blommor på hötorget
någon som vet när blomstånden på hötorget brukar stänga för dagen?
funderar på att köpa mina blommor där kvällen innan bröllopet,
tror ni man kan få till bättre pris om man kommer precis vid stägning?
någon som vet när blomstånden på hötorget brukar stänga för dagen?
funderar på att köpa mina blommor där kvällen innan bröllopet,
tror ni man kan få till bättre pris om man kommer precis vid stägning?
Vad brukar lite större (inte längre) vita rosor kosta? Jag kommer bara ha vita rosor på mitt bröllop, min bukett, tärnans, cousagerna (?) och på borden. Jag tänkte göra allt själv, vill få det som jag vill ha det, och förhoppningsvis spara lite pengar :)
nu har jag shoppat mina blommor,
fick 40 röda stora rosor för 400:-,
20 vita stora rosor för 200:-
o 3 stora knippen brudslöja för 100:-!
endel va inte så fina men det går ju o plocka bort fula blad, får se i morgon hur kvaliten är!
Mitt råd: Pruta, pruta, pruta... Man kan få ner priset enormt på Hötorget. De flesta blommor jag köper där håller lika länge som i butik och det går alltid att komma ner i pris. Man säger bara:
-Okej, då går jag till nästa.
Gå ut stenhårt och mjukna sedan så hamnar ni mycket lägre än utgångspris.
Dessutom var kräsen. Kolla in vilka blommor de plockar och tar de någon som ser halvdan ut säg till och välj en fin. De försöker ibland plocka ut halvvissna... Men envis vinner!
Ska till Hötorget på måndag och beställa mina blommor som ska hämtas på fredag. Gick runt i förra veckan till fyra handlare och jämförde priser, de flesta sa att jag t ex får en blomma för 5 kr (ord pris 15 kr) om jag köper minst 20 st. Ska köpa väldigt många så jag hoppas på bra rabatt.
kan tala om att blommorna är fortfarande fina, börjar ledsna lite men dom har ju flyttats runt från olika vatten o vaser under dagen men dom står sig bra!
Det är stor skillnad på blommorna på torget och i blomaffären. Nästan lika stor skillnad som på priset.
Jag köper ibland buntblommor billiga från grossisten och jämfört med "the real stuff" är det otrolig skillnad i kvaliteten. Men spelar det ingen större roll och gillar man roulette, så ska man satsa på hötorget. Det kan ju bli riktigt bra också.
pruppa
Tack för infon! Då ska jag åka till Hötorget idag och beställa blommor.
f.d. Svart brud
Förstår vad du menar men vi ska ha så otroligt mycket blommor till dekorationer så det skiljer många tusenlappar mellan Hötorget och floristen, vi har tyvärr inget val.
har också dålig erfarenhet av blommorna från hötorget.
t ex köpte jag kallor där för att provbinda bukett till min kompis för nån vecka sedan, och de kunde inte ens stå upp när jag kom hem + att de var väldigt fula och bruna i kanterna.
jag är glad att blommorna till den "riktiga" buketten inte kommer där ifrån. inte värt att chansa på en brudbukett tycker jag.
håller med er om att blommorna inte står lika länge som i affär, men ibland har man tur, köpte blommor som stog 2 veckor för ett tag sen...
men en dag brukar ju inte vara några problem så köper man dem dagen innan så är de ff fina. Inte så att man behöver att buketten ska hålla en vecka som vanliga buketter.
Vid stängningsdax är det mycket biligare, men be att välja själv eller kolla blommorna
N&N
Jag önskar lycka till med blommorna! Jag har hört så mycket olika om blommor från Hötorget, både positivt och negativt faktiskt. Så jag hoppas verkligen att det går bra med alla era blommor.
Ett tips är ett bra "förarbete" på blommorna. T ex rosor skall snittas ca 1 dm längs med stjälken, ta bort alla överflödiga blad, ner i kokande vatten med stjälkarna 1/2 minut och sedan över i kallt vatten. Då räddar man de flesta rosor.
*glömde*
Sen bör blommorna få stå i vatten MINST 5 timmar, helst över en natt innan man gör i ordning dem.
sharya
gäller det bara rosor?