• Ungbröllop09

Syskon i rätt ordning

Hej, Jag är den yngsta systern av 3 i min familj och den äldsta har gift sig redan. Föräldrarna har gått och väntat på att min andra syster ska gifta sig. När min syster och hennes sambo reste till Barcelona i veckan så friade han till henne och de har planerat att gifta sig sommaren 08. Mammas kommentar var "Det var ju skönt att det blev i tur och ordning". Jag blev jätteledsen över kommentaren eftersom vi i smyg har köpt förlovningsringar och tänkt förlova oss den 12 maj. Tänk om vi hade kommit före!?? Usch...

• Svar på tråden Syskon i rätt ordning
  • Lady o Lufsen

Hade ni kommit före så hade säkert din mamma lyckönskat er och blivit glad- det är jag helt övertygad om!

Lycka till/ Lady

• jagärsåkär

Äh, strunta i den där kommentaren! Förlova er och gift er när det passar er. Inte ska ni skjuta upp bröllop pga andras kommentarer och hon menade det säkert inte så...

• be happy

Den kommentaren kunde varit min mors! Om mig! :D Min syster tagit det precis som du! (Hej syster? Dock har vi inte varit i Barcelona! ;))
    Vad jag skulle säga var att jag inte tror att hon menar något illa med det utan bara gav uttryck för att syster nr 2 inte skulle komma till skott nån gång och verkligen gifta sig. Hon hade säkert blivit lika glad om det var du som var först, fast hon hade haft kvar "oron" för din syster... Hmm hänger du med?!?

• sjölejon

Föräldrar kan säga skumma saker ibland...
    Om hon tänker efter så inser nog hon också att det inte spelar någon roll vem som gifter sig när!

Jag gifter mig till sommaren.
    Min lillebror har då varit gift i 5 år, har två barn, två bilar och hus.
    Jag har inget av det där, han har varit först med allt. Men vad spelar det för roll???
    Det är aldrig någon som kommenterat det förutom jag själv!

• PennyJenny

Men den kommentarern är ju sagt i sitt sammahang. Att syster nr 2 defacto kommer och säger att hon ska gifta sig som nr 2. Din mamma kan ju inte veta att du tänker gifta dig om du inte sagt något. Det där är väl typiskt en sådan sak man säger och som eg inte har något värde. Sluta tänkt på det!

• Ungbröllop09

Tack för era kommentarer. Det känns bättre. Jag ser fram emot min systers bröllop såklart!

• Framtida Fru S

Ungbröllop09 hur gick förlovningen? Blev inte din mamma glad när hon fick veta?

• Ungbröllop09

Hon blev hur glad som helst! Alla blev det! Tack för att du frågar Framtida fru S :)

• Zinnia

Ungbröllop09

Grattis till förlovningen!!!

• Petra74

Tråkigt att din mamma säger så! Det spelar väl ingen roll. Min blivande har en storasyster och en lillebror. Vi är först med både barn, fölovning och giftermål. Och min blivandes är loka glada för det!

• Ungbröllop09

Tackar! Vi har nu berättat om förlovningen och att vi planerat att gifta oss om två år..vi har bara fått positiva reaktioner.

• brud_aug08

Hejsan! Jag följer då definitivt inte mönstret om det nu ska vara så att syskonen ska gifta sig i ordning!
    Min äldsta syster är 35, förlovad 2 barn. Mellansyster är 31, förlovad 2 barn. Jag är 25 och är HELT bestämd att jag vill vara gift innan jag skaffar barn så nu blir jag först att gifta mig! Är övertygad om att mina föräldrar kommer att blir överlyckliga! Vi har väntat och väntat på bröllop hos de andra nu, men det verkar inte bli något!

• Ungbröllop09

Hehe. Klart. Vi i familjen hade väntat jättelänge på min syster...därför bestämde vi att vi inte väntar längre. Nu blir det ändå att dem blir före...och det är kul att det händer något i deras förhållande också:)

• mjaumjau

Jag är yngsta systern (det är tre av oss) och jag kommer att vara först av alla. Fast jag tror inte att någon av dem andra känner någon slags brådska.

Svar på tråden Syskon i rätt ordning