• Mallep­alle
    Äldre 13 May 09:25
    18133 visningar
    136 svar
    136
    18133

    Ny på BT

    Hej,
    Här kommer en nykomling till kan jag åxå få vara med?

    Vi gifter oss i juni 2008.

  • Mallep­alle
    Äldre 16 May 18:39
    #0

    HEJ,

    Vad härligt att hitt en tråd att följa med i.
    Är det ngn som skall ha sitt bröllop på Värdshuset Spinnaren??

    Tack för välkommandet!!!

  • Mallep­alle
    Äldre 16 May 21:17
    #0

    vi har hittat våra ringar på guldsmedshuset i Sävedalen. Otroligt duktiga bra priser och man får själv designa sina ringar.
    De ger en massa råd om vilka stenar, vad som passar dina fingrar vilken typ osv.
    De höll extra öppet för oss för att jag inte hann från jobbet.

  • Mallep­alle
    Äldre 17 May 10:06
    #0

    Det ligger i Kinna området, jag ringde och pratade med dem, jättetrevliga och hade bra alternativ till hur man löser den dyra sprit notan efter middagen.

    Det finns 7 hotellrum där och sen ett fint vandrar hem inte långt därifrån, skall dit nästa vecka för att kolla läget, kan ge mer då.

    Guldsmedhuset är jättebra, mina vänner har köpt sina ringa där med och är jättenöjda.

  • Mallep­alle
    Äldre 17 May 10:21
    #0

    hemsidan heter

    www.spinnaren.se , det tar 45 min från Göteborg

  • Mallep­alle
    Äldre 17 May 16:42
    #0

    Det är det som jag är lite rädd för åxå, man vill ju ha en liten "här vill jag gifta mig känsla" och på de ställena vi har sett hittills har jag inte fått det. Det är inte så roligt att kolla på lokaler som man kan tro.

  • Mallep­alle
    Äldre 17 May 17:00
    #0

    Jag vill åxå gifta mig utomhus och då behöver man hitta ett ställe somman kan vara även vid regn.
    Jag kan tycka att det är lite mysigt att ha sina vänner där på morgonen om man åker iväg lite och att det inte blir för långt.
    Man kunde hyra en av lokalerna utan mat och dryck, och ta dit allt själv, eller så kunde man ta deras "restaurang val" och lägga till 200kr per peson och då ingick all alkohol under hela kvällen, med dem som bartender på deras sprit.

    Tyckte att det lät så enkelt, men som sagt har inte varit där ännu!!!

  • Mallep­alle
    Äldre 17 May 19:00
    #0

    priset var lite olika men i snitt 400kr för 3 rätters plus vin, kaffe tårta blev det ca 700 med spriten efter så slutade det på ca 900 med allt inkluderat, personal lokal, mat och all dryck, tyckte att det lät ganska ok.

    Man blir ju lite fartblind i penga sammanhang, det skulle kosta oss ca72000, man blir ju rädd när man fattar hur mkt det är, sen kommer ju resten....
    månag lappar blir det...

  • Mallep­alle
    Äldre 20 May 17:27
    #0

    Hej, Är inte särskilt sugen på att lägga ner den summan heller, men har bara inte hittat ett ställe som vi vill vara på än. Skall nästa veckoa och kolla hur det ser ut på spinnaren.
    Hur har ni andra löst det???

    Tacksam för tips...mallepalle

  • Mallep­alle
    Äldre 20 May 19:05
    #0

    Det låter ju jättemysigt, men hur har ni löst det med toaletter?

    Och vad händer om det regnar?
    Jag skulle åxå vilja ha det ute i tält, så det är därför jag är så nyfiken.

  • Mallep­alle
    Äldre 21 May 20:50
    #0

    Jag tycker att vart jag än kollar så slutar det på dessa summor när man räknar in spritnotan.

    Har varit och kollat på Malin skafferi och det är väl det mest intresanta hittills förutom Spinnaren(som jag inte har sett ännu.

    Är alldeles förvirrad och trött på att inte hitta det jag vill ha....

  • Mallep­alle
    Äldre 22 May 22:11
    #0

    Hallå, Jag vet inte riktigt hur man skall göra, har en tanke i huvet hur man vill att det skall bli men just nu känns det inte som att det kommer att hända riktigt så...
    Det betyder mkt för min sambo att bjuda på allt och det gör det även för mig.

    Bröllops gästerna betalar ju en del för att komma på ett bröllop med möhippa, present och kanske nya kläder bara för att fira våran dag...

    Får väl ta nya tag och leta igen, min sambo kommer snart hem efter att ha varit ute på jobb i 6veckor..puh

  • Mallep­alle
    Äldre 23 May 10:26
    #0

    vi har satt gränsen på 100 000kr helst mindre...

    Vi kommer att vara 75-80personer, men skulle vilja att det blev färre.

    Bjudnings listan är ett svårt kapitel...

  • Mallep­alle
    Äldre 25 May 19:55
    #0

    Det känns inte som om pengarna skall styra hur fint det bröllop kommer att bli, det finns så mkt man kan göra själv.

    När man läser tidningar så är allt så himla på kostat, varför kan de inte visa fina billigare bröllop för??

    Bara undrarde....

  • Mallep­alle
    Äldre 27 May 00:20
    #0

    Hej hopp!!
    Tesa+tompa då ligger vi väldigt lika!! Vi tänkte ta 080606!! men som sagt har vi inte bokat lokal ännu så det kan ju tyvärr ändras!! men man kan ju hoppas...

  • Mallep­alle
    Äldre 7 Jun 20:29
    #0

    Hej tesa+tompa !!

    Nu har vi bokat lokal för den 6/6-08 och väntar bara på bekräftelse, känns spännande och jätte pirrigt.

    Ni som inte har hittat lokal rekommenderar jag att ni tar kontakt med dem på kvibergs kantin för nu får de hyra ut officersmässen åxå, fina lokaler till en bra peng, jätte maffiga.

  • Mallep­alle
    Äldre 14 Jun 21:39
    #0

    Hej tesa+tompa!!

    Nu har vi åxå bokat lokal!
    Det kommer att bli Skeppargården ute i Hovås.
    Jag var på bröllop på Nääs slott förra året, jätte jätte fint!!

    Håller tummarna för er att ni får erat datum!
    På lördag åker jag och min sambo till Venedig i en vecka så vi hörs då.
    Ha en glad midsommar!!

  • Mallep­alle
    Äldre 24 Jun 11:36
    #0

    Hej,
    Tillbaka efter en skön vecka i Italien!!

    Finns det ngn som bor i Hovås området som vet ett fint litet privat ställe att gifta sig på(endast vigsel), vore mkt tacksam för lite tips, el om det finns ngt annat bra utohus vigsel tips!!

Svar på tråden Ny på BT