• förhoppningsis

var hittar BT sina siffror??

kollade budgetverktyget här, i flera fall helt perfekt hjälp men var får de siffrorna ifrån i förslagen?
    lyxiga underkläder tex korsett/torselette 600 kr, är det någon som hittat någon som är spec mycket billigare? även Lindex brudkollektion kostar ju ca 600 kr, allt som jag hittar i lite lyxigare affärer kostar 1500-2000 kr

samma bröllopsresa lyx, 30 000 kr för 2 pers, det kommer man inte så långt på, resa, bra hotell och mat, gärna inte på canarieöarna så är man ju nästan uppe i det *suck*

lite deppigt att se post efter post bli dyrare å ändå tycker jag att vi håller en rätt "mittimellan nivå" på vårt bröllop
    nåja dagens I-landsproblem, ville bara gnälla av mig deppigheten lite

• Svar på tråden var hittar BT sina siffror??
  • 070630 - Uppsalabrud

får oss var det tvärtom. allt blev billigare..
    det beror nog lite på vart man lägger ribban själv :)

• Gyllan

Jag tror också att det beror mycket på var man lägger ribban själv. Vi kommer iväg två veckor med all inclusive för 18000:- och känner inte att vi snålar direkt.

• förhoppningsis

men man väljer ju en nivå i budget förslaget...
    vad räknar de med att underkläder kostar i de 2 andra alt då?
    som sagt har inte hittat nått billigare å jag har letat.
    2 veckor i ryggsäck i thailand för 2 pers kostade mer än 30 000 å då bodde vi inte på några fina hotell direkt, utan bara krav på rinnande varmt vatten å ac

• 070630 - Uppsalabrud

vi betlade 14000 för två för resan till Thailand. sen ca 300 per natt på jättefina hotell. resan slutade på 17000. sen tillkom ju fick pengar så klart :)

• 070630 - Uppsalabrud

köpte mina underkläder på Lindex för 450 totalt. det finns billigare alternativ för allt det gäller bara att leta..

• PennyJenny

Ja, fast vi lägger cirka 30 000 på vår bröllopsresa till Barcelona och då är den lyxig värre med det hotellet vi tar och en dagsbudget på nästan 2000/dag. Så som sagt, det beror sig ju på vad man menar med lyx. För mig är lyxen att bo fint och äta gott och sätta guldkant på tillvaron med fint vin och så. Inte nödvändigtvis att åka långt bort.

• Bruden blå

förhoppningsis

Jag köpte min torsolett, mina strin och hippsterstrosor i julas. för det settet gav vi typ 399kr tror jag det var. skitfint och känns så lyxigt. tror det var på KappAhl.

• Sommarbröllop 07

Jag håller med TS. Självklart kan man hitta fina grejer till dessa priser, både resor och underkläder. Men har man valt det dyraste alternativet för budgeten, dvs lyx, så går ju ändå underkläder på mer än 600kr. :)

Detta gäller även andra budgetposter.

• Lilla Li

Vi åker till Aruba i tio dagar för 20-25 000. Då ingår resa och hotell, mat tillkommer.

• 070630 - Uppsalabrud

lyx behöver inte alltid handla om hur dyra saker är.. ;)

Svar på tråden var hittar BT sina siffror??