• tofielee

Brun-utan-soldusch och vit klänning?

Är det någon som har gått och sprayat sig brun och fin till sitt bröllop?? Eller kommer den bruna färgen att färga av sig på den vita klänningen?
    Jag har aldrig testat detta men skulle så gärna vilja göra det om det fungerar! Kan vara skönt o slippa sola i solarie.
    Alla tips och råd kring soldusch är jag tacksam för!!

• Svar på tråden Brun-utan-soldusch och vit klänning?
  • moonlight lady

Hej!

Jag brukar använda spray-tan, gör det hemma ganska ofta själv eller med hjälp av m2B. Första gången innan jag duschar har jag inte vita kläder, om jag är väldigt rädd om dem. Det brukar färga av sig lite grann, och eftersom jag inte vill ha färg på klänningen, kommer jag att spraya mig morgonen innan bröllopet, jätteordentligt, tvätta håret på kvällen, ta en dusch på morgonen på bröllopsdagen så tror jag att det ska bli bra

Kan tillägga att jag tycker spray-tan är den bästa uppfinning som finns, jag tåler inte sol alls så detta har gjort att jag kan vara lika brun och fin som alla med superpigment

• vi_två=sant

Vad är priset på spray-tan?
    *nyfiken*

• Sussa - juni 07

Jag har aldrig solduschat själv men har hört runt lite vad andra tycker. En del är jättenöjda, andra säger att det färgar av sig och att det blir orangea på vissa ställen. Detta beror kanske på vart man gör det någonstans. Jag var också inne på dusch först men vågade inte chansa. Jag hatar att sola och har väldigt känslig hud. Har aldrig gillat solarier men pallrade mig dit. Jag har succesivt ökat soltiden och inte brännt mig en enda gång. Nu är jag brunare än vad jag någonsin varit i vuxna år och det är bara maj!

Tipset är ju att spraya dig nu och se hur resultatet blir. Blir det dåligt kan du ju sola solarie som sista utväg!

• tofielee

Ja, det är ju kanonsmidigt!! Gäller samma sak på en studio måntro ,att bara man duschar ngn gång så e det ok?

Annars är det väl bara att be om hjälp hemma =) Kan tänka mig att det är lite svårt att få ett jämnt resultat annars utan medhjälpare!

• vi_två=sant

Var köper man spray-tan för hemmabruk?Och vad kostar det?

• Frantic

Jag har jobbat på en scenshow där ensemblen spayades och det var väldigt olika resultat på olika människor. Man måste prova för att se hur det fungerar på just ens egen hud. En del blev otroligt fina, jämna och gyllenbruna, andra belv flagiga och ojämna, och på vissa bet det över huvud taget inte. En grej att tänka på är att skydda naglarna!! Lacka ett klart lack över innan, annars blir de lätt guuuuula!

• tofielee

Min syrra har köpt sun-tan på Lindex tror jag. Finns för både kropp och ansikte. Kostar runt 1oo-lappen och räcker flera gånger! Sen kanske det finns bättre sorter jag vet inte :) men det kanske någon annan gör?!

• fru?

När du går på salong kan du välja att antingen bli spayad med en klar eller färgad lösning. Den färagde ger färg direkt och man ser att man fått färg överallt, men den färgen försvinner i duschen. Om du väljer den klara (utan tillsatt färg) så dröjer det ca 6h innan du blir brun.
    Samma sak som att du kan köpa brun utan sol-kräm som kan vara färgad eller inte.
    Den ofärgade sprayen färgar inte av sig då den bara påverkar pigmenten, inte "utsidan" :)

• tofielee

Aha, det låter ju som en god idé att ta den "ofärgade" sprayen då eftersom den inte kan färga av sig. Nackdelen är väl att man inte vet om resultatet blir jämnt, men de är väl skickliga och pålitliga på salonger =)

Vad kostar de respektive alternativen, vet någon det?

• Therese33

Jag har testat både brun utan sol och soldusch och tyvärr har båda färgat av sig på kläderna.
    Jag hade Lóreals brun utan sol spray när jag gifte mig och den färgade av sig på klänningen, men det gick att få bort...

• okt2006

Jag solduschade på fredag morgon före vårt bröllop på lördagen. Resultatet blev jättebra och jag fick en fin jämn färg utan att den blev överdriven. Jag har också känslig och blek hy och ville inte riskera något genom att sola solarium. Jag färgade inte av mig på klänningen!

• MrsD2B

Jag har bokat en tid för spray-dusch eftermiddagen före bröllopet. Eftrseom jag aldrig har testat detta förut kommer jag att göra det en gång innan för att se resultatet. Man måste tydligen vara _noga_ med att använda peeling innan man sprayar sig.

Svar på tråden Brun-utan-soldusch och vit klänning?