• BolinderBrud

Smolk i glädjebägaren

Mina underbara vänner ordnade en fantastisk möhippa för mig i lördags, MEN...

...för att hitta de kläder jag skulle ha på mig letade de (istället för att be mig eller min blivande) igenom varenda byrå och garderob vi har här hemma (jag var inte hemma just då)! Jag har privata saker på flera ställen som "genomsöktes" och jag känner mig faktiskt kränkt! Särskilt när en nöjd kompis deklarerade att "nu har du inte en enda oigenomsökt låda här hemma".

Jag har inte valt att visa upp alla mina privata tillhörigheter och känner mig otroligt överkörd. Det spelar ingen roll att det är möhippa - visst går man inte igenom andra människors privata saker på det här sättet?!?

Det tråkiga är att jag är så upprörd att jag skulle vilja prata med dom om det, men det känns som att jag inte kan det, eftersom de hade fixat en så fantastisk dag för mig och rest långt för min skull. Men VARFÖR går man igenom andras privata saker? Det ingår INTE i möhippan

Det som de gjorde kan inte göras ogjort, mitt privatliv är redan blottat, men det känns trist, oerhört trist!

Sympati, systrar!? Någon?

• Svar på tråden Smolk i glädjebägaren
  • BolinderBrud

Lainan: Visst glädjs jag enormt åt mina vänner! Jag önskar bara att de hade väntat i två minuter (tills vi kom in) och bett min sambo ta fram det vi skulle ha!

• Lilla Li

Hade det här gjorts av mina vänner (som det ju verkar vara för dig) så hade jag inte brytt mig. Jag har inget att dölja för mina vänner. Hade däremot svärmor eller nån letat igenom allt, även om det var för en möhippa, så hade det inte känts så värst bra...

Beror ju lite på vad man har för hemligheter också. Jag kan väl inte påstå att jag har något att dölja för någon i mina garderober. Hittar de kondomer och glidmedel och sexleksaker - so what? Finns nog inte mycket de skulle kunna hitta som skulle få mig att känna mig kränkt...

• wozzgirl

Ahaaa.... så ni var inte ens hemma.. då tycker jag nästan att det är ännu taskigare.
    Jag tycker du borde säga till dem att det inte känns bra och att du inte vill ha några taskiga pikar om vad de har rotat igenom hemma hos er på bröllopsfesten.

Låt det inte ligga o gro för länge så att det uppstår infektioner i er vänskap.
    Är det dina vänner så ska de kunna ta att du blev ledsen över detta.

• Lainan

Jag vill bara klargöra för mitt tidigare inlägg;

Jag förutsatte att de endast letade fram det de behövde och inte snokade på flera andra ställen, bara för att de kunde. Jag förutsatte även att de bett din sambo om lov och att han gett sitt godkännande.

Men jag tycker ändå inte att du ska ta upp det med dem, gjort är gjort. Jag hoppas och tror att dina vänner är finkänsliga nog att inte föra "sina andra fynd" på tal när de talar med dig.

• Anneleigh

BolinderBrud

Fy jag vet precis hur du känner det, min mamma gick hem till mig bakom min rygg rotade igenom alla lådor skåp garderober jag har aldrig kännt mig så kränkt i hela mitt liv.
    Det är ju som du säger man har ju saker i lådor för att man inte vill att folk ska se dom.

• Lady o Lufsen

...sen kan det ju vara olika vilken gräns för kränkning det individuellt finns. Det är ingen lätt gräns att dra.

Om jag nu var "tvungen" att rota igenom min bästa kompis låda och hittade en sex-leksak så skulle det nog inte ens läggas på mitt minne men för henne att bli "påkommen" kan ju vara det värsta som kan hända!!

• Lady o Lufsen

...men jag förstår, som sagt, precis hur du känner!

• BolinderBrud

Skönt att de flesta verkar förstå hur jag känner det.

Ja skall nog ta upp det med dem och säga till dom att vad ni än hittade så vill jag inte veta och jag vill inte att vi pratar om det i framtiden heller.

Jag vet att de har kollat runt nästan överallt, för de hittade inte min bikini och en tjejkompis sa då att "vi har kollat precis överallt efter bikinin".

• Torson

Jag förstår också hur du känner det. Självklart gjorde de det utan några onda avsikter, men det är i alla fall inte okej. Grav- och äl-tester som du nämner är/kan ju vara mycket känsligare än ev sexleksaker.

När du pratar dem, glöm bara inte att både börja och sluta med att säga hur glad du är över att de ordnade en fantastisk möhippa för dej, och hur tacksam du är för att de gjorde sig så mycket besvär för din skull. Man ska alltid börja och sluta med något positivt.

• PennyJenny

Nej, jag tycker inte att man roatar igenom lådor hos något som man ordnar möhippa för. Och jag tycker inte att man har någon rätt att som ordnare av möhippan gör det heller, spelar ingen roll hur mycket man lägger ut på bruden och hippan. Mitt hem är min och min sambos privata sfär. Det är inte okej att våra gäster rotar igenom lådor när de är på fest hos oss och det skulle inte vara okej inför en möhippa/svenssexa. Ändamålen helger inte medlen.

Svar på tråden Smolk i glädjebägaren