• Anonym

strumpbyxor

måste man vara så sexig under till jag tänkte ha strumpbyxor eftersom jag trivs bäst så. inte den tunna sorten som bara går sönder utan kanske 40 deniers.
    någon annan som har haft strumpbyxor när dom gift sig på sommaren?? jag gillar inte att vara barbent.

• Svar på tråden strumpbyxor
  • Luna

Jag tycker det verkar helt ok, men 40deniers kan bli lite varmt på sommaren, speciellt om brudklänningen har underkjol. Mitt råd är att prova med 20 deniers.

• annaca

Varför inte testa stay-ups? Du slipper bli så fruktansvärt varm om rumpan, men är ändå inte barbent...

• kickan75

En liten sak som jag läste i en annan tråd var att det kan bli problem om man har strumbyxor vid ev. toa besök. Man har ju både stor klänning kanske underkjol mm att hålla reda på. Och då även behöva dra ner strumpbyxor... låter jobbigt och krångligt...
    Kanske inte är något problem, men jag fick mig iaf en tankeställare.
    Jag ska nog ha stay-ups, då slipper man ju bara ben.

• Augustibruden

Hej,

Satsar man på en stay-up av bra kvalitet så brukar de inte gå sönder. Mina favoriter är Åhléns egna märke. Kanonbra och till mycket bra pris!

Lycka till!

//Augustibruden

• Anonym

Men det är så fult när "hullet" pöser ut över kanten på insidan av låren när man har stayups tycker jag.

• Charlottsky

Pöser det över har man fel storlek, med rätt storlek blir det inte så mycket pös.

• hermca

Strumbyxor är helt OK att ha, tänkte själv ha det då jag inte gillar stay-ups av olika skäl.
    Men på sommaren är det kanske att föredra en tunnare typ 15-20 deniers, så det inte blir för varmt...

Man kan ju alltid ha med ett extra par om man är rädd att de skall gå sönder ;)
    Annars så syns det ju inte under en lång klänning om det går en maska eller två ;)

• Anonym

Svårt med korta ben och tjocka lår, har provat större strlk men då blir dom för långa.

Svar på tråden strumpbyxor