Inlägg från: Sommarbröllop 07 |Visa alla inlägg
  • Sommarbröllop 07

    18 augusti 2007, nr 2

    Jo det är ju bara att sätta igång och beta av de saker man har kvar så känns det nog bättre när man kan bocka av saker från listan. :)

    Det här med festprogram kan nog vara nåt jag sitter och pillar med fram till slutet...

  • Sommarbröllop 07

    Jaa nu gäller det att bli klar med allt det sista

    Jo vi kommer nog att ha en klassisk bordsplacering. Jag hoppas verkligen att folk är upptagna med att äta så att de inte tittar på mig hela tiden, då kommer jag ju inte få i mig nåt

  • Sommarbröllop 07

    En månad!!! Ojoj känns lite stressigt nu...

    Jag kommer att sova hos mina föräldrar. Att sova hemma skulle inte bli så mysigt då min sambos släktingar kommer att bo hos oss från fredagen... Så jag tycker att det blir lugnare och skönare att ta det lite lugnt med min mamma och pappa :)

    Sen ses vi till fotograferingen innan bröllopet.

  • Sommarbröllop 07

    Vi är inte klara med vigselprogram, festprogram och bordsplacerin ännu...

    Texten till vigselprogrammet är klart, det ska bara skrivas ut och sedan ska jag pyssla ihop dem med lite band och sånt. Festprogrammen jobbar jag på för fullt med att rimma på gäster och leta roligt innehåll... Sen ska de också pysslas ihop...

    Bordsplaceringsskyltar ska vi ha dessa:
    cgi.ebay.com/60-Miniature-Chair-Place-Card-Holders-and-Favor-Box_W0QQitemZ230151772543QQihZ013QQcategoryZ102443QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

    Så där skriver vi bara ut namnen och klipper isär dem... Och bygger stolar förståss ;)

    Hmm mycket kvar att fixa så lite stressigt är det...

  • Sommarbröllop 07

    Jag ska göra en secret box på fredag som morgongåva... Jag måste vara galen, är ju inte ens snygg i underkläder :o Men man får ju hoppas fotografen vet vad hon gör!

    Tree- det var jättefina dikter. Jag är också lite sugen på att be en kompis läsa en dikt under vårt bröllop, jag tycker att den är så söt. Det är denna:

    Får jag gömma några drömmar hos dej?
    Några naiva och vackra
    som andra kanske skrattar åt.
    Jag vill låta dom bo längst inne i dej.
    Får jag dansa klumpigt?
    Får jag sjunga falskt för dej en solig dag,
    när hjärtat spränger i bröstet?
    Får jag vara i din värme
    och långsamt mjukna
    när själen blivit lite frostbiten?
    Håll om mej
    tills jag ler igen!
    Får jag slösa min kärlek på dej?
    Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
    och dansa av kärlek,
    utan att du blir rädd?
    Jag vill se dej i ögonen
    och låta ett leende
    berätta att jag älskar dig.
    /Sigrid Renklint

  • Sommarbröllop 07

    Ojoj - jag är lite stressad att blir klar med allt...

    Sitter just och lyssnar på "Du är allt" som vi ska ha som solo på bröllopet... Jag blir alldeles tårögd. Hur ska det gå på bröllopet! :o

    Efter försdrinken kommer vi faktiskt börja med öl/snaps eftersom vi kör lite "Svenskt tema". Sen kommer det att vara rött vin till huvudrätten och desservin till efterrätten. Och så Baileys, Whisku, cognac och coantreu.

    Måste verkligen fixa de där festprogrammen och vigselprogrammen nu!!!

  • Sommarbröllop 07

    Arrgh!!! Nu är jag så arg!!!

    Jag ska ju göra en secret box på fredag. Till den hade jag från början tänkt att ha en tiktig vollers korsett som jag beställt på nätet den 2/7. Den kom dock inte inom den angivna tiden, så jag skrev och frågade varför. Jo den var slut men de lovade att den skulle komma innan den 26/7. Sedan i torsdags har jag nu skrivit till dem att jag vill cancellera ordern eftersom den inte skulle komma i tid! Och nu idag får jag svar att det tyvärr är för sent!!! Men jag har ju ingen användning för den!!! Jag har ju sagt i flera veckor att jag vill cancellera om de inte kan garantera att jag får den i tid!!!

    Måste bara beklaga mig lite, det känns så himla onödigt att de ska skicka den till mig så att jag får skicka tillbaka den och betala frakten. :(

  • Sommarbröllop 07

    Jo jag har rätt att returnera den. Frakten kommer att bli 250kr. Det som irriterar mig är att det är när den kommit in för "dispatch" som det är för sent. Och jag sade redan för 2 veckor sedan att jag inte ville ha den om den inte kunde garantera att den inte kom i tid så det var nog bäst att cancellera. Och nu idag säger de att ojdå nu har den ju kommit så då är det för sent. Suck!

  • Sommarbröllop 07

    Kommit till dem menar jag, den var ju slut från början.... Jaja det ordnar sig nog men jag har verkligen tjatat och tjatat på att få cancellera....

  • Sommarbröllop 07

    tree - Jag ver inte... Tror att det kanske är straffavgift om man inte hämtar det. Nej det är nog bara att hämta och skicka tillbaka igen tråkigt nog. Tycker nog att de skött det riktigt dåligt i alla fall så jag hoppas bara jag får tillbaka min pengar sen

    kraman - Ja jag tycker också det är konstigt att det inte fixar sig själv. ;)

  • Sommarbröllop 07

    Idag ska det pysslas här i alla fall! Jag hoppas kunna fixa en del vigselrpogram och sånt.

    Igår var jag och gjorde min secret box hos Brigitte, det var jättekul. Hon är väldigt petig och man får flytta sig lite hir och dit och armen lite dit osv. Men det känns bara bra och hon verkar vekligne ha öga för det. En sak mindre att oroa sig för ;)

  • Sommarbröllop 07

    Jill_Lyngøy brud - jag tycker inte alls att det låte kul heller. Förstår de inte att det är meningen att man ska ha roligt på svensexan? Jag skulle bli jättearg och ledsen precis som du! Man vill ju att han ska ha en bra svensexa :(

    Annars håller vi på och fixa för fullt. Jag tror att det är ordning på det mesta nu. Vigselprogrammen är nästan klara och jag har fixat en del framsidor till festprogrammen. Texten till festprogrammen är i princip klar, men jag har en del gäster kvar att rimma på... Det är inte så lätt med dem man inte vet så mycket om ;)

    Bordsplaceringen är inte helt klar ännu. Eventuellt är den placering vi tänkt oss inte optimal för lokalen, så vi får se.

    Ja är också rädd för avbokningar så jag vill skriva ut festprogrammen så sent som möjligt...

    Hoppas allt går bra för er andra :)

  • Sommarbröllop 07

    Daia Gräddnos - vad härligt det låter! Tycker de två veckor jag har kvar att jobba känns evighetslånga just nu...

    Hoppas att du får en skön semester

  • Sommarbröllop 07

    Hej alla!

    Nu börjar det bli lite koll på läget. Vigselprogrammen är färdiga, innehållet i festprogrammet är i princip färdigt och utsudan är klar. Bordsplaceringen måste vi dock jobba på...

    Vi har lagt upp vår dag så här:
    08:00 Jag och min tärna träffas i bröllopssviten för att göra oss i ordning tillsammans med frisören som kommer dit.

    13:00 Fotografering

    15:00 Vigsel

    16:45 Brudskål

    17:30 (Ev 18:00) Middag

    Vi kommer att ha psamlerna: "På bröllopsdagen ber vi" (Den blomstertid nu kommer fast med bröllopstext) och "En vänlig grönska"

    Lycka till alla, nu är det inte långt kvar!

  • Sommarbröllop 07

    tree - vad kul! Vi har valt att göra så då det kommer att bo en hel del folk hemma hos oss. Min sambo är från Danmark så hans familj kommer att bo i vårt hus... Man vill ju gärna kunna ta det lite lugnt och ha det skönt när man gör sig i ordning

  • Sommarbröllop 07

    tree - ja då blir det ungefär samma här. Hans mamma och hennes sambo, mormor och morfar, kusin och hennes man samt moster och hennes sambo. Samt marskalken.

    Ojdå det blev 9... Fast några får bo i tält, så stort hus har vi faktiskt inte

    Fast jag flyr natten innan och tar det lite lugnt hos mina föräldrar...

  • Sommarbröllop 07

    Jo 9 är ju ganska många. Men det är bara hans mamma och hennes man samt marskalken som kommer redan på onsdagen. Resten kommer på fredagen, så jag hinner knappt se dem hemma. Sover som sagt borta dagen innan och vi åker på bröllopsresa dagen efter. Så det känns ganska ok

  • Sommarbröllop 07

    tree - ja då är det nog värre för dig. Men det blir säkert kul också!

    Jag jobbar. Har jättemycket att göra på jobbet, men ser bara fram emot tisdag nästa vecka då jag får gå på semester... Det ska bli så underbart att gifta sig och sedan åka bort och bara ha det bra.

  • Sommarbröllop 07

    sahlena - här är texten:

    På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är. Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här. Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker. Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber.

    Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå, om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå, om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler, om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

    Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär, om möjlighet att växa till dem vi innerst är, om hem där barn och vänner oss band i livet ger, om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

    Om kärlek stark som döden och liv som föder liv, om aktning för varandra och nya perspektiv, om ömhet från ditt hjärta som allt med kärlek ser, om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

  • Sommarbröllop 07

    Jag gifter mig klockan 15:00, Bromma kyrka, Bromma :)

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2