• Malla Malaga

Hur sjutton blir man rik? Idétråd!

Om ni skulle bli sådär härligt rika, hur skulle ni vilja bli det? Bra idéer välkomnas, haha, och Vinna På Lotto eller Gifta Sig Rikt RÄKNAS INTE! Kom igen brudar, kanske någon kläcker en helbra idé som åtminstone NÅGON av oss är smart nog att lyckas med...? Företagsidéer eller något annat?

• Svar på tråden Hur sjutton blir man rik? Idétråd!
  • vixen not a tramp

Många bäckar små...skippa onödiga utgifter och avbetalningar!

• vixen not a tramp

Företagsideérna håller jag gärna för mig själv av förklarliga skäl...

• Tittij

Tja, för att bli rik krävs ju självklart att man tjänar bra.

För att tjäna mycket bra behöver man komma på en smart affärslösning, rik blir man aldrig på att vara anställd. Det gäller att skapa nåt själv, eller göra smarta affärer.

EN affärsidé som jagt ror på i Stockholm är Pink Cab. Såg nån dokumentär om en kvinna utomlands som startade ett taxiföretag med rosa taxibilar som bara körde kvinnor med bara kvinnliga chaufförer. I bilen fanns Damernas Värld istället för DAgens Industri osv.

Tror absolut att den idén skulle funka i Stockholm, där man iag som kvinna inte bara är rädd för att bli våldtagen när man går hem själv, utan numer även måste var apå sin vakt mot lömska taxichaufförer...

• vixen not a tramp

Jag skulle åka pink cab!

• jagärsåkär

Jag lovar också att jag sätter mig i en pink cab om det kommer till Stockholm! Kanonidé!!

• pasia - www.js070707.blogg.se

aktier, baby!

• gargamel

Det är inte inkomsterna man blir rik på, det är utgifterna
    Så, skippa alla avbetalningar, gå inte på att man måste ha massa onödiga saker, köp inte väskor och skor för flera tusen(idiotiskt)
    Klart

• Fru Cinderella

Idélista

* Gör en Anna Nicole
    * Reklamen om o satsa barnbirdaget i färgbranchen! Investera med andra ord!
    * Filma dina barn när de gör konstiga saker och sälj på ebay
    * Köp H&M.s brudklänning och sälj för sjuka överpriser
    * Anordna en insamling till världens gurkor och rym med pengarna till Jamaica
    * Starta upp ett eget "lyxfällan" och sno alla pengar som sätts upp på budgettavlan!

• Fru Cinderella

ps. jag åker gärna pinkcab ;) ds

• jocelyn

Jag tipsar om poker. Snabbare och mer lättförtjänta pengar får man leta efter.

Jocelyn uppmanar alla att spela med försiktighet. *disclaimer*

Svar på tråden Hur sjutton blir man rik? Idétråd!