....har redan 2 barn, villa och volvo...bara bröllop som saknas...o vovvo kanske...va mysiga alla historier om era frieri låter....

• mission impossible?

åhh.. får jag vara med i eran "trånar efter att få bli sin älsklings fru" tråd??

För mig kommer det att ta en evighet om jag ska vänta på att han ska fria tror jag..

• mission impossible?

Därav mitt nickname.. hehe..

• Mrs Rosan

the more the marrier, so to speak

• mission impossible?

Russinboll

Jag förstår att det känns som ett naturligt steg när ni kommit så pass långt i ert förhållande på alla andra plan.. Antingen så försöker du prata med honom igen om det, eller så tar du saken i egna händer och friar! Jag kan inte tänka mig att han inte skulle svara ja och vara lycklig om du gjorde det.. Han kanske bara tycker det är svårt att själv ställa den STORA frågan..

• Mrs Rosan

En liten fundering.....
    Vill så gärna gifta mig men min sambo är totalt ointresserad av giftermål och nonchar mig när jag börjar prata om det. På nåt sätt känns det som att mina känslor för honom är större hans känslor för mig! Vad tror ni kloka bt:are, bröllop är ju ett bevis på kärlek eller?

• miffolina

Mrs Rosan - se mitt tidigare inlägg. :)

• Russinboll

Jag vet inte, men jag tror nog att det ä på gång....igår kväll så sa han nåt om att -Snälla, kan inte du gå o göra våffelsmet?...så ska jag fria till dej sen...
    fast det hände inget mer än att jag sprang iväg o gjorde smeten i god tro....han jävlas med mej samtidigt som jag tror att det ä som ni säger att han inte riktigt vet hur och när han ska göra det...han vill liksom kolla mina reaktioner.....herregud! va svår det ska va....

• Zozo

Mrs Rosan: Näe.. bröllop är inte ett bevis för kärlek; det är bara en symbol.. som betyder mer eller mindre, gott eller mindre gott för olika personer. Med det vill jag bara säga att din kille kan älska dig ofantligt mycket utan att för den skull vilja gifta sig.. Men ibland ändras sadant med tiden.; Intressant är ju att försöka fa veta VARFOR han inte vill gifta sig, om sa är fallet. (Kan vara pengar "bröllop kostar för mycket", kan vara hans historia "hans föräldrar har visat att äktenskap inte är ngt bra", eller helt enkelt grejen med att sta i centrum för en massa människors uppmarksamhet en hel dag. Är det bara sana grejer sa gar det ju att finna en lösning för det mesta...)

• Mrs Rosan

Zozo mycket kloka ord, tack!

• Johanna08

Hejsan! Skön tråd! Jag vill också gifta mig med min sambo, han har sagt att han vill gifta sig inom ett år när han har friat så jag hoppas att han gör det i sommar..! Men man vet inte..

• Zozo

Mrs Rosan: Been there, done that..

• brud_aug08

Hejsan, vi pratade om bröllop för flera år sedan och hade inte pratat om det på ganska länge när jag bara frågade en kväll om han ville gifta sig med mig inom närmsta åren...Ja, sa han. Kanske inte i år, det blir för snabbt men nästa år?
    Vi är inte förlovade, men vi kommer att göra detta i sommar på en romantisk semester, bara för att göra allt i "rätt" ordning! =) Vi har bestämt datum för bröllop i augusti nästa år, och även om min m2b inte är "planerar"-typen precis så är han minst lika förväntansfull över det här som jag! *Längtar*

Svar på tråden Påstridig?