• förhoppningsis

var hittar BT sina siffror??

kollade budgetverktyget här, i flera fall helt perfekt hjälp men var får de siffrorna ifrån i förslagen?
    lyxiga underkläder tex korsett/torselette 600 kr, är det någon som hittat någon som är spec mycket billigare? även Lindex brudkollektion kostar ju ca 600 kr, allt som jag hittar i lite lyxigare affärer kostar 1500-2000 kr

samma bröllopsresa lyx, 30 000 kr för 2 pers, det kommer man inte så långt på, resa, bra hotell och mat, gärna inte på canarieöarna så är man ju nästan uppe i det *suck*

lite deppigt att se post efter post bli dyrare å ändå tycker jag att vi håller en rätt "mittimellan nivå" på vårt bröllop
    nåja dagens I-landsproblem, ville bara gnälla av mig deppigheten lite

• Svar på tråden var hittar BT sina siffror??
  • förhoppningsis

näe det handlar inte bara om hur dyrt något är
    kan vara jättelyx att få ligga i ett varmt skumbad med levande ljus, kostar ju praktiskt taget ingenting
    men underkläder är ett väldigt bra exempel, ta HM tex, inget jag hittar på deras underklädesavdelning skulle jag kalla lyx, även om de har jättemycket fina saker å jag handlar nästan alla mina underkläder där - men ändå

• Sommarbröllop 07

Jag tycker inte heller att det handlar om priset när det gäller hur bra saker är eller hur dyra de är.

Men när det nu finns tre olika prisnivåer att lägga sig på när det gäller budgeten, och de heter: enkelt, medium eller exklusivt så bör det ju vara en viss prisskillnad. Det måste väl ändå vara tanken?

• förhoppningsis

sommarbröllop 07
    precis min tanke!!
    klart det är olika prisnivåer på saker som mat ochlokal och så, men inte på sakerna runt om

• Heleneli

Jag håller helt med TS. Jag har också tänkt på det där... I mitt fall var det nog DJ:n som jag blev förvånad över... Jag letade länge efter en billig DJ och inget av mina alternativ låg lika lågt som BTs normalpris...

• tinlan

Jag håller med fullständigt,tycker att det mesta kostar mer än vad det står i budgeten.
    När det gäller underkläder så kan jag nästan svära på att det blir dyrare. Eftersom jag har lite större byst och lite rundare former överhuvudtaget, brukar det vara svårt att hitta i vanliga klädbutiker.

Ta tex.ringarnas kostnad det står 1500 kr.
    Jag trodde först att de glömt en nolla:)

Nä,jag säger som du ,var har de hittat siffrorna?

• Heleneli

Ja! Ringarna reagerade jag också på!

Sen maten, jag tror att vi har valt mediumbudgeten och där föreslår de 100:- per kuvert... VA?! hur lyckas man med det?

• Kerin

Underkläder behöver ju inte vara en korsett, jag köpte matchande set fråm Triumph som jag skulle kunna använda efteråt, 450 kr gick det på.

• förhoppningsis

Ja ringarna var ett annat kanon exempel, en nolla till gör det hela klart mer rimligt

• Nyfiken gul , nu fru

Mina underkläder:

spetsbody, stayups - köptes ur Lindex Brideal-kollektion dom hade för 2 år sedan det kostade mig 450 kr...

Ringarna kostade oss 1500 kr för BÅDAS ringar inklusive gravvyr...

allt går om man VILL...

Vill man inte att ringen ska kosta mer än 2.000 så fixar man det helt enkelt...

jag tror många kanske ska inse istället att deras "budgetbröllop" faktiskt inte alls är särskilt budget...

jag kallar inte en vigselring för 3-4000 kr och klänning för 6.000 särskilt budget... klart det alltid finns dyrare alternativ - men det är fortfarande inte budget!

• förhoppningsis

ordet budget kan betyda 2 saker
    budget= billigt allternativ
    budget=personlig ekonomisk ram för något

• Heleneli

Nyfiken gul, Visst är det fullt möjligt att komma ner i pris på det mesta. Men ett budgetverktyg är inte till för att visa hur billigt det kan bli om man kämpar för det, utan för att visa var normalkostnaderna ligger. BT har ju dessutom tre olika nivåer att välja mellan.

Jag tycker att budgetverktyget är toppen bortsett från de missvisande siffrorna.

• wozzgirl

Sådär billiga (1500kr) finns på www.vigselbutiken.se till exempel...

Underkläderna jag köpte (visserligen bh o trosor bara) gick på dryga 600kr.

Jag tror nog att det går att hitta vissa av dehär sakerna till billiga priser om man bara vill...

• sugarbomb

Håller helt med TS, jag tror att BT skulle behöva uppdatera sitt budgetverktyg eftersom priserna verkar väldigt gamla.

• Gable

Jag vet att budgetverktyget är MINST två år gammalt. Det är nog dags för ägarna att uppdatera hela sajten! Det har väl varit på gång i över ett år nu...

Svar på tråden var hittar BT sina siffror??