blommor på hötorget
någon som vet när blomstånden på hötorget brukar stänga för dagen?
funderar på att köpa mina blommor där kvällen innan bröllopet,
tror ni man kan få till bättre pris om man kommer precis vid stägning?
någon som vet när blomstånden på hötorget brukar stänga för dagen?
funderar på att köpa mina blommor där kvällen innan bröllopet,
tror ni man kan få till bättre pris om man kommer precis vid stägning?
jag undrar också.....hade tänkt att köpa blommor till borden samt till kyrkan där....
Jag var där vid 17-tiden en dag förra veckan och då verkade de vilja "bli av med blommorna" för dagen. Svårt att bara gå förbi utan att de försökte packa på mig en massa blommor. Så man kan säkert fynda en hel del då, men man får ju inte vara för kräsen eftersom vissa sorter o färger kanske är slut.
Lycka till!!
jag ska ha röda rosor & vita callor och kanske murgröna om någon har....
de brukar packa ihop strax före 18. Då vill de bli av med så mkt som möjligt,. lycka till
Vet ngn om de säljer blommor också på kristihimmelfärdsdag?? Alltså nu på tors??
/Romi
Romi: Det burkar inte vara någon försäljning av blommor på helgdagar.. Tyvärr
tack för svar!
jag vill ha en fin bukett med mörkröda blommor, det är mitt ända krav,
det borde man ju kunna uppfylla där tycker jag!
ska nog åka dit o reka lite, provköpa en bukett!
Jag köpte mina blommor där i fredags, 60 stora röda rosor för *trumvirvel* 360 kronor!! Å det var vid halv tre på eftermiddagen.
Blommorna höll bra till lördagen, men inte mycket mer än så....
Av dessa 60 rosor så vart 18 stycken till brudbukett, 3 blev coursager, 5 till en liten bukett och 9 till dekoration på tårtorna. Resten fick bara stå i en vas på ett bord sådär lagom slarvigt ;)
Det är väldigt varierande kvalitet på rosorna så jag köpte så många just föra tt i lugn och ro kunna välja ut de allra vackraste till buketten och makens coursage. :)
mrs.k-
oj det låter ju kanon!
jätte bra pris!
jag kräver bara att buketten ska va fin
under fotograferingen o vigseln så det lutar nog starkt åt att handla på hötorget!
men det är ju smart att köpa mer än vad man behöver!
tack för ditt inlägg!
Vi ska handla allt till dekorationerna på Hötorget. Har varit där och pratat med en handlare och några dagar innan hämtning ska jag dit och beställa rätt färger och blommor.