• nette

Pris på brudbukett???

Hej!
    Vad kostade/kostar Era brudbuketter???
    (försöker desperat få ihop budgeten till bröllopet som är om 3 mån!!!)
    Kram!

• Svar på tråden Pris på brudbukett???
  • Charlottsky

Vi betalade 2.500 för min bukett, tre tärnbuketter, två näbbuketter + tre knapphålsblommor (corsager). Min bukett gick på mellan 1.200 och 1.500 i centrala Stockholm.

• Luna

Min gick på 400:- en enklare variant som jag fick hjälp att designa själv. Men jag är jätte-nöjd. Också min i centrala Stockholm.

• Anonym

Hej är florist och i min butik kostar en brudbukett mellan 800-2500 kronor. Helt beroende på vad du har tänkt ha för modell och blommor. I göteborg.

• felicia6

Någon som vet hur mkt en droppformad bukett med orkideér, rosor och lite grönt och lite vitt i kostar på ett ungefär? Håller oxå på med budgeten och letar lite priser..

• Anonym

Hej felicia6.
    Jag skulle tro att den bukett du pratar om kan gå på ca.1200, men det beror på var du bor. I storstäderna är buketter oftast lite dyrare, kanske kan du få den billigare, det beror också på hur stor den skall vara. Tänk på din klänning och din längd, vikt. Det är ju framför allt du som skall synas och inte buketten.Orkideer är ganska dyrt men du behöver kanske inte ha så många? Lite vitt kan också vara vad som helst, om jag var du skulle jag nog hoppa över det och hålla mig till rosor och orkideer, det blir rent och snyggt. Vad man kan göra är att blanda i en kvistros, ( en mindre ros i samma färg) Enligt min mening mycket snyggare än tex. brudslöja som mång blandar in i sina buketter. Lycka till med budgeten!

• felicia6

Anonym--->
    Jag bor i Skellefteå, som inte är en sån stor stad.. Jag gick in igår till en blomaffär och undrade på ett undefär hur mycket den skulle kosta, men hon jag pratade med var allmänt otrevlig så det var inte så roligt..
    Man borde ju ändå kunna säga på ett ungefär tycker jag...
    Så jag uppskattar verkligen ditt inlägg..=)

• SANNA2

min bukett kommer att kosta 1350;-
    tärnornas buketter ca 150 styck
    min blivandes,betsman o min pappas ca 500 tillsammans

• solsting

Hej anunym
    som har blomster affer i gbg
    har du nån mail som jag kan få så jag kan maila dig .om buket förslag och priser

mvh solsting

• ninanina

Luna!
    Var har du hittat detta pris??

Svar på tråden Pris på brudbukett???