Inlägg från: Lilla Li |Visa alla inlägg
  • Lilla Li

    äckligaste på kroppen

    I ena armvecket har jag fått vad läkaren kallade för molusker. Små uppåtstickande förhårdnader, ser ut som en hudfärgad leverfläck fast den är verkligen av hud hela den. Blä-äckligt men tydligen helt ofarligt och han tyckte inte jag behövde ta bort dem. Så jag får väl för alltid ha två molusker i armvecket... :)

  • Lilla Li

    Förresten så har jag en leverfläck på kinden som det växer ett vasst hårstrå i. Där växer också en del fjun, men detta vassa måste jag plocka nån gång i månaden. Då brukar det ha hunnit bli 5 mm långt. Känner mig som en häxa... ;)

  • Lilla Li

    Ja och naveln! Jag har sällan navelludd, men petar man med fingret i naveln luktar det apa. Tvålrester som samlas där sa nån till mig, så jag försöker att tvätta mig väldigt noga där. Jag sa det till min sambo nån gång när han undrade varför jag var så röd i naveln (hade torkat NOGA :D) och då sa han att "ja, jag har känt att det luktar lite illa där ibland". Gud jag höll på att sjunka genom jorde... ;)

  • Lilla Li

    Min sambo har en tredje bröstvårta på sidan av magen typ. Bara själva vårtan, ingen vårtgård alltså. Ser läskigt ut.

    Och så har han en leverfläck mitt i handen - urskumt!

    Apropå pormaskar så såg jag i höstas ett program på tv där de visade en kvinna som var typ 75 eller nåt. Hon hade i hela sitt liv aldrig klämt en pormask, och nu hade hon fått så ont i kinden och gick till läkaren. De klämde ut en 30 cm lång pormask ur kinden på henne! Tro fan man har ont då!!!

  • Lilla Li

    Jag har två vanliga hål i öronen. Jag tog dessutom två extra i ena örat en gång, men de växte igen när jag skulle byta örhänge. Så nu har jag små varklumpar som är typ inkapslade i örsnibben på nåt jäkla vänster... Knepigt!

  • Lilla Li

    Jag hade en piercing i naveln i nåt år. Man får en lite för lång stav i början, sedan när svullnaden lagt sig så ska man byta till en kortare. Det gjorde aldrig jag, så jag kom åt den där jäkla staven varje gång jag tog på eller av mig en tröja. Så hålet vidgades, staven hängde följdaktligen längre och längre ut och hålet växte ihop inifrån. Så tillslut var det bara en tunn genomskinlig hudsträng kvar som höll staven på plats. Jag tänkte att det nog var bäst att ta bort staven nu, så jag började skruva loss den och då brast den här hudsträngen. :D Gjorde inte ont alls, men man blev ju lite smått chockad att så mycket hud bara gick sönder...

  • Lilla Li

    Jag har också bröstvårtshår. Rakar bort det jag. :D

  • Lilla Li

    Tillkommit lite nytt ser jag!

    Svampeksem i armhålan - check. Har dessutom spridit sig till armvecket så imorrn ska jag till vårdcentralen och få en mirakelkur hoppas jag. :D

    Fästing på blygdläppen - check. Lady o Lufsen: jag kissar inte heller i gräs längre. Däremot är jag van vid att få fästingar så jag tyckte inte det gjorde så fruktansvärt ont att ta bort den...

    Min sambo tycker också det är obehagligt att pilla i naveln. Det gör inte jag. Det har säkert att göra med hur man ser ut där invändigt. Min sitter nog så till att det inte blir läskigt, för andra kanske det blir mer känsligt.

    Min sambo har även små broskpluppar framför ena örat. En broskplupp som är liten som en leverfläck och står rakt ut. Huden döljer den knappt så den är nästan lite vit. Den andra är mer som en plupp hud som bara hänger rakt ut. Också stor som en leverfläck. Mjuk som hud är den. Skitkonstigt...

  • Lilla Li

    Apropå det B1LLy berättade om spindeln: Det hade kliat i pappas öra en del på sistone och han försökte klia tillbaka med en tops. Funkade inte. Det gick ett par veckor och sen plötsligt en dag så bara vällde de ut massor av små spindlar! En spindel hade alltså lagt ägg i hans öra!!!

    Sen jag hörde det är jag MYCKET noga med att rengöra mina öron!

  • Lilla Li

    spännande!!: Åååhh tvestjärtar är det VÄRSTA som finns!

  • Lilla Li

    Ja man får ganska roliga bilder i huvudet av vilka slags personer som vistas här egentligen... :D Svårt att föreställa sig att ni alla INTE är äckliga jämt! :D:D:D

  • Lilla Li

    Mupu: Min dator hackar så jag fick filmen i bitar. Stängde av så fort jag såg hålet. Tror jag är rätt nöjd med att datorn hackar... :D

    MrsMoreira: Min sambo sa det ju så vänligt till mig som sagt... ;) Men annars funkar det att peta med ett finger i naveln och sedan lukta på fingret. Usch får nästan kväljningar bara av att tänka på det...

  • Lilla Li

    Åååhh apropå blod!

    Jag var 13 år nyss fyllda, gick sista terminen på mellanstadiet och hade inte fått mens än. Vi brukade avsluta skoldagarna med att alla fick sitta på bänkarna och så svarade man på frågor. Svarade man rätt fick man gå hem. Så först fick alla städa undan sina böcker ovanpå bänkarna. Jag var klar tidigt och satte mig på min bänk. Kom på att jag glömt något och reste på mig för att fixa det. Såg då att hela bänken var full med utsmetat blod! Jag lade min ryggsäck över för att dölja och sprang ut på toa. Stoppade lite pappersservetter i trosorna och tog med mig lite tillbaka för att torka. Jag fattade ju vad det var. Trodde att någon skulle se det och tyckte det var sååå pinsamt. :D

  • Lilla Li

    Jo att ostbågar luktar rumpa är jag medveten om. Har jobbat som förskolevikarie och kan säga att de inte direkt luktar rumpa, utan snarare smutsigt underliv på små tjejer. Lät konstigt att jag vet hur det luktar, men har ju bytt blöja på ett antal barn... Men de flesta jag känner är mycket medvetna om att ostbågar luktar illa. Det som luktar värst är nästan fingrarna efter man ätit. Detta är ett hett samtalsämne hos oss. :D

    AggaP: Jag tycker också att popcorn luktar fis! Har sagt det till typ alla jag känner och folk tycker jag är galen. Skönt att någon annan också känt det! :) Fast det kanske är våra fisar det är fel på, inte näsorna...? ;)

    ohmygoodness: Ojdå... Undrar hur nyttigt det är att dammsuga sig själv i örat. Får konstiga bilder av hur hjärnan slinker med... :D

  • Lilla Li

    Anmaria: OJ! Vad konstigt! Det har jag aldrig hört talas om... Varför blir det så? Skulle det funka som ett vanligt bröst eller är det helt odugligt eftersom det inte finns någon bröstvårta?

  • Lilla Li

    Äsch det blev fel.

    Tänkte berätta om när jag rakade benen för första gången. Drog hyveln bredvid knävecket och det sved till. Jag tänkte då (smarta jag!) att det kan ju inte ha försvunnit några hårstrån när det svider så. Så jag drog med hyveln på samma ställe igen... När jag sedan sköljde av hyveln så åkte en 5 cm lång hudsträng ut mellan rakbladen... *ryser*

    Och apropå vårtor så hade jag i mellanstadiet massor av småvårtor på fingrarna, längst ut på fingertopparna. Räknade någon gång och om jag inte kommer ihåg fel så hade jag uppemot 30 stycken totalt. Jätteäckligt! Har fortfarande svårt för att visa folk mina händer, trots att vårtorna varit borta i 10 år...

    Och så en liten kul grej min kompis gör. Om hennes blåsa är riktigt full så brukar hon göra kisslåtar på toaletten. Trycker med omväxlande högt och lågt tryck och håller igen ibland. Blir som "toner". :D

Svar på tråden äckligaste på kroppen